افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

عملیات اجرایی ساخت تصفیه خانه امیر اهواز آغاز شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 176785
عملیات اجرایی ساخت تصفیه خانه امیر اهواز آغاز شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

گزارش بیشتر از خبرنگار، عملیات ساخت پالایشگاه. کوتاه امیر اهواز با ظرفیت پنج متر مکعب بر ثانیه پیش از ظهر امروز جمعه با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان، آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسئولان. با احداث این تصفیه خانه، […]

گزارش بیشتر از خبرنگار، عملیات ساخت پالایشگاه. کوتاه امیر اهواز با ظرفیت پنج متر مکعب بر ثانیه پیش از ظهر امروز جمعه با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان، آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسئولان.

با احداث این تصفیه خانه، به منظور تولید، تصفیه و انتقال آب شرب با کیفیت به ظرفیت 432 هزار متر مکعب در روز برای رفع مشکلات آبی شهرستان کارون در جنوب. شهرهواز و شهرهای مجاور با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در افق 1425.

این تصفیه خانه دارای یک ایستگاه پمپاژ برای برداشت آب از رودخانه کارون و یک خط انتقال به تصفیه خانه، واحدهای کنترل جریان ورودی به تصفیه خانه، واحد انعقاد و لخته سازی و پیسته 2 واحد با ظرفیت 2.5 متر مکعب در ثانیه هر کدام وجود دارد.

همچنین واحدهای شفاف سازی 6 واحدی هر کدام با ظرفیت تصفیه 3000 مترمکعب. به سرعتواحد فیلتر (صاف کننده)، 20 واحد فیلتر دو لایه گرانشی ظرفیت هر کدام 900 متر مکعب در ساعت است و واحد ضدعفونی نهایی شامل کلرزنی سایر قسمت های این پالایشگاه می باشد.

مخازن ذخیره آب تصفیه شده شامل چهار واحد مخزن به ظرفیت هر کدام 50 هزار متر مکعب و مجموعا 200 هزار متر مکعب، ایستگاه پمپاژ آب تصفیه شده شامل 10 واحد الکترو از دیگر اجزای این تصفیه خانه پمپ با دبی کل آب 5 متر مکعب بر ثانیه و واحدهای کمکی (ساخت ساختمان بهره برداری، ساختمان آزمایشگاه، ساختمان برق، ساختمان انبار مواد شیمیایی) می باشد.

این تصفیه خانه در زمینی به مساحت 38 هکتار با وام 3 میلیارد تومانی احداث می شود و مدت اجرای پروژه 36 ماه برآورد شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=176785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.