افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

تجاوز نظامی انگلیس و آمریکا به 10 نقطه یمن/ انصارالله پاسخ داد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 176619
تجاوز نظامی انگلیس و آمریکا به 10 نقطه یمن/ انصارالله پاسخ داد – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گزارش های اولیه حاکی از وقوع انفجارهای شدید در این شهر است حدیده یمن تاریخ دارد. گزارش های اولیه حاکی از شلیک یک سری موشک به سمت اهدافی در یمن است. پنتاگون با بیانیه ای حمایت کردن وی گفت که ایالات متحده 10 هدف را در یمن […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گزارش های اولیه حاکی از وقوع انفجارهای شدید در این شهر است حدیده یمن تاریخ دارد.

گزارش های اولیه حاکی از شلیک یک سری موشک به سمت اهدافی در یمن است.

پنتاگون با بیانیه ای حمایت کردن وی گفت که ایالات متحده 10 هدف را در یمن هدف قرار داده است.

خبرگزاری رسمی صبا. خشم همچنین حمایت کردن متجاوزان آمریکایی، اسرائیلی و انگلیسی چندین حمله به پایتخت، شهر انجام دادند. خشمو استان ها حدیده، سعده و آتروفی آنها انجام دادند.

یکی از افسران ارتش آمریکا به الجزیره گفت که حمله به مواضع یمن را با مشارکت کشتی ها، جت های جنگنده و زیردریایی ها آغاز کرده ایم.

حملات ارتش آمریکا و انگلیس به مناطقی از یمن

علاوه بر این، یک مقام آمریکایی به سی که در که در وی گفت: ارتش آمریکا به چندین هدف در مناطق تحت کنترل انصارالله در یمن حمله کرد و این حملات با هواپیماهای جنگنده و موشکی انجام شد. تاماهاوک ساخته شده است.

توری که در. B. Ci همچنین به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که عملیات مشترک ارتش آمریکا و انگلیس اهدافی در یمن را هدف قرار داده است.

خبرنگار الجزیره به 4 هدف در منطقه حمله کرد اخم کرداستان حج و غرب یمن آر حمایت کردن انجام داده است.

رسانه های اسرائیلی از اصابت موشک زمین به زمین به یک کشتی آمریکایی در دریای سرخ خبر دادند.

یک مقام آمریکایی همچنین مدعی شد که حملات به سایت‌ها و سکوهای راداری یمن انجام شده است وزوزموشک ها و سایت های مراقبت و گشت زنی ساحلی را هدف قرار داده است.

مقام آمریکایی: حملات به مواضع یمنی ها پایان یافته است

این مقام آمریکایی به الجزیره گفت: حملات به مواضع یمنی ها پایان یافته است، اما ما حق پاسخگویی در صورت ادامه تهدیدات را برای خود محفوظ می داریم.

سایت اینترنتی سیاسی به گفته یک مقام وزارت دفاع آمریکا، واشنگتن و لندن با حمایت استرالیا، هلند، بحرین و کانادا حملاتی را علیه اهدافی در یمن انجام دادند.

قبلاً «محمد خوشبختییکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در حساب کاربری خود در شبکه ایکس و در واکنش به احتمال حمله نظامی ائتلاف آمریکایی و انگلیسی به یمن گفت: فرض کنید آمریکا امشب و صبح فردا به یمن حمله کند. حمله به غزه متوقف یا اعلام شد. حمله آمریکا به یمن متوقف شده است، اما ما به آمریکایی‌ها تاکید می‌کنیم که جنگ بین ما و کسانی که به ما حمله کردند هرگز پایان نخواهد یافت و ما به حمله به کشتی‌ها و کشتی‌های تجاری متجاوزان، پایگاه‌ها و منافع آنها ادامه خواهیم داد. و شاید جنگ بین ما و متجاوزان سال ها ادامه داشته باشد».

این عضو ارشد انصارالله یمن همچنین گفت: آمریکا و انگلیس باید از حمله قبلی خود به یمن به رهبری رژیم سعودی درس بگیرند، جنگ قبلی فقط چند هفته یا چند ماه بود. کوچک این اتفاق افتاده بود، اما این جنگ بیش از هشت سال طول کشید و ما قوی‌تر و پیروزتر از این نبرد بیرون آمدیم و آنها شکست خوردند و متحمل خسارت شدند.

ساعاتی پیش یک افسر نظامی آمریکایی با الجزیره صحبت کرد. حمایت کردن نیروهای آمریکایی در خاورمیانه در حالت آماده باش هستند خوب آنها آمدند به گفته این مقام نظامی آمریکا، واشنگتن به شدت نگران فعالیت های یمن در منطقه است.

این افسر ارتش آمریکا به الجزیره گفت: ما این حق را برای خود محفوظ می داریم که به هر گونه حمله به نیروهای خود در زمان و مکان مناسب پاسخ دهیم.

همچنین برخی رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که هواپیماهای نظامی و اطلاعاتی «ائتلاف بین بین المللی» آنها از پایگاه های خود در خلیج فارس به سمت یمن و خلیج عدن برخاستند.

منابع عبری نیز چنین گزارش داده اند همیشه آویو همزمان با احتمال حمله به یمن و در صورت هرگونه پاسخ متقابل از سوی یمن، سطح هشدار پدافند هوایی در تمامی شهرها و شهرک‌ها افزایش یافته است.

از سوی دیگر، ریشی سوناک» برنامه نخست وزیر انگلیس کوچک وی حملات هوایی علیه یمن را تایید کرد و اظهار داشت که این حملات در پاسخ به حملات تحت رهبری آمریکا علیه یمن محدود خواهد شد.

همزمان سایر منابع انگلیسی از جمله روزنامه انگلیسی تایمز به نقل از منابع خود اعلام کردند که نخست وزیر انگلیس با انجام حملات هوایی علیه تاسیسات نظامی در یمن موافقت کرده است.
روزنامه تایمز در ادامه گزارش خود نوشت: چند روزی است که بحث و مذاکره در مورد اینکه کدام اهداف یمنی باید مورد حمله قرار گیرند تا درگیری به یک جنگ همه جانبه تبدیل نشود، انجام شده است.

وزیر اول اسکاتلند در عین حال در پاسخ به احتمال پیوستن انگلیس به آمریکا در حمله به یمن، گفت: انگلیس سابقه خوبی در مداخله نظامی در خاورمیانه ندارد، بنابراین باید مجلس را از این موضوع مطلع کرد. جزئیات این عملیات و نمایندگان مجلس باید از تصمیمات بعدی مطلع شوند. در مورد اقدام نظامی پیشنهاد شده توسط دولت بریتانیا بحث کنید.

فایننشال تایمز نیز به نقل از منابع خود گزارش داد که گزینه های حمله به پایگاه های یمنی با استفاده از جت های جنگنده و موشک وجود دارد. تاماهاوک این یک زیردریایی بریتانیایی خواهد بود.

ساعتی پیش، فایننشال تایمز لندن در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که پنتاگون گزینه هایی را برای هدایت حملات خاص علیه سایت های مرتبط با نیروهای یمنی در خاک یمن در نظر گرفته است.

این گزارش حاکی است که پنتاگون در حال بررسی حمله به سایت های پرتاب موشک و انبارهای تسلیحاتی نیروهای یمنی است.

سایت اینترنتی axios او همچنین به نقل از یک مقام بلندپایه اشاره کرد همیشه آویو اعلام کرده است که ما به حمله آمریکا به نیروهای یمنی در خاک یمن بسیار نزدیک هستیم.

بلومبرگ همچنین اعلام کرد که چالش پیش روی ایالات متحده و متحدانش در یمن چگونگی ایجاد تعادل بین نیاز به جلوگیری از حملات جدید و خطر آغاز درگیری گسترده تر در خاورمیانه است.

دبیرکل جنبش انصارالله یمن: تجاوزات آمریکا بی پاسخ نخواهد ماند

این گزارش ها بعدازظهر پنجشنبه منتشر شد، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفت: انشاءالله از هیچ کاری و مقابله با تجاوزات آمریکا دریغ نخواهیم کرد. بدون شک هیچ تجاوز آمریکایی بی پاسخ نخواهد ماند. پاسخ به هرگونه تجاوز ایالات متحده در سطح عملیاتی که اخیراً با بیش از 24 پهپاد و چندین موشک انجام شده باقی نخواهد ماند، بلکه بیشتر از آن خواهد بود.

دبیرکل جنبش انصارالله یمن همچنین تاکید کرد: موضع یمن در ممانعت از عبور کشتی های مرتبط با اسرائیل از دریای سرخ و هدف قرار دادن آنها بسیار موثر و تاثیرگذار است. عملیات دریایی در یمن خسارات هنگفتی به اقتصاد دشمن صهیونیستی وارد کرده است و وسعت این خسارات به حامیان آن نیز کشیده شده است.

مردم یمن از آمریکا نمی ترسند و از کسانی نیستند که موضع نهایی آنها خشمگین نکردن آمریکا باشد. ما از ناراحتی آمریکا، اسرائیل و انگلیس بسیار راضی هستیم. ایالات متحده و انگلیس هر کاری می کنند تا کشورهای دیگر به ائتلاف آنها علیه یمن بپیوندند، اما هرکس به حمله به ملت ما بپیوندد بازنده خواهد بود.

اولین واکنش انصارالله یمن

“آنجا.” اضطرابیکی از اعضای ارشد انصارالله یمن در اولین واکنش به بمباران اهدافی در این کشور توسط ائتلاف آمریکایی و انگلیسی اعلام کرد: جنگ شدید در دریای سرخ و حمله به پایگاه‌ها و اقدامات نظامی آمریکا و انگلیس حملات مهمی علیه متجاوزان در راه است.

علی اضطراب وی افزود: اکنون به ناوهای آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ با قدرت پاسخ می دهیم.

معاون وزیر امور خارجه در دولت خشم: آمریکا و انگلیس باید خود را برای پرداخت بهای گزاف تجاوز در یمن آماده کنند

«حسین». العزی«معاون وزیر امور خارجه دولت. خشم وی در واکنش به بمباران یمن اعلام کرد: کشور ما مورد حمله ناوها، زیردریایی ها و هواپیماهای جنگی آمریکایی و انگلیسی قرار گرفته است.

این مقام یمنی افزود: بدون شک لندن و واشنگتن باید حاضر باشند بهای گزافی را برای این اقدامات و تجاوزات بپردازند.

بیانیه بایدن درباره حمله به یمن

“از بایدنرئیس جمهور آمریکا در اولین واکنش به بمباران یمن توسط ائتلاف دریایی آمریکا و انگلیس تصریح کرد: حملات در دریای سرخ نیروهای آمریکایی و ملوانان غیرنظامی را به خطر انداخته بود.

با توجه بایدنخدمه بیش از 20 کشور در اقدامات و تحرکات دریایی تهدید یا گروگان گرفته شده اند.

از بایدن وی افزود: اقدام تدافعی امروز به دنبال تشدید حملات شورشیان یمنی به کشتی‌های تجاری بود و نیروهای آمریکایی با همکاری انگلیس با هدایت من به چندین هدف در یمن حمله کردند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین تصریح کرد: این حملات پیامی است مبنی بر اینکه ما حملات به نیروهای خود و به خطر افتادن آزادی دریانوردی را تحمل نخواهیم کرد و در صورت لزوم از صدور دستورات اضافی برای حفاظت از مردم و جریان آزاد تجارت دریغ نخواهم کرد. بین المللی. ” “

بایدن وی همچنین افزود: این حملات با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند انجام شد و سایت‌هایی را هدف قرار دادند که برای به خطر انداختن کشتی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

واکنش بین بین المللی او در برابر حملات بی پروا یمنی ها قوی و متحد ظاهر شد. ما به همراه 13 متحد و شریک خود به یمن هشدار می دهیم که اگر حملات این کشور متوقف نشود، شورشیان متحمل عواقب آن خواهند شد.

حمله نخست وزیر انگلیس به یمن حمایت کردن انجام داد

“ریشی.” سوناکنخست وزیر انگلیس پس از حمله نیروهای نظامی این کشور به اهدافی در یمن و با مشارکت نیروهای آمریکایی، حملات هدفمند نیروی هوایی سلطنتی علیه تاسیسات نظامی مورد استفاده یمنی ها را اعلام کرد.

نخست وزیر انگلیس در این زمینه گفت: برای دفاع از خود اقدامات محدود، ضروری و متناسب انجام می دهیم. هدف از اقدامات ما تضعیف توان نظامی یمن و حفاظت از کشتیرانی جهانی است.

سوناک وی ادامه داد: ما از یمنی‌ها می‌خواهیم حملات خود را متوقف کرده و اقداماتی را برای کاهش تنش انجام دهند، اما با وجود هشدارهای مکرر جامعه جهانی، یمنی‌ها به حملات خود در دریای سرخ ادامه دادند و این حملات ناوهای جنگی انگلیسی و آمریکایی را هدف قرار دادند.

ریشی سوناک وی همچنین افزود: حملات یمنی ها مسیر حیاتی تجارت را مختل کرده و قیمت کالاهای جهانی را افزایش داده است و نیروی دریایی انگلیس به گشت زنی در دریای سرخ در چارچوب عملیات چند ملیتی برای بازدارندگی یمنی ها ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=176619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.