افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

هشدارهای صریح اسحاق جهانگیری: مسئولان کشور را با واکنش های هیجانی وارد ماجرای جنگ نکنند/ مسئولانی داریم که گزارش های کذب به مقامات ارشد می دهند.

  • کد خبر : 176561
هشدارهای صریح اسحاق جهانگیری: مسئولان کشور را با واکنش های هیجانی وارد ماجرای جنگ نکنند/ مسئولانی داریم که گزارش های کذب به مقامات ارشد می دهند.

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت دوازدهم در مراسم سالگرد درگذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی که در بنیاد بین المللی زندانیان قم برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی امیرکبیر و هدف خود را الگو قرار دادند. همیشه پیشرفت ایران عزیز بود. وی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره به دنبال توسعه پایدار […]

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت دوازدهم در مراسم سالگرد درگذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی که در بنیاد بین المللی زندانیان قم برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی امیرکبیر و هدف خود را الگو قرار دادند. همیشه پیشرفت ایران عزیز بود.

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره به دنبال توسعه پایدار بود، توسعه ای که توانمندی های کشور را در عرصه های مختلف افزایش دهد.

معاون اول دولت دوازدهم تصریح کرد: سیستم تصمیم گیری در ایران با ضعف هایی مواجه است که به دلیل آن نمی توان به موقع تصمیم گیری کرد و این موضوع چالش های بزرگی را در سطح ملی ایجاد کرده است.

روحانی: توصیه هاشمی رفسنجانی این بود که روی صحنه بمانید/ اقلیت حاکم از سخنان رهبران درباره انتخابات راضی نیستند

روایت محسن هاشمی از نامه نگاری به دفتر رهبری و محسنی آژه ای درباره خواهرش/ مادرم فراموش کرده بود فائزه در زندان است/ دغدغه پدرم سلامتی مردم بود.

وی ادامه داد: اصلاحات در کشور نیازهایی دارد که اولین آن این است که مدیران مورد قبول اکثریت ملت باید این اصلاحات را انجام دهند.

جهانگیری گفت: آقای هاشمی و همه مدیران سرمایه ما هستند، تجربه هر مدیری متعلق به جامعه و مردم است و اگر امروز مدیری تجربه دارد برای مردم در نظر گرفته می شود و باید از این سرمایه گرانبها استفاده کرد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) درباره آیت الله هاشمی فرموده بودند که هاشمی زنده است، چون نهضت زنده است، تجربه ایشان راه را هموار کرد و ما توانستیم از این تجربه استفاده کنیم.

جهانگیری تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در بحران های مختلف به دنبال توسعه ایران عزیز بود، به عنوان مثال در زمان جنگ با بودجه کم کشور به سختی امور را اداره می کرد، اما به دنبال ساخت مترو هم بود.

وی افزود: آیت الله هاشمی از یک سو مشاور مورد اعتماد و فهیم امام و رهبری بود و از سوی دیگر همواره حواسش به مشورت با دیگران بود. این صداقت و دلسوزی باعث شد آیت الله هاشمی به این نتیجه برسد که جنگ باید متوقف شود و به امام (ره) گفت من قطعنامه را قبول دارم و اگر خواستید می توانید من را امتحان کنید.

معاون رئیس جمهور گفت: متأسفانه امروز دروغ در کشور زیاد شده است، مسئولانی هستند که به مافوق خود گزارش دروغ می دهند اما آیت الله هاشمی هرگز به این موضوعات نپرداخته است.

وی ادامه داد: ما بزرگان به عظمت نیاز داریم تا واسطه ارتباط مردم با نظام باشیم. آیت الله هاشمی در دو دهه آخر عمر خود بسیار تلاش کرد تا هیچ قشری از مردم حتی مسئولان از نظام جدا نشوند.

جهانگیری با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: 5 سال است که تورم بالای 40 درصد مردم را تحت فشار قرار داده است؛ در دوره ای که مدیریت کشور را برعهده داشتیم سعی کردیم سفره را برگردانیم. شهر کوچکتر نبود، امروزه مردم در جزئیات جدول خود با مشکلات زیادی روبرو هستند.

و افزود: در ابتدا مجلسی که امروز در انتهای آن هستیم اعلام کرد که ما جهشی برای حل مشکلات اقتصادی کشور هستیم اما امروز این اتفاق نیفتاد.

جهانگیری گفت: امروز معتقدیم و عقل سلیم حکم می کند که جنگ از کشور دور بماند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی در جنگ غزه تعبیر حکیمانه ای داشتند، اظهار داشت: ایشان گفتند طوفان الاقصی اقدام مردم فلسطین به ویژه غزه است.

جهانگیری گفت: اصلاحات ما باید با جلب اعتماد اقشار مختلف مردم و احیای سرمایه اجتماعی کشور آغاز شود.

وی گفت: در دولت آقای روحانی سه بار قیمت بنزین را تغییر دادیم. در سال های 2013 و 2014، سرمایه سهام دولت در اوج خود بود. ما این افزایش قیمت بنزین را در چندین جا مانند بهداشت و درمان صرف می کنیم، بدون اینکه تغییری در تورم ایجاد شود. در سال 2018 بنزین را هم افزایش دادیم و امروز قاطعانه می گویم که یک ریال از آن افزایش را در بودجه دولت خرج نکردیم.

معاون دولت سیزدهم تصریح کرد: بعد از سرمایه اجتماعی، تعامل با دنیا باید مهمترین اولویت یک دولت باشد، حل مشکلات با دنیا این است که همه کشورهای شرقی و غربی تعامل خود را با کشورمان افزایش دهند، ایران یک کشور است. کشور پتانسیل های زیادی وجود دارد و همه شرکت های دنیا علاقه مند به حضور در این کشور هستند اما باید موانع را برطرف کرد تا بتوانیم شاهد حضور بزرگترین شرکت های دنیا در کشورمان باشیم.

وی گفت: زیرساخت ها، تجربه و نیروی انسانی ایران از مهم ترین عناصری است که می تواند ایران را توسعه دهد.

2727

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=176561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.