افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی کاهش یافت

  • کد خبر : 177580
قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی کاهش یافت

بازار؛ گروه صنعتی: قیمت مواد اولیه در بورس کالای دالیان به 136.4 دلار در هر تن و در بورس سنگاپور به 134.1 دلار در هر تن کاهش یافت. معاملات آتی سنگ آهن که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را داشت، برای دوره 5 تا 12 ژانویه 2024، با 4 درصد کاهش نسبت به هفته […]

بازار؛ گروه صنعتی: قیمت مواد اولیه در بورس کالای دالیان به 136.4 دلار در هر تن و در بورس سنگاپور به 134.1 دلار در هر تن کاهش یافت. معاملات آتی سنگ آهن که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را داشت، برای دوره 5 تا 12 ژانویه 2024، با 4 درصد کاهش نسبت به هفته قبل به 976.5 یوان در هر تن (136.42 دلار در هر تن) رسید. این را داده های Hellenic Shipping News نشان می دهد.

از سوی دیگر، همانطور که در این گزارش اشاره شد، در بورس سنگاپور، قیمت آتی استاندارد فوریه تا 12 ژانویه 2024 با 4.9 درصد کاهش نسبت به قیمت هفته قبل به 134.1 دلار در هر تن رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت سنگ آهن پس از رسیدن به اوج در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه به بیش از 141 دلار در هر تن، در دهه دوم ژانویه 2024 اندکی کاهش یافت. در آن زمان، رشد سریع بازار با امید به تحریک بیشتر اقتصاد چین و بهبود تقاضای مواد خام از سوی شرکت‌های فولادی همراه بود. در عین حال، کاهش سود در شرکت های فولادی رشد را محدود کرد.

علاوه بر این، از 6 ژانویه 2024، قیمت سنگ آهن شروع به کاهش کرد زیرا تقاضای کمتر برای مواد خام و موجودی های بالاتر از حد انتظار در بنادر چین بر اعتماد مصرف کننده و کاهش علاقه به تجدید ذخایر در اسرع وقت تأثیر گذاشت.

پیش بینی نوسانات قیمت سنگ آهن در کوتاه مدت.

علاوه بر این، قیمت نسبتاً بالای سنگ آهن برخی کارخانه‌های فولادی را مجبور به محدود کردن خرید کرده است به این امید که قیمت‌ها در نیمه دوم ژانویه و فوریه کاهش یابد. لازم به ذکر است که برخی از فعالان بازار انتظار دارند تولید آهن خام در چین در سطح نسبتاً پایینی باشد، زیرا بسیاری از کارخانه‌ها همچنان متحمل ضرر می‌شوند. این بر چشم انداز تقاضا تأثیر می گذارد. از سوی دیگر، ضرر و زیان محدود خواهد بود زیرا برخی از کارخانه ها مجبور به خرید مجدد و پاسخگویی به تقاضا قبل از تعطیلات یک هفته ای سال نو خواهند شد.

تحلیلگران بازار بر این باورند که در کوتاه مدت قیمت سنگ آهن به دلیل واکنش بازار به هرگونه تغییر سیاست از سوی پکن، با بهبود بیشتر بسته به محرک های اقتصادی، بی ثبات خواهد ماند. علاوه بر این، برخی از فولادسازان قصد دارند تولید را در کوتاه مدت کاهش دهند یا راه اندازی مجدد کوره های بلندی را که از دسامبر تحت تعمیر و نگهداری هستند به تاخیر بیاندازند تا تلفات را محدود کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=177580

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.