افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
4

نرخ جدید مالیات طلا فروشان تعیین نشده است. شروع به درخواست صاحبان مشاغل برای صدور فاکتورهای الکترونیکی کنید

  • کد خبر : 177391
نرخ جدید مالیات طلا فروشان تعیین نشده است.  شروع به درخواست صاحبان مشاغل برای صدور فاکتورهای الکترونیکی کنید

داریوش سرخانی مقدم در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: این کار بر اساس نظام مودیان و شفافیت پرداخت مالیات مشاغل مختلف انجام می شود و به غیر از طلافروشان و جواهر فروشان، صاحبان مشاغل و حرفه های پزشکی، پیراپزشکی، داروخانه ها و فروشندگان تجهیزات پزشکی علاوه بر ارسال فروش کالا و خدمات […]

داریوش سرخانی مقدم در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: این کار بر اساس نظام مودیان و شفافیت پرداخت مالیات مشاغل مختلف انجام می شود و به غیر از طلافروشان و جواهر فروشان، صاحبان مشاغل و حرفه های پزشکی، پیراپزشکی، داروخانه ها و فروشندگان تجهیزات پزشکی علاوه بر ارسال فروش کالا و خدمات خود به ارزش بیش از 18 میلیارد تومان در قالب صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان مالیاتی می پردازند.

وی با رد شایعات اخیر مبنی بر افزایش مالیات دریافتی از طلافروشان، تصریح کرد: نرخ مالیات جدیدی برای طلافروشان وجود ندارد و موضوع مطرح شده مربوط به ارسال الکترونیکی صورتحساب از طریق اتصال به سامانه مالیاتی بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: تاکنون مالیات یا افزایش نرخ جدیدی برای طلافروشان وضع نشده است و اخذ مالیات 25 تا 35 درصدی از طلافروشان کاملا کذب است.

سرخانی مقدم معافیت از مالیات بر ارزش افزوده طلا، جواهرات و پلاتین مورد استفاده در مصنوعات ساخته شده را برشمرد و افزود: تنها دستمزد ساختمانی، حق امتیاز و سود فروشنده مشمول مالیات بر ارزش افزوده با نرخ 9 درصد است.

وی در خصوص افزایش نرخ ارزش افزوده نیز خاطرنشان کرد: افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده برای لایحه سال آینده همچنان در مجلس مطرح است اما به تصویب نرسیده و به پیشنهاد مجلس محدود شده است. و کمیسیون های مختلف

سرخانی مقدم در ادامه سخنان خود بیان کرد: ثبت کد ملی خریدار هنگام خرید طلا الزامی نیست و مالیات جدیدی نیز برای خریداران طلا وضع نشده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل فعالیت سامانه آنلاین مودیان و لزوم اتصال طلا و جواهر به این سامانه را برشمرد و ادامه داد: از اول دی ماه صورتحساب الکترونیکی صادر و در این راستا اقدامات قانونی انجام می شود. حوزه.

بر اساس اطلاعات ژورنالیستی، صنف طلافروشان و جواهر فروشان در روزهای اخیر نسبت به شفافیت فروش خود اعتراض کرده است: این صنف در سه سال اخیر به طور متوسط ​​6 میلیون و 700 هزار تومان مالیات پرداخت کرده است، این در حالی است که یک کارمند و یک نفر. کارگر حداقل دو برابر و زرگر در سال مالیات داده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=177391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.