افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
8

تثبیت قیمت بیت کوین همزمان با اعلام نرخ بیکاری + تحلیل تکنیکال MATIC،ETH،BTC و SOL

  • کد خبر : 17658
تثبیت قیمت بیت کوین همزمان با اعلام نرخ بیکاری + تحلیل تکنیکال MATIC،ETH،BTC و SOL

قیمت بیت کوین در روز جمعه با اعلام نرخ بیکاری کاهش یافت و روزانه قیمت BTC اندکی پایین تر از سطح 28000 دلار بسته شد. روز گذشته دفتر آمار بازار کار (BLS) آمار نرخ بیکاری ماه مارس را 3.5 درصد اعلام کرد که نسبت به نرخ 3.6 درصد برای ماه فوریه کاهش نشان می دهد. […]

قیمت بیت کوین در روز جمعه با اعلام نرخ بیکاری کاهش یافت و روزانه قیمت BTC اندکی پایین تر از سطح 28000 دلار بسته شد. روز گذشته دفتر آمار بازار کار (BLS) آمار نرخ بیکاری ماه مارس را 3.5 درصد اعلام کرد که نسبت به نرخ 3.6 درصد برای ماه فوریه کاهش نشان می دهد. این موضوع باعث شد بازار گمانه‌زنی در ادامه سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره در نشست ماهانه تقویت شود.

فدرال رزرو برای مبارزه با تورم به افزایش نرخ بهره نیازمند است و یکی از معدود عواملی است که می‌تواند مانع از افزایش نرخ بیکاری شود. این در حالی است که مطابق با آمار منتشر شده در روز جمعه بازار آمریکا در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و این موضوع به معنای دست باز فدرال برای افزایش نرخ بهره است که بازار دارای پرریسک به آن واکنش منفی نشان می دهد.

بر اساس ارزیابی CME FedWatch نیزl پس از اعلام نرخ بیکاری ماه مارس، احتمال 0.25 درصد افزایش بهره در ماه می، دیروز به حدود 70 درصد رسید. البته تا زمانش خبر این احتمال وجود دارد که نتیجه‌گیری در این مورد انجام شود و در تصویر زیر مشاهده می‌شود به حدود ۷۱.۲ درصد رسیده است. همچنین مطابق با اطلاعات CME حدود 28.8٪ احتمال دارد که در نشست ماهانه افزایش نرخ افزایش یابد.

احتمالات پیش رو در مورد افزایش نرخ بهره در نشست ماه می (اردیبهشت)؛ منبع: CME FedWatch Tool

این موضوع باعث تقویت قدرت دلار شد و باعث DXY به بالای سطح ۱۰۲ باز شد. به طور سنتی میان شاخص قدرت دلار و قیمت بیت کوین رابطه‌ای معکوس وجود دارد.

تحلیل‌گران بازار کریپتو در مورد بازارهای آینده نظرات متفاوتی دارند اما همه اشتراک نظر دارند که تحولات امروز و فردا تا بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین بسیار تعیین‌کننده است. گرت سلوی معتقد است اگر بیت کوین نمی تواند تا انتهای یکشنبه بر مقاومت 3000 دلار غلبه کند روند نزولی آغاز می شود و از سوی دیگر باب لوکاس معتقد است فنر قیمت بیت کوین در حال حاضر در سطح ۲۷۹۰۰ است و آماده غلبه بر مقاومتهای بالادستی هستیم.

در ادامه تکنیک تکنیکال چهار رمزارز که در روزهای اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است کوین تلگراف ارائه می شود.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

در طرح بیت کوین در تایم فریم ۱ روزه، حوالی ۲۹۰۰۰ دلار الگوی مثلثی متقارن است که بیانگر عدم اطمینان مطمئن (گاوها) و خریداران (خرس‌ها) در رابطه با ادامه روند فعلی است.

قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین در تیم‌فریم روزانه؛ منبع: تریدینگ ویو

در حال حاضر، شیب صعودی میانگین متحرک نمایش ۲۰ روزه (۲۷،۴۰۶ دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) که بالای ۵۸ است، نشان می‌دهد تا حدودی بر بازار تسلط دارند. در صورت افزایش قیمت از خط حمایت فعلی، احتمالاً باید جستجو کند تا آن را به بالا الگوی مثلثی افزایش دهنده. در صورت تحقق این سناریو، قیمت کوین احتمالا تا الگوی هدف مثلث متقارن یعنی ۳۱٫۲۸۰ دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

در سمت مقابل اما، در صورتی که قیمت بیت کوین به زیر خط حمایت مشخص شده در نمودار نشان داده شود، فروشندگان بر بازار مسلط شده اند و احتمالاً قیمت را تا 5250 دلار کاهش خواهند داد. سطحی که انتظار می‌رود با تمام قدرت از آن دفاع کنند.

تحلیل تکنیکال اتریوم

رالی صعودی تریوم در تاریخ ۵ آوریل (۱۶ فروردین) در حوالی ۱۹۴۳ دلار شد. این نشان می‌دهد فروشندگان با تمام قدرت در حال دفاع از مقاومت روانی ۲۰۰۰ دلاری هستند.

تحلیل تکنیکال اتریوم
نمودار قیمت اتریوم در تایم فریم روزانه؛ منبع: تریدینگ ویو

اولین سطح حمایتی در مسیر اتریوم ۱۸۵۷ دلار است. در صورت شکسته شدن این سطح، قیمت ممکن است تا میزان متحرک نمایش ۲۰ روزه در حوالی ۱۷۹۴ دلار کاهش یابد. اگر می‌خواهند روند پیشرفتی دست نخورده باقی بماند باید حتما از این محدودیت حمایتی دفاع کنند.

در صورت افزایش قیمت از حوالی میانگین متحرک نمایش ۲۰ روزه، گاوها احتمالا برای فتح مقاومت ۲۰۰۰ دلاری تلاش خواهند کرد. در صورت شکسته شدن این مقاومت، اتریوم ممکن است تا 2200 دلار صعود کند.

در سمت مقابل، اگر قیمت اتریوم به زیر سطح متحرک ۲۰ روز کاهش یابد، ممکن است فعالیت‌های کوتاه‌مدت برداشت سود کرده و دارایی خود را به فروش برساند. در این صورت، قیمت ممکن است به ترتیب تا ۱۷۴۳ و ۱۶۸۰ دلار کاهش یابد.

تحلیل تکنیکال پالیگان

در طرح پالیگان تایم فریم ۱ روزه نیز مثلثی متقارن تشکیل شده است که نشان می‌دهد می‌دهد و فروشندگان را در رابطه با گام بعدی مطمئن نیست.

نقشه پالیگان
نمودار قیمت پالیگان در تایم فریم روزانه؛ منبع: تریدینگ ویو

در صورتی که قیمت پالیگان از خط حمایت از الگوی مثلثی افزایش می یابد، ممکن است برای مدتی طولانی در این مثلث نوسان داشته باشد. در این سناریو، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایش روزه در حوالی 1.11 دلار افزایش می یابد، بار دیگر تلاش خواهند کرد تا خط مقاومت مثلث متقارن را به سمت بالا بشکنند.

در سمت مقابل، در صورتی که قیمت به زیر خط حمایت از الگوی مثلثی سقوط کند، می‌توان گفت که فروشندگان بر بازار مسلط شده‌اند. چنین اتفاقی می‌تواند مسیر را برای سقوط تا متحرک ساده ۲۰۰ روزه در حوالی ۰.۹۸ دلار هموار کند.

تحلیل تکنیکال سولانا

در طول چند روز گذشته، مشاهده شده است قیمت سولانا را بالاتر از میانگین متحرک نمایش ۲۰ روزه در حوالی ۲۰.۸۱ دلار نگاه‌ دارند. چنین اتفاقی بیانگر مصرفی کافی در سطح بالای قیمت است.

چارت سولانا
نمودار قیمت سولانا در تایم فریم روزانه؛ منبع: تریدینگ ویو

صاف بودن میانگین متحرک نمایش ۲۰ روزه و زیر ۵۰ بودن RSI نشان می‌دهد احتمالاً قیمت برای مدتی بین خط روند نزولی و محدوده ۱۸.۷۰ دلاری نوسان خواهد کرد. در صورتی که قیمت زیر ۱۸.۷۰ دلار کاهش یابد، می‌توان گفت خرس‌ها بازار را در دست گرفته‌اند. چنین اتفاقی می‌تواند قیمت را تا حمایت کلیدی ۱۵.۲۸ دلار کاهش دهد.

در سمت مقابل، در صورت افزایش قیمت در محدوده محلی و شکسته شدن خط روند نزولی، می‌توانم به بازار بازگشت. در این سناریو قیمت ممکن است تا ۲۷.۱۲ دلار افزایش یابد.

  • عوامل اقتصاد کلان بر بازار کریپتو در شرایط فعلی چیست؟

روز گذشته دفتر آمار بازار کار (BLS) آمار نرخ بیکاری ماه مارس را 3.5 درصد اعلام کرد که نسبت به نرخ 3.6 درصد برای ماه فوریه کاهش نشان می دهد. این موضوع باعث شد بازار گمانه‌زنی در ادامه سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره در نشست ماهانه تقویت شود.

  • پیش‌بینی‌ها در آینده بازار در مدت کوتاهی چیست؟

اکثر تحلیلگران بازار کریپتو اشتراک نظر دارند که تحولات امروز و فردا تا بسته شدن هفتگی بیت کوین بسیار تعیین کننده است. گرت سلوی معتقد است اگر بیت کوین نمی تواند تا انتهای یکشنبه بر مقاومت 3000 دلار غلبه کند روند نزولی آغاز می شود و از سوی دیگر باب لوکاس معتقد است فنر قیمت بیت کوین در حال حاضر در سطح ۲۷۹۰۰ است و آماده غلبه بر مقاومتهای بالادستی هستیم.

{“@context”:”https://schema.org”،”@type”:”FAQPage”،”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”عوامل اقتصاد کلان موثر بر بازار کریپتو در شرایط فعلی چیست؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”روز گذشته دفتر آمار بازار کار (BLS) آمار نرخ بیکاری ماه مارچ را ۳.۵٪ اعلام کرد که نسبت به نرخ ۳.۶٪ برای ماه فوریه کاهش اندکی نشان می‌دهد. این موضوع باعث شد گمانه‌زنی بازار در مورد ادامه سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره در نشست ماه می تقویت شود.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”پیش‌بینی‌ها در مورد آینده بازار در کوتاه مدت چیست؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”کثر تحلیل‌گران بازار کریپتو اشتراک نظر دارند که تحولات امروز و فردا تا بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین بسیار تعیین‌کننده است. گرت سالووی معتقد است اگر بیت کوین نتواند تا انتهای یکشنبه بر مقاومت ۳۰٬۰۰۰ دلار غلبه کند روند نزولی آغاز می‌شود و از سوی دیگر باب لوکاس معتقد است فنر قیمت بیت کوین در حال فشرده شدن در سطح ۲۷٬۹۰۰ است و آماده غلبه بر مقاومت‌های بالادستی هستیم.”}}]}

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-04-08 10:54:20

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=17658

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.