افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

اکران آنلاین فیلم کوتاه چه کمکی به سینما می کند؟/ ظهور پدیده ای جدید – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 177641
اکران آنلاین فیلم کوتاه چه کمکی به سینما می کند؟/ ظهور پدیده ای جدید – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی آذرپندار، مدیرعامل انجمن فیلم جوانان ایران، درباره اکران آنلاین فیلم های کوتاه که با فیلم «وضعیت اضطراری» مریم اسمیخانی آغاز شد، گفت: من شخصا از هر چیزی که منجر به توسعه فیلم شود استقبال می کنم. فیلمهای کوتاه”. تولید فیلم، زیرا با این مشکل مواجه هستیم که فیلم کوتاه در […]

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی آذرپندار، مدیرعامل انجمن فیلم جوانان ایران، درباره اکران آنلاین فیلم های کوتاه که با فیلم «وضعیت اضطراری» مریم اسمیخانی آغاز شد، گفت: من شخصا از هر چیزی که منجر به توسعه فیلم شود استقبال می کنم. فیلمهای کوتاه”. تولید فیلم، زیرا با این مشکل مواجه هستیم که فیلم کوتاه در کشور ما دیده نمی شود. من از وضعیت فیلم کوتاه در دنیا اطلاع چندانی ندارم و فکر می کنم عموم مردم در هیچ جای دنیا علاقه ای به فیلم کوتاه ندارند اما در کشور خودمان باید بگویم که فیلم کوتاه حتی دیده نمی شود. . توسط منتقدان فیلم و نخبگان جامعه، و قطعاً همینطور است. نیاز به ملاحظه دارد.

بزرگترین سهم فیلم کوتاه ایرانی در جهان

وی گفت: در تحقیقات خود متوجه شدیم که یکی از کشورهایی که بیشترین سهم را در ارسال آثار به جشنواره های فیلم کوتاه دنیا دارد، ایران است. سالانه بیش از 2 هزار فیلم کوتاه در کشورمان ساخته می شود که رقم بسیار مهم و شایسته ای است اما بسترهای دیدن این محصولات سینمایی در کشورمان بسیار محدود است. یکی از سیاست ها و اهداف ما در انجمن توسعه این بسترها و اقداماتی از جمله تولید برنامه تلویزیونی ویژه فیلم های کوتاه به نام «سین جوون» در شبکه مستند، تلاش برای افزایش مشارکت فیلم های کوتاه در «هنر و تجربه» است. . نمایش و برگزاری جلسات. فیلم های کوتاه انجمن تا جایی پیش رفته است که امروز این جلسات به طور مرتب در 56 دفتر برگزار می شود و فیلم های کوتاه منتخب به اقصی نقاط ایران ارسال می شود.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان افزود: در همین مسیر سعی می کنیم تعامل گسترده تری با پلتفرم ها داشته باشیم و اخیراً تعاملات ما با فیلم نت منجر به اکران آنلاین فیلم های کوتاه شد که اتفاقی مبارکی می دانم و حتی اگر نشد. منافع اقتصادی برای فیلم کوتاه، به شأن و شخصیت فیلم کوتاه کمک می کند.

وی یادآور شد: بررسی این موضوع که آیا اکران فیلم کوتاه می تواند برای سازندگان آثار و در مجموع فیلم کوتاه سود اقتصادی داشته باشد زمان بر است. من به نوبه خود در حال حاضر این اتفاق را مثبت می بینم و از بستر فیلم نت بابت این همکاری تشکر می کنم، اما طبیعتاً نیازهای اقتصادی سرنوشت این همکاری ها را تعیین می کند، زیرا ابعاد اقتصادی برای تریبون ها مهم است.

فیلم کوتاه یک پدیده جدید برای مخاطبان پلتفرم است

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران درباره انتخاب فیلم کوتاه مناسب برای اکران آنلاین گفت: فیلمی که برای اکران اینترنتی انتخاب شد یکی از مهم ترین آثار فیلم کوتاه ما در سال های اخیر است و فکر می کنم اگر فردی برای Véalo می پردازد، آنها پشیمان نخواهند شد. به نظر من فیلم کوتاه یک پدیده جدید برای مخاطبان پلتفرم است و احتمالا بسیاری از مخاطبان تا به حال فیلم کوتاهی ندیده اند و خالی بودن ذهن مخاطب از رسانه فیلم کوتاه می تواند اتفاق خوبی باشد. مثلاً به تئاتر فکر کنیم، ممکن است بعضی ها هیچ نمایشی را ندیده باشند، اما ذهنیتی نسبت به تئاتر داشته باشند و آن را برای مخاطب خاصی مناسب بدانند و به همین دلیل، حتی اگر تئاتری ندیده باشند. او نرفته است، آنها واقعاً نمی خواهند او را ببینند. بنابراین عدم ذهنیت عموم مردم نسبت به فیلم کوتاه را می توان امری پسندیده تلقی کرد و معتقدم اگر یک فیلم کوتاه در مدت زمان کوتاهی بتواند با پایانی مناسب و غافلگیرکننده برای مخاطب خود تعلیق یا معما داشته باشد، تماشای آن می تواند تجربه ای خوشایند است و فیلم «وضعیت اضطراری» این ویژگی ها را دارد و می تواند احساسات مخاطب خود را درگیر کند.

وی توضیح داد: امسال در جشنواره فیلم کوتاه تهران یکی از مسئولان به جشنواره آمد و برای اولین بار تماشای یک فیلم کوتاه را تجربه کرد و این تجربه برای او بسیار جالب بود و در صحبت ما معتقد بود که تماشا چند فیلم کوتاه در یک جلسه با تجربه چندین احساس مختلف همراه است که خود اتفاق جالبی است. به نظر من بسیاری از تماشاگران نمی دانند که فیلم کوتاه دنیایی متنوع و متکثر دارد و امروزه روایت در این سینما توسعه یافته است و به همین دلیل انتخاب «وضعیت اضطراری» برای شروع اکران آنلاین فیلم کوتاه بود. بسیار صحیح

آماده سازی انجمن سینمای جوان برای اکران فیلم کوتاه

آذرپندار تاکید کرد: آمادگی داریم فیلم های کوتاه بیشتری را به صورت آنلاین روی پلتفرم ها اکران کنیم. همزمان با توسعه اکران آنلاین فیلم‌های کوتاه، اکران این آثار در سینمای «هنر و تجربه» نیز برای ما یک موضوع جدی است، چرا که بسته‌های فیلم کوتاه اکران شده در «هنر و تجربه» قابلیت نمایش روی پلتفرم‌ها را دارد. پس از پایان اکران در سینما. به عنوان مثال، چندی پیش برای گروه «هنر و تجربه» بسته‌ای از پنج فیلم کوتاه آماده کردیم که شامل فیلم‌های کوتاه ترسناک بود و همین بسته اکنون می‌تواند به صورت آنلاین نمایش داده شود و فکر می‌کنم برای بسیاری از مخاطبان، تماشای انواع ترسناک فیلم های آنلاین در یک دوره زمانی حدود یک ساعت و نیم می تواند جذاب باشد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان در پایان گفت: نکته دیگر این است که ژانرهای سینمایی در فیلم های ما کم است و مردم ما تصویری بومی و ایرانی از بسیاری از ژانرهای محبوب سینمای جهان در ذهن خود ندارند. اما این تنوع ژانر در فیلم کوتاه ایرانی وجود دارد. در سینمای کوتاه مخاطب می تواند مثلاً فضای خارق العاده ای را که در سینمای ایران بسیار کم است، در چند فیلم خوب تجربه کند و از همین چند فیلم می توان یک بسته نمایشی برای سینمای خارق العاده تهیه کرد. ما سعی می کنیم جنبه هایی از فیلم کوتاه را برجسته کنیم که فیلم بلند ما در حال حاضر از آن لذت نمی برد و در تعامل با پلتفرم فیلم نت که شروع کننده این حرکت است، پیشنهاد ما این است که به سمت این نوع فیلم ها برویم تا مردم بدانند سینمای ایران همچنین یک فیلم علمی است، تخیلی جذاب و دیدنی دارد. در گام های بعدی باید به رفتار و سلیقه مخاطب توجه کنیم، اما خوشبختانه سبد تولیدی انجمن و در کل مجموعه تولید فیلم کوتاه در ایران متنوع است و می تواند سلایق مختلفی را پوشش دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=177641

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.