افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

اندیشه معاصر

  • کد خبر : 178139
اندیشه معاصر

گزارش کردن پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصرسید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس از اجرای کامل طبقه بندی معلمان خبر داد. قانون احراز صلاحیت معلمان پس از 10 سال تاخیر سرانجام در 3 آذر 1400 با 196 رای موافق و 2 رای مخالف در مجلس به تصویب رسید و سرانجام […]

گزارش کردن پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصرسید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس از اجرای کامل طبقه بندی معلمان خبر داد.

قانون احراز صلاحیت معلمان پس از 10 سال تاخیر سرانجام در 3 آذر 1400 با 196 رای موافق و 2 رای مخالف در مجلس به تصویب رسید و سرانجام در دولت سیزدهم و با اجرای وعده آیت الله رئیسی اجرا شد. بخش خوبی از بودجه کشور نیز به این موضوع اختصاص یافت.

سید محمدرضا میرتاج الدینی درباره قانون احراز صلاحیت معلمان با اشاره به مطالبات فرهنگیان برای اجرای صلاحیت ها در 10 سال گذشته گفت: برخی از مردم یا کارهای خوب مجلس را نمی بینند یا برای رسیدن به اهداف سیاسی خود آن را تخریب می کنند. «در 10 سال گذشته تصویب و اجرای طرح احراز صلاحیت معلمان خواسته و درخواست فرهنگیان بوده است.

وی با تاکید بر وجود این طرح در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: این طرح در پیش نویس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اجرای این طرح آمده بود. با وجود همه این مشکلات، دولت هیچ اقدام عملیاتی در اجرای طرح احراز صلاحیت معلمان انجام نداده بود و این طرح پابرجا ماند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به تلاش مجلس و دولت برای تحقق این طرح افزود: تصویب و اجرای این طرح گام بزرگی بود که مجلس و دولت با هم همکاری کردند و در نهایت در این دولت اجرای طرح احراز صلاحیت معلمان نهایی شد که جایگاه علمی و رتبه بسیاری از معلمان شاغل با اجرای طرح طبقه بندی مشخص شد.علاوه بر این طرح صلاحیت معلمان تاثیر مثبت و بسیار خوبی داشت. در پرداخت حقوق معلمان

وی با اشاره به تخریب برخی افراد علیه طرح احراز صلاحیت معلمان گفت: این موضوع دستاورد مجلس و دولت است و عده ای قصد دارند این مسائل و نکات مثبت را نادیده بگیرند و از بین ببرند. این طرح.”

این نماینده مجلس وجود برخی مشکلات در اجرای قانون احراز صلاحیت را با وجود تعداد زیاد معلمان مشمول این قانون امری طبیعی دانست و اظهار داشت: بسیار طبیعی است که در ارزیابی تعداد نزدیک به یک میلیون معلم دچار مشکل شویم. در صورت بروز این مشکل، معلمان فرصت اعتراض و پیگیری دارند و در این صورت باید نتیجه ارزشیابی اصلاح شود».

میرتاج الدینی همچنین با اشاره به عدم بررسی برخی رزومه ها، بر لزوم اقدام سریع دولت تاکید کرد و افزود: مدارک برخی از معلمان مشمول قانون احراز صلاحیت هنوز مورد ارزیابی قرار نگرفته و در اجرا با تاخیر مواجه شده است. دولت باید هرچه زودتر رزومه این دسته از دانشگاهیان را بررسی کند تا بتوانند به حق خود برسند.»

وی با تشریح نقش معلمان در جلوگیری از این حواشی، خاطرنشان کرد: معلمان و مربیان می توانند نقش خود را در جلوگیری از حواشی در مقابل طرح نمره دهی معلمان به خوبی ایفا کنند و کار و تغییرات را به خوبی می شناسند و برنامه ها را رعایت می کنند، در نتیجه معلمان باید به این موارد پاسخ دهند. حاشیه در برابر قانون رتبه بندی

پایان/*

اندیشه معاصر در ایتا، روبیک، پیام رسان بله و تلگرام ادامه هید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=178139

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.