افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

کشف قدیمی ترین پوست فسیل شده با 300 میلیون سال قدمت

  • کد خبر : 177098
کشف قدیمی ترین پوست فسیل شده با 300 میلیون سال قدمت

پوست بخشی از اپیدرم است و متعلق به خزنده باستانی است. اپیدرم لایه بیرونی پوست در آمنیوت ها (گروهی شامل خزندگان خشکی، پستانداران و پرندگان) است. مطالعه ای در مورد کشف پوست و چندین فسیل دیگر در سیستم غار در Current Biology منتشر شده است. بیشتر بخوانید: به گفته تیم تحقیقاتی، این نمونه پوست تازه […]

پوست بخشی از اپیدرم است و متعلق به خزنده باستانی است. اپیدرم لایه بیرونی پوست در آمنیوت ها (گروهی شامل خزندگان خشکی، پستانداران و پرندگان) است. مطالعه ای در مورد کشف پوست و چندین فسیل دیگر در سیستم غار در Current Biology منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

به گفته تیم تحقیقاتی، این نمونه پوست تازه کشف شده، کوچکتر از یک ناخن، اولین فسیل پوست شناخته شده از دوران پالئوزوئیک است. فسیل‌های دیگر شامل تکه‌های پوست، تکه‌های پوست یک خزنده با دماغ ریشه باستانی (Captorhinus agouti) و چندین فلس از آنامنیوت‌ها، حیواناتی که در آب تولید مثل می‌کنند، بود. که دو ریشه آن در مقاله اخیر شرح داده شده است.

نوارهای پوست از ریشه های فسیل شده از پشت سر حیوان به دست آمده است. بنابراین، تیم نمی‌توانست تمام پوست آمنیوت را به ارگانیسم‌های خاص باستانی مرتبط کند.

اپیدرم به راحتی ناپدید می شود، اما از بدن در برابر دنیای خشن بیرون محافظت می کند. این قسمت خارجی ترین لایه پوست است که ما را هیدراته نگه می دارد و از ما در برابر همه چیز محافظت می کند. در دمای شدید در برابر باکتری ها محافظت می کند. پوست باستانی که توسط تیم مورد مطالعه قرار گرفت همین کار را با میزبان خزنده باستانی خود انجام داد.

تمام نمونه های پوستی که در غار پیدا شده بود به دلیل شرایط خاصی حفظ شدند. اتان مونی، دیرینه‌شناس دانشگاه تورنتو و نویسنده اصلی مقاله، می‌گوید: «جانوران در اوایل دوره پرمین به داخل این سیستم غار افتادند و در رسوبات رسی بسیار ریز دفن شدند که روند تخریب بافت غار را کند کرد. اما نکته مهم این است که این سیستم غار در دوره پرمین محل نشت نفت فعال بوده است.«بنابراین فعل و انفعالات بین هیدروکربن های نفتی و قیر احتمالاً این پوست را حفظ می کند.

در زیر میکروسکوپ، سطح پوست شباهت هایی به پوست کروکودیل دارد. لولاهای بین فلس های آنها شبیه به لولاهایی است که در مارها و مارمولک های کرم مانند وجود دارد.

در این مقاله، تیم اشاره می‌کند که مورفولوژی پوست و سن فوق‌العاده آن نشان می‌دهد که این اندام مهم برای زندگی مهره‌داران زمینی، قبلاً در مراحل اولیه آمنیوت‌ها وجود داشته است. یعنی زمانی که اولین آمنیوت ها به اشکال مختلف زندگی منشعب شدند، اپیدرم وجود داشت.

خزندگان باستانی تاریخچه ای پویا دارند که از فسیل ها قابل استنباط است. در سال 2022، فسیلی با قدمت 150 میلیون سال در وایومینگ کشف شد که روند تکاملی نوروپودها را روشن می کند: تواتارا.

البته، پوستی که به تازگی آنالیز شده است تقریباً دو برابر پوست خزنده باستانی قدیمی است، که یادآور پیچیدگی و عمیق بودن زمان است.

بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=177098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.