افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
4

آمارهای عجیب از دیوان حساب ها ما ۲۱۱۶ شرکت نیمه دولتی داریم

  • کد خبر : 178228
آمارهای عجیب از دیوان حساب ها ما ۲۱۱۶ شرکت نیمه دولتی داریم

به گزارش بازار، علاءالدین آزوجی مدیرکل ارزیابی عملکرد و کنترل کیفی بنگاه ها دیوان محاسبات گفت: تعداد دقیق شرکت های دولتی، موسسات بیمه و بانک های دولتی مندرج در لایحه بودجه سال 1402 341 مورد است اما اگر تعداد شرکت های تحت کنترل و مدیریت دولتی و شرکت های وابسته به موسسات عمومی غیردولتی اضافه […]

به گزارش بازار، علاءالدین آزوجی مدیرکل ارزیابی عملکرد و کنترل کیفی بنگاه ها دیوان محاسبات گفت: تعداد دقیق شرکت های دولتی، موسسات بیمه و بانک های دولتی مندرج در لایحه بودجه سال 1402 341 مورد است اما اگر تعداد شرکت های تحت کنترل و مدیریت دولتی و شرکت های وابسته به موسسات عمومی غیردولتی اضافه شود، تعداد کل شرکت ها به 3255 می رسد.

وی افزود: تعداد شرکت های نیمه دولتی که ماهیت دولتی ندارند، اما تحت کنترل دولت هستند و دولت درگیر اخراج، نصب و مدیریت است به ۲۱۱۶ مورد می رسد.

مدیر کل تحقیقات و بررسی های فنی دیوان محاسبات خاطرنشان کرد: اهمیت شرکت های فرادولتی بسیار بالاست، زیرا گردش مالی بالایی دارند و به همین دلیل است که صورت های مالی و حسابرسی آنها تهیه و منتشر شود.

ازوجی افزود: بنگاه های دولتی زیر نظر نهادهای نظارتی هستند اما بنگاه های شبه دولتی به دلیل ماهیت حقوقی غیردولتی از روند نظارتی نهادهای نظارتی دور هستند و بودجه آنها در مجلس بررسی نمی شود.

بر اساس قانون بودجه سال 1402 کلیه شرکت هایی که بیش از 50 درصد سهام دولت در آن هاست و همچنین شرکت های تحت نظارت دولت در سال 1402 مشمول نظارت دیوان محاسبات بوده و باید سالانه صورت های مالی را منتشر کنند. از شرکت های ذکر شده در سامانه کدال.

همانطور که وزیر اقتصاد در سفر ستاد ریاست جمهوری به این وزارتخانه اعلام کرد، تاکنون هزار و 400 صورت مالی از یک هزار و 401 صورت منتشر شده و پیش بینی می شود تا پایان سال به 2 هزار صورت برسد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=178228

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.