افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

واکنش پکن به انتخابات تایوان

  • کد خبر : 177962
واکنش پکن به انتخابات تایوان

آفتاب نیوز: «چن بینهوا»، سخنگوی دفتر امور تایوان در چین امروز (شنبه) در واکنش به پیروزی یک سیاستمدار طرفدار استقلال در انتخابات ریاست جمهوری تایوان، هشدار داد که پکن با هرگونه تلاش برای استقلال این جزیره مخالفت خواهد کرد. تایوان جزیره ای خودگردان است که چین آن را بخشی از سرزمین اصلی خود می داند […]

آفتاب نیوز:

«چن بینهوا»، سخنگوی دفتر امور تایوان در چین امروز (شنبه) در واکنش به پیروزی یک سیاستمدار طرفدار استقلال در انتخابات ریاست جمهوری تایوان، هشدار داد که پکن با هرگونه تلاش برای استقلال این جزیره مخالفت خواهد کرد.

تایوان جزیره ای خودگردان است که چین آن را بخشی از سرزمین اصلی خود می داند و حمله نظامی یکی از راه های بازپس گیری آن است. ایالات متحده به عنوان حامی اصلی تسلیحات تایوان، معاهداتی را با این جزیره امضا کرده است که بر اساس آن ایالات متحده باید در صورت حمله چین مداخله کند.

پیش از این اعلام شده بود که «لای چینگ ته» سیاستمدار استقلال طلب تایوانی از «حزب دموکراتیک مترقی» در انتخابات ریاست جمهوری این جزیره خودمختار پیروز شده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این مقام چینی در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: ما به توافقنامه 1992 پایبند هستیم که اصل چین واحد را تعیین می کند. ما قاطعانه با اقدامات جدایی طلبانه با هدف استقلال تایوان و همچنین مداخله نیروهای خارجی مخالفیم.

وی در ادامه گفت که پکن با تمامی احزاب و گروه های سیاسی در جامعه تایوان همکاری می کند تا تعامل و همکاری بین پکن و جزیره را افزایش دهد و میهن را دوباره متحد کند.

پیش‌بینی‌های قبل از انتخابات نیز از پیروزی «لای چینگ‌ته» خبر می‌داد، اما باید توجه داشت که دو حزب مخالف تقریباً سه پنجم آرا را به دست آوردند. این نشان دهنده تمایل مردم تایوان برای تغییر در جریان سیاسی است.

این سخنران با پرداختن به این موضوع گفت: انتخابات امروز نشان داد که حزب دمکرات ترقی خواه نماینده همه مردم این جزیره نیست. تایوان بخشی از چین است.

وی در ادامه تاکید کرد که این انتخابات تاثیری بر توسعه روابط دو طرف تنگه تایوان نخواهد داشت و آرزوی میهن پرستان دو طرف تنگه نزدیک شدن به یکدیگر است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=177962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.