افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

اولین عکس همسر اکبر عبدی بعد از سالها جوان، شیک و شیک!

  • کد خبر : 177064
اولین عکس همسر اکبر عبدی بعد از سالها جوان، شیک و شیک!

اکبر عبدی آقا باقر (زاده ۴ شهریور ۱۳۳۹) بازیگر ایرانی است. او به خاطر نقش های متنوع و بازی در فیلم های کمدی شهرت دارد. وی دارنده نشان درجه یک فرهنگ و هنر است. عبدی کار خود را از اواخر دهه 1350 آغاز کرد و دانشجوی دانشکده ادبیات و هنر رادیو و تلویزیون بود که […]

اکبر عبدی آقا باقر (زاده ۴ شهریور ۱۳۳۹) بازیگر ایرانی است. او به خاطر نقش های متنوع و بازی در فیلم های کمدی شهرت دارد. وی دارنده نشان درجه یک فرهنگ و هنر است. عبدی کار خود را از اواخر دهه 1350 آغاز کرد و دانشجوی دانشکده ادبیات و هنر رادیو و تلویزیون بود که با سریال باز مدرسه دیر (1362) به شهرت رسید. او برای بازی در فیلم های مادر (1368) و خوبم میعاد (1390) برنده دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر شد.

اکبر عبدی آقا باقر در چهارم شهریور 1339 از پدر اردبیلی و مادر تهران در محله نازی آباد تهران به دنیا آمد. او فعالیت هنری خود را با نمایش های آماتور از سال 1377 پس از اخذ دیپلم آغاز کرد، سپس در سال 1378 به تلویزیون رفت و تا کنون در ترانه های مختلفی به ایفای نقش پرداخته است. اکبر عبدی سپس بازی در فیلم را از سال 1363 با فیلم جنجال بزرگ آغاز کرد و بعدها مهارت خود را در نقش های کمدی در فیلم های مردی که موش شد، اجاره نشین ها، گراند سینما و ای ایران به نمایش گذاشت.

تیپ چهره عبدی و بازی هایش در عرصه کمدی آنقدر منحصر به فرد بود که حتی در فیلم مادر به عنوان یک معلول و در فیلم صفر جادویی در دو نقش میانسال و کودک ظاهر شد و توانست به محبوبیت خوبی دست پیدا کند. در میان مخاطبان فیلم، چیزی که حتی در فیلم های دلشدگان و آقای شان نیز مشهود بود. عبدی را بیشتر به خاطر آثار کمدی و طنز می شناسند. وی اصالتاً اهل روستای آقا باقر اردبیل است. و در 17 آذر 1394 کلید طلایی اردبیل به وی اهدا شد.

از بازی های خاطره انگیز اکبر عبدی می توان به فیلم های هروپیشه (محسن مخملباف) و آدم برفی (داود میرباقری) اشاره کرد. اکبر عبدی نیمه اول دهه 80 را در سکوت سینمایی سپری کرد و محبوبیت و شهرتش تا حدودی کاهش یافت. بازی او در برخی از فیلم های کمدی در اواخر دهه 70 چندان مورد توجه قرار نگرفت، هرچند برای بازی در فیلم های نان و عشق و موتور هزار نامزد دریافت جایزه در سال 1380 و بیستمین جشنواره فیلم فجر شد. در 21 بهمن 1394 بار دیگر در مراسم افتتاحیه جشنواره فجر مورد تجلیل قرار گرفت.

عکس اکبر عبدی و همسرش.

به گزارش پیشرو، عکسی جالب و دیده نشده از اکبر عبدی که این روزها به دلیل تبلیغات فیلم فسیل نامش بر سر زبان ها افتاده است در کنار همسرش منتشر شده است.

اکبر عبدی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=177064

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.