افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

مردم غزه خون آلود بودند

  • کد خبر : 176624
مردم غزه خون آلود بودند

به گزارش ساعت 9 صبح؛«مهاجرت معکوس» یکی از مهم‌ترین و در عین حال مخرب‌ترین «عواقب» جنگی است که امروز اسرائیلی‌ها در غزه، دریای سرخ، اقیانوس هند، لبنان و… به راه انداخته‌اند. به گزارش 9 صبح، 95 روز جنگ با همه محورهای مقاومت قطعاً به ضرر رژیمی است که طولانی ترین جنگش یک ماه و دو […]

به گزارش ساعت 9 صبح؛«مهاجرت معکوس» یکی از مهم‌ترین و در عین حال مخرب‌ترین «عواقب» جنگی است که امروز اسرائیلی‌ها در غزه، دریای سرخ، اقیانوس هند، لبنان و… به راه انداخته‌اند.

به گزارش 9 صبح، 95 روز جنگ با همه محورهای مقاومت قطعاً به ضرر رژیمی است که طولانی ترین جنگش یک ماه و دو یا سه روز فقط با یکی از چند محور مقاومت بوده و از قضا در آن شکست خورده است. هم. کارشناسان اقتصادی رژیم صهیونیستی در اجلاس قدس گفتند که اسرائیل در این جنگ 54 میلیارد دلار ضرر کرده و اقتصاد این کشور 20 سال به عقب افتاده است.

«مهاجرت معکوس» یکی از مهم ترین و در عین حال مخرب ترین «عواقب» جنگی است که امروز صهیونیست ها در غزه، دریای سرخ، اقیانوس هند، لبنان و… به راه انداخته اند. طی چند روز گذشته گزارش‌های دقیق و مستندی از منابع عبری زبان منتشر شد که همگی حکایت از بازگشت نخبگان، سرمایه‌داران و بسیاری از جوانان از این سرزمین اشغالی به کشورهایی داشتند که از آنجا آمده‌اند. نبود امنیت و مسائل معیشتی قابل توجه و مشکل در فعالیت های اقتصادی از دلایل عمده این مهاجرت معکوس بود.

بعدها مشخص شد که تقریباً تمام سرمایه گذاران خارجی در این سرزمین اشغالی به «حسرت» های متعدد پیوسته و سرمایه خود را به جای دیگری برده اند. در همین زمینه خبرگزاری فارس گزارشی مبسوط از نشست اخیر کارشناسان اقتصادی رژیم صهیونیستی برای بررسی این شرایط منتشر کرده است که حقایقی تکان دهنده از شرایط اقتصادی فاجعه بار «اسرائیل» را آشکار می کند. بر اساس اظهارات این کارشناسان، رژیم صهیونیستی آنچنان ضربات اقتصادی خورده است که حداقل 20 سال به عقب انداخته است.

بر اساس این گزارش، رینات اشکنازی، اقتصاددان ارشد صهیونیست در این نشست مجازی گفت: ما هر ماه تعجب می کنیم، فکر نمی کردیم به هزینه حدود 200 میلیارد مثقال (54 میلیارد دلار) برای جنگ برسیم. در حالی که هنوز در میانه راه هستیم، بین دیدگاه نهادهای اسرائیل و دیدگاهی که از خارج نسبت به ما داریم، دنیایی تفاوت وجود دارد. در این گزارش، اقتصاددانان صهیونیست در حال بررسی گزینه های پس از جنگ در مورد غزه هستند و با توجه به شاخص های فعلی به این نتیجه رسیده اند که «بحران در اقتصاد اسرائیل موقتی نیست، بلکه طولانی مدت خواهد بود… عملیات «7 اکتبر و ورود» علاوه بر این، ناآرامی های داخلی باعث افزایش بی سابقه هزینه های جنگ به حدود 200 میلیارد مثقال (54 میلیارد دلار) شده است.

«شموئل آبرامسون» دیگر اقتصاددان صهیونیست وزارت دارایی رژیم صهیونیستی که در این «وبینار» با عنوان «اقتصاد اسرائیل یک روز پس از جنگ» شرکت کرده بود، پیش‌بینی کرد: بودجه دفاعی به‌عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی به 4.6 افزایش می‌یابد. در یک سناریوی نسبتاً خوش بینانه، ما به یک دهه قبل برمی گردیم… اگرچه در گذشته تنش های داخلی بین امنیت و اقتصاد وجود داشت، اما اکنون برای ما روشن است که جنگ باید به خوبی پایان یابد تا اعتماد را بازگردانیم. در واقع، از نظر تأثیرات بر اقتصاد، جنگ مشابه آنچه در 20 سال گذشته دیده‌ایم نیست. «این اتفاقی است که هم در کوتاه‌مدت در سال 2024 و هم برای همیشه تغییرات را تحمیل می‌کند. افزایش بودجه دفاعی به هزینه های دائمی و کلانی برای اسرائیل تبدیل شده است.

آبرامسون سپس «نرخ مخارج امنیتی» اسرائیل را به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی ارائه کرد که طی دهه گذشته به تدریج به 4.6 درصد کاهش یافته بود. وی گفت: «این وضعیت ادامه نخواهد داشت و افزایش بودجه دفاعی به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی به حدود 6 درصد، خسارت 1.4 درصدی به تولید ناخالص داخلی را نشان می‌دهد که بیشتر از کل بودجه آموزش عالی در اسرائیل و وزارت رفاه اجتماعی است. “. یا «بودجه از سوی وزارت امنیت اسرائیل خواهد بود». آبرامسون همچنین با هدف “تأخیر در ورود جوانان به بازار کار به دلیل تمدید سربازی اجباری” گفت: مساله زمان در اقتصاد نیز مهم است، زیرا برآورد می شود که تاخیر در ورود جوانان به بازار کار بازار کار بازار در طول یک سال نشان دهنده از دست دادن بهره وری 0.9 درصد است.تولید ناخالص داخلی واردات این محموله به ارزش میلیاردها مثقال (هر مثقال بیش از سه و نیم دلار) و در نتیجه افزایش مالیات است. هیچ راه فراری وجود نخواهد داشت.”

ماه به ماه شگفت زده می شویم

«آبرامسون» و «براندر» همچنین مدعی شدند که «حق بیمه مورد تقاضای سرمایه گذاران در اقتصاد اسرائیل از زمان شروع جنگ به میزان قابل توجهی افزایش یافته است» و گفتند که صنعت ساختمان در اسرائیل نیز تحت تأثیر خروج کارگران خارجی قرار گرفته است. حضور کارگران فلسطینی در اسرائیل بیش از هر زمان دیگری نیازمند کارگران خارجی است. رینات اشکنازی، اقتصاددان ارشد شرکت سرمایه گذاری فونیکس نیز در این وبینار اظهار داشت: هیچ بخش مرتبط با اقتصاد اسرائیل وجود ندارد که افت بسیار چشمگیری را ثبت نکرده باشد. وی افزود: از ابتدای سال 2023، شاهد پیامدهای طرح اصلاحات قضایی (طرح نتانیاهو برای محدود کردن اختیارات قوه قضاییه) و عملیات 7 اکتبر بوده‌ایم و در مجموع، این اتفاقات باعث کاهش 18 درصدی ارزش شده است. از شکل.” این اقتصاددان صهیونیست گفت: از اینکه موسسه رتبه بندی مودیز تا این حد نسبت به اقتصاد ما بدبین است متعجب شدیم و همچنین در گفت و گو با سایر آژانس ها متوجه شدیم که وضعیت از بیرون بسیار بدتر از آنچه فکر می کردیم به نظر می رسد.

آمریکا: ما مخالف آتش بس هستیم

آنچه در بندهای قبل ذکر شد تنها زیان های اقتصادی رژیمی است که به عنوان یکی از بهترین ها در عرصه های اقتصادی و نظامی معرفی شد. صهیونیست ها نیز در جبهه های جنگ متحمل خسارات سنگین و بی سابقه ای شده اند. با دانستن این دو نکته مهم، شاید بهتر باشد دلیل خشم و جنایات هولناک این رژیم علیه زنان و کودکان فلسطینی را درک کنیم. همچنین مواضع آمریکا در قبال این جنگ. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: دولت ایالات متحده در حال حاضر با آتش بس در نوار غزه موافقت نمی کند. زیرا «آتش بس در این زمان به نفع حماس است».

ته چاه ما!

تحلیلگر سیاسی روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز با اشاره به «مشکلات فزاینده رهبران تل آویو در جنگ غزه» نوشت: با شروع عملیات در 7 اکتبر (15 مهرماه)، مقامات این رژیم به دام افتادند. یک سوراخ عمیق به گزارش ایرنا، «ناهوم بارنیا» در این روزنامه با بیان اینکه ادعاهای مقامات رژیم تل آویو مبنی بر نابودی جنبش حماس و شکست آن را دور از واقعیت دانسته، نوشت: نتانیاهو انتظاراتی ایجاد کرده است که هیچ راهی برای تحقق آن وجود ندارد. و ما را به جنگی محکوم می کنیم که پایانی در آن وجود ندارد.”


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=176624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.