افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

یک هنرمند 40 سال اجازه اجرا نداشت اما در این دولت مجوز گرفت

  • کد خبر : 178114
یک هنرمند 40 سال اجازه اجرا نداشت اما در این دولت مجوز گرفت

آفتاب نیوز: محمدمهدی اسماعیلی در ابتدای این نشست خبری که در اتاق سازمان سینمایی این وزارتخانه برگزار شد، گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زمانی که فعالیت خود را آغاز کردیم، فعالیت ها زیر سایه کرونا بود. در آن دوره در پاسخ به اقدام فوری حمایت و مدیریت این بیماری و فعالیت ها را […]

آفتاب نیوز:

محمدمهدی اسماعیلی در ابتدای این نشست خبری که در اتاق سازمان سینمایی این وزارتخانه برگزار شد، گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زمانی که فعالیت خود را آغاز کردیم، فعالیت ها زیر سایه کرونا بود. در آن دوره در پاسخ به اقدام فوری حمایت و مدیریت این بیماری و فعالیت ها را در ابتدای کار اعلام کردیم.

وی افزود: علاوه بر این پس از فاجعه سال گذشته به دنبال عادی سازی بودیم و به دوران رونق رسیدیم. کلمه کلیدی رفاه به معنای نادیده گرفتن مشکلات نیست. سال گذشته با تهدیدات قابل توجهی برای برگزاری رویدادهای هنری و فرهنگی مواجه بودیم. فعالیت های فرهنگی و هنری هدف بدخواهانی بود که به دنبال خاموشی فرهنگ بودند و خواهند بود. 45 سال است که با متغیر مزاحم بیرونی سروکار داریم و با همراهی اهالی فرهنگ و هنر این سفر را با امنیت و قدرت طی کردیم.

اسماعیلی تصریح کرد: در وزارت ارشاد مهمترین و اصلی ترین کار ما تنظیم حکمرانی فرهنگی است. ما حمایت از برنامه ها را شروع کرده ایم و رو به جلو می رویم و گام های مهمی در معیشت و رفاه برداشته شده است. در حال حاضر مجموعه عظیمی به شکل شهر هنری در شهر پرند در حال ساخت است. در حوزه بیمه میزان حمایت از اهالی فرهنگ و هنر چند برابر شده است.

وزیر ارشاد همچنین گفت: امیدوارم به پرسش و پاسخ ابهام زدایی و نیازهای مطرح شده پاسخ دهیم.

در این نشست خبرنگار درباره خبر «مقصد 400 میلیارد تومبی برای اعتلای موسیقی و تئاتر در تمام شهرهای کشور» پرسید که وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال گفت: یکی از احزاب وزارت ارشاد است. برای بهبود وضعیت بودجه و زیرساخت ها تلاش کرد. در حوزه مدیریت فرهنگی، مردمی سازی و عدالت فرهنگی را شعار اصلی خود قرار دادیم. در حوزه اعتبارات فرهنگی نیز در سفرهای رئیس جمهور به استان ها، نزدیک به 9 میلیارد اعتبار جدید برای افتتاح پروژه های عمرانی در حوزه فرهنگ و هنر اختصاص دادیم. همچنین برای توسعه فرهنگی نیز ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بخشی از این پول صرف اردویی به نام شهید آوینی می شود. ما تئوری جدید نظام فرهنگی جمهوری اسلامی را مد نظر داریم و از جایگاه مدیریتی به سمت نظارت و تسهیل گری حرکت کرده ایم. این جریان کلی فرهنگ و هنر، تشکل های مردانه هستند که باید در حوزه فرهنگ مدیریت شوند. در استان های مختلف حداقل های لازم برای فعالیت های مختلف پیش بینی شده است و امیدواریم با تخصیصی که از سازمان برنامه ریزی به دست می آوریم به این مهم برسیم.

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا از مردادماه بخش شفاف سازی در سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روز نمی شود، گفت: ما در وزارت ارشاد وظیفه شفاف سازی اطلاعات کشور را بر عهده داریم. تا زمانی که تکلیف قانونی برای شفافیت وجود داشته باشد، دوستان حتما اطلاعات را ارائه خواهند کرد. اگر اطلاعاتی در جایی باقی مانده بود که اکنون نمی توان آن را انجام داد، همکاران من باید آن را بررسی کنند و انجام دهند.

وی با بیان اینکه حضور برخی سینماگران باعث رونق جشنواره می شود و اینکه چرا کسانی که ابراز تمایل کردند در جشنواره حضور ندارند، گفت: در انتخاب آثار نگاه فردی و حاشیه ای وجود نداشت و امسال با حاشیه های کمتری مواجه شدیم. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که به تصمیم داوران هیات انتخاب احترام می گذارم.

وی در پاسخ به سوالی درباره بودجه جشنواره موسیقی گفت: سال گذشته افزایش فوق العاده ای داشتیم. الان در مورد دپارتمان بین الملل چیزی نمی دانم و امیدوارم اگر مشکلی پیش آمد حل شود. البته در حوزه موسیقی شفافیت وجود دارد و استقبال مردم هم مشخص است.

وزیر ارشاد در خصوص بازتاب اخباری مبنی بر اینکه بازگشت خواننده مقیم خارج از کشور (ماین) بدون مانع انجام شده است، گفت: در مورد خواننده ای که خبرنگاری از او پرسیده بود، پاسخ دادم که در اسلام فضای مساعد برای همه وجود دارد. جمهوری. ایران در خصوص بازگشت ایرانیان مقیم خارج از کشور. این سرزمین شماست این حقی نیست که ما به آنها می دهیم. ایران خانه اوست. این حقی نیست که من یا هیچ کس دیگری بتوانیم از شما سلب کنیم. در خصوص پروانه فعالیت طبق قانون انجام می شود.

وی با اشاره به سیاست های دولت ابراهیم رئیسی در قبال ایرانیان خارج از کشور افزود: البته از مردمی که باید از این موضوع استقبال کنند تعجب می کنم. هیچ هنرمندی در این مدت نبوده که شرایط بازگشت و حتی اجرا را نداشته باشیم. هنرمندی بود که 40 سال اجازه اجرا نداشت، اما در این مدت مجوز گرفت و حتی برای تشکر از دولت کلیپی تهیه کردند، اما ما نخواستیم منتشر شود، چون دنبال تبلیغات نیستیم. کار ما خدمتگزار همه ایرانیان داخل و خارج از کشور هستیم.

اسماعیلی در بخشی دیگر از این جلسه درباره شبکه تلویزیونی داخلی گفت: در شرایط فعلی قانونی در شورای انقلاب فرهنگی داریم که می گوید ارشاد همه مسئولیت هایی را که در حوزه واقعی دارد و در فضای مجازی بر عهده دارد. . درباره سریال های نمایشی هم باید بگویم که دبیرخانه و محل نظارت این کار صدا و سیما است و وزیر باید در شورای تولید و تئاتر حضور داشته باشد. به جز این معاونت و برنامه های تلویزیونی، تمامی بخش های حوزه صوتی و تصویری توسط ارشاد اداره می شود و هم اکنون آیین نامه اجرایی برای رفع برخی از مشکلات در دست تهیه است.

وی افزود: متأسفانه این شکافی که در سال های اخیر رخ داد، تحولات خوبی را در پی نداشت. ما نمایش در خانه را یک فرصت می دانیم اما به شدت نگران نمایش خشونت، روابط خانوادگی و امثالهم هستیم، امیدوارم همکاران و عزیزانمان در اداره نظارت به زودی این دغدغه مردم را برطرف کنند.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال خبرنگار ترکیه ای در خصوص روابط فرهنگی با ترکیه گفت: ترکیه یکی از کشورهای مهم منطقه است. من سال گذشته سفر کردم و همکاری های خوبی در ترکیه در زمینه های فرهنگی، هنری و رسانه ای در حال انجام است.

وی ادامه داد: اثر مشترک هنرمندان ایرانی و ترکیه ای به نمایش در خواهد آمد و امیدوارم آغازی برای همکاری های گسترده تر باشد.

اسماعیلی درباره حمایت از هنرمندان و اهالی فرهنگ مهاجر افغانستانی نیز گفت: ما و افغانستان نقاط مشترک زیادی داریم که مرزهای سیاسی نتوانست خللی ایجاد کند. بلخ، کابل و هرات مملو از میراث ماندگار فرهنگی، هنری و ادبی است و ما به این میراث مشترک افتخار می کنیم. ما از هنرمندان افغان و ایرانی در ایجاد فعالیت های هنری و فرهنگی حمایت می کنیم. ما به دنبال عادی سازی فضای تعاملات فرهنگی، هنری و رسانه ای ایران و افغانستان هستیم. ما نسبت به حفظ میراث فرهنگی، ادبی و تاریخی در افغانستان بسیار حساس هستیم و آن را بخشی از میراث فرهنگی مشترک و ماندگار خود می دانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا دولت و وزارت ارشاد اسلامی برنامه ای برای شناخت موسیقی رپ در ایران دارند، گفت: آقای سالاری (معاونت امور هنری وزارت ارشاد) بوده است. به جنبه های تحقیقاتی موسیقی رپ اختصاص داده شده است.

وی در ادامه از برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ایجاد تحول جدی در عرصه موسیقی و استفاده از انواع موسیقی خبر داد و تاکید کرد: باید همه جوانب موسیقی رپ در نظر گرفته شود و فکر می کنم بتوانیم به جمع بندی برسیم. . در آینده نزدیک در این مورد اعلام کنیم.

محمدمهدی اسماعیلی همچنین درباره وضعیت اصناف و رویکرد وزارت ارشاد به این اصناف گفت: من معلم هستم و نمی توانم بسته، پیچیده و جناحی صحبت کنم. من صراحت، شفافیت و صداقت را در بحث هایمان می خواهم. ما هیچ اختلاف نظری نداریم، رویه ما قانونی است. این تعامل بین ما و اتحادیه ها وجود دارد و طبیعتا نگاه دولت حمایت از گروه ها و اتحادیه های مردمی است و وزارت ارشاد نقش نظارتی دارد. ما باید در محدوده قانون حرکت کنیم. ما وزارت فرهنگ را پشتوانه فرهنگ و هنر و خانه همه هنرمندان می دانیم. ما افتخار تعامل با اهالی فرهنگ و هنر را داریم و هیچ خط قرمزی در مقابل ما نیست.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود درباره جشنواره موسیقی نواحی گفت: موسیقی نواحی در دستور کار جدی ما قرار دارد. برای اولین بار از تعدادی از خوانندگان مشهوری که موفق به کسب درجه اول هنر شدند تقدیر می کنیم.

وزیر ارشاد همچنین تصریح کرد: من ضعف بعد اجتماعی در فیلم ها را قبول ندارم و در گزارشی که به من داده شده تعداد فیلم های اجتماعی قابل توجه است و نمی توان قضاوت دقیقی داشت.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به خودکفایی کاغذ پرداخت و افزود: سری جدید تولید کاغذ در استان خوزستان آغاز می شود که نیاز کاغذ کشور را پوشش می دهد.

وی همچنین گفت: مشکل کارخانه کاغذ شوشتر حل می شود و نکاتی در این زمینه وجود دارد.

به گفته وزیر ارشاد، در حال حاضر درباره مکان جشنواره فیلم فجر بحث می شود و تا یکی دو روز دیگر مکان جشنواره اعلام می شود.

اسماعیلی در ادامه گفت: هوش مصنوعی را با حساسیت دنبال می کنیم و کارهای خوبی در شورای حفاظت از زبان فارسی انجام شده است و به زودی جشن تغییر نام برخی از گروه های تجاری از انگلیسی به فارسی را خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: بحث حفظ و گسترش زبان فارسی رسالت اصلی و خطیر ما در عرصه فرهنگ است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره به تعویق افتادن عمره و اینکه آیا اقداماتی برای اینکه حج مشکلی نداشته باشد، توضیح داد. جلسه شورای عالی حج اواخر آذرماه برگزار شد و قرار بود از 7 آذرماه پروازها آغاز شود. اما ثبت نام ها تکمیل نشد و آن را گسترش دادیم، تمام شرایط، هتل ها و ماشین ها رعایت شد. اما به دلیل اختلاف فنی به تعویق افتاد. هیئتی که برای رایزنی در مورد حج رفته بود قراردادی امضا کردند که بر اساس آن شرایط حج بهتر از امسال خواهد بود. مشکل باید سریعتر حل شود. ما “میراث نامطلوب” داریم و تعداد زائرانی که باید در سال های آینده به تدریج به عمره و حج بفرستیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره قاچاق کتاب گفت: اقدامات خوبی انجام شده و با قوه قضائیه، نیروی انتظامی و سایر نهادها صحبت کرده ایم و اقداماتی انجام شده و بستر خوبی ایجاد شده است و امیدواریم شاهد مثبت بودن باشیم. تحولات.”

اسماعیلی همچنین با بیان اینکه به دنبال اطلاع رسانی شفاف در ادارات ارشاد پیوست هستند، گفت: تلاش می کنیم شفافیت کامل داشته باشیم; اساس ما قانون است و طبق قانون عمل می کنیم. ما این را بارها تکرار کرده ایم و نمایشی نیست، همه موظفند در چارچوب قانون به وضوح رعایت کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=178114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.