افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

ساخت مسکن کارگران در سه استان کشور آغاز شد

  • کد خبر : 176873

به گزارش بازار، دولت سیزدهم از ابتدای شروع به کار خود برای اقشار مختلف جامعه از جمله اقشار مستضعف، خانواده های دو معلولیتی، فرهنگیان و سایر اقشار خانه سازی کرده است. این بار ساخت مسکن کارکنان و کارگران صنایع مختلف کشور انجام شده است و اجرای این طرح در قالب مسکن صنعت در شهرستان ادامه […]

به گزارش بازار، دولت سیزدهم از ابتدای شروع به کار خود برای اقشار مختلف جامعه از جمله اقشار مستضعف، خانواده های دو معلولیتی، فرهنگیان و سایر اقشار خانه سازی کرده است. این بار ساخت مسکن کارکنان و کارگران صنایع مختلف کشور انجام شده است و اجرای این طرح در قالب مسکن صنعت در شهرستان ادامه خواهد داشت.

در طرح مسکن صنعت شهر که از چند ماه پیش در چند شهر کشور راه اندازی شده است، دولت در نظر دارد برای کارمندان و کارگرانی که سال ها کار کرده اند اما هنوز خانه ای نگرفته اند مسکن تامین کند.

در همین راستا، ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد که دولت ساخت شهرک هایی با نام صنعت شهر برای تامین مسکن کارگران صنعتی را در دستور کار خود قرار داده است، این شهرک ها با فضایی مجلل ایجاد می شوند. طرح. و استفاده از تکنولوژی های روز

وی می گوید: اولین پروژه ای که در این زمینه متمرکز شد مربوط به صنعت ماهشهر بود که از اوایل شهریورماه در زمینی به مساحت 600 هکتار آغاز شد.

ملکی تصریح کرد: در طرح صنعت شهر مدیریت ساخت و ساز به دست صنایع می افتد و در این راه صنایع به دولت در ساخت و تامین مسکن کمک می کنند و یکی از مهمترین مزیت های این طرح استفاده از امکانات صنایع برای اسکان کارکنان در طرح نهضت ملی مسکن به این صورت خواهد بود که شرکت ها و صنایع در تهیه طرح مشارکت داشته و با توجه به سلیقه کارکنان و ظرفیت تخصصی خود از مرحله آماده سازی تا ساخت را متعهد می سازند.

ساخت ویلاهای کارگری در یزد
وی افزود: به تازگی ساخت ویلاهای کارگران صنعتی در یزد آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: با توجه به اینکه نسبت تامین زمین کل پروژه مسکن مهر در سازمان ملی زمین و مسکن حدود یک میلیون واحد بوده است، تامین زمین برای بیش از 100 هزار واحد در یک بخش واحد. یا شعبه تا الان خوبه

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره استفاده بانک های دولتی از زمین برای تامین زمین در نهضت مسکن ملی گفت: مالکیت بانک ها از دو قسمت تشکیل شده که قسمت اول آن سرمایه خود بانک و متعلق به دولت است، در صورتی که زمین و املاک در این منطقه شناسایی شده است. در طرح نهضت ملی مسکن استفاده می شود.

ملکی افزود: زمین های دسته دوم از منابع و سپرده های مردمی خریداری می شود که مشمول قانون زمین های مازاد سایر دستگاه های دولتی نیست. بنابراین مهم است که ملک و زمین از کجا خریداری شده است.

ساخت مسکن صنعت شهر در استان های گلستان، یزد و خراسان رضوی آغاز شد.
در همین راستا محمد بلواردی عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن به باشگاه خبرنگاران اعلام کرد: در استان های گلستان، یزد و خراسان رضوی عملیات ساخت مسکن صنعت شهر آغاز شده است و در این پروژه ها زمین به صنایع واگذار شده و عملیات طراحی برخی از پروژه ها آغاز شده و برخی پروژه ها در مراحل پایانی می باشد.

به گفته وی تاکنون زمین برای ساخت 116 هزار واحد مسکونی تحویل شده و تا پایان سال به 200 هزار واحد خواهد رسید و تسهیلات در نظر گرفته شده برای این پروژه ها 550 میلیون تومان است که در صورت صنعتی شدن ، مبلغ این تسهیلات به 850 میلیون تومان می رسد.

وی افزود: تمامی این زمین ها 99 ساله و رایگان است و برای این پروژه ها شبکه ها و تاسیسات آب، برق و گاز که برای پروژه های نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است نیز در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، ساخت مسکن برای کارکنان صنایع کشور به گفته مدیران این صنایع نقش بسیار موثری در رفع دغدغه های کارکنان و کارگران دارد چرا که نزدیکی منازل کارکنان به محل می تواند نگرانی دور بودن محل کار را برای این کارمندان از بین ببرید. از طرفی کاهش هزینه های زندگی این کارکنان می تواند تاثیر زیادی در افزایش انگیزه کارکنان و کارگران داشته باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=176873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.