افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

کسری بودجه جنگ اسرائیل رکوردشکنی کرد

  • کد خبر : 178799
کسری بودجه جنگ اسرائیل رکوردشکنی کرد

به گزارش بازار، پیش نویس بودجه رژیم صهیونیستی برای سال 2024 نشان داد که پیش بینی می شود کسری بودجه از 2.25 درصد (در آغاز جنگ در ماه اکتبر) به 6.6 درصد تولید ناخالص داخلی در سال جاری افزایش یابد. افزایش هزینه های مالی جنگ غزه، کسری بودجه رژیم صهیونیستی را در سال 2023 به […]

به گزارش بازار، پیش نویس بودجه رژیم صهیونیستی برای سال 2024 نشان داد که پیش بینی می شود کسری بودجه از 2.25 درصد (در آغاز جنگ در ماه اکتبر) به 6.6 درصد تولید ناخالص داخلی در سال جاری افزایش یابد.

افزایش هزینه های مالی جنگ غزه، کسری بودجه رژیم صهیونیستی را در سال 2023 به 4.2 درصد تولید ناخالص داخلی رساند.

کسری بودجه رژیم صهیونیستی از 2.6 درصد تولید ناخالص داخلی در ماه اکتبر (اولین ماه جنگ) به 3.4 درصد در نوامبر (دومین ماه جنگ) افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، وزرای کابینه رژیم صهیونیستی بعد از ظهر امروز یکشنبه درباره بودجه اصلاح شده که شامل هزینه های قابل توجهی برای تامین مالی جنگ اسرائیل در غزه است، بحث و تبادل نظر خواهند کرد. قرار است فردا صبح رای گیری درباره این موضوع برگزار شود.

رویترز با اشاره به بحث چند هفته‌ای میان اعضای کابینه رژیم صهیونیستی بر سر لایحه بودجه 2024 در سایه جنگ غزه، افزود: بر اساس این پیش‌نویس، جنگ غزه که پس از زیان 1.4 درصدی از 7 اکتبر آغاز شد. اقتصاد اسرائیل در سال گذشته منجر به رشد اقتصادی 1.1 درصدی در سال جاری شد.

این خبرگزاری گزارش داد که هزینه های مالی جنگ برای رژیم صهیونیستی با فرض پایان یافتن آن در سه ماهه اول سال 2024 میلادی، حدود 150 میلیارد مثقال (40.25 میلیارد دلار) برآورد شده است.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته اعلام کرد که اسرائیل در سال 2023 کسری بودجه 4.2 درصدی تولید ناخالص داخلی را در مقایسه با 0.6 درصد مازاد بودجه در سال 2022 ثبت کرده است.

این وزارتخانه به افزایش هزینه‌های کابینه برای تامین مالی جنگ 100 روزه علیه نوار غزه اشاره کرد و انتظار می‌رود کسری بودجه در نوامبر گذشته به 3.4 درصد برسد.

این منبع افزود که کسری ثبت شده تنها در دسامبر گذشته 33.8 میلیارد شیلینگ (9 میلیارد دلار) بوده است.

به گفته این وزارتخانه، مجموع کسری بودجه رژیم صهیونیستی در سال 2023 به 18.5 میلیارد دلار رسیده و درآمدهای مالیاتی این رژیم نیز 8.4 درصد کاهش یافته است.

در دسامبر گذشته، قانونگذاران کنست بودجه جنگ برای سال 2023 را تحت عنوان بودجه تکمیلی به مبلغ حدود 30 میلیارد شیکل (8 میلیارد دلار) تصویب کردند، اما با وجود جنگ جاری و هزینه های بالای آن، بودجه جنگ برای سال 2024 همچنان دلیل آن است. زیرا اختلاف نظر بین وزرای کابینه نشان داده نشده است.

امیر یارون، رئیس بانک مرکزی اسرائیل در یک کنفرانس مطبوعاتی در آغاز سال جدید میلادی از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، قبل از مواجهه با واکنش بد بازارها خواست تا به سرعت هزینه های عمومی را کاهش دهد و هشدار داد. ناکامی در اقدام به نفع اصلاحات بودجه با کاهش هزینه ها، حذف وزارتخانه های اضافی و افزایش درآمدها مطابق با نیازهای زمان جنگ، احتمالاً در آینده به ضرر اقتصاد اسرائیل تمام خواهد شد.

رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی تخمین زده است که جنگ غزه در حوزه نظامی 210 میلیارد مثقال (56 میلیارد دلار) و همچنین پرداخت غرامت به این رژیم بدون در نظر گرفتن از دست دادن درآمد ساکنان هزینه خواهد داشت. از مناطق مرزی با نوار غزه و لبنان که در پی حملات موشکی نیروهای مقاومت آواره شده اند.

واشنگتن پست همچنین اخیرا گزارش داد که هزینه‌های کابینه و استقراض نتانیاهو افزایش یافته است، در حالی که درآمدهای مالیاتی کاهش یافته و رتبه‌بندی اعتباری ممکن است به نوبه خود تحت تأثیر پیامدهای جنگ قرار گیرد.

این روزنامه افزود: برخی کارشناسان انتظار دارند با کاهش پیش بینی شده تولید ناخالص داخلی، رشد اقتصاد اسرائیل از 3 درصد در سال 2023 به 1 درصد در سال 2024 کاهش یابد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=178799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.