افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
2

سلامت قلب و عروق با مصرف گوجه فرنگی

  • کد خبر : 176315
سلامت قلب و عروق با مصرف گوجه فرنگی

به گزارش رکنا، بر اساس مطالعه اخیر، گوجه فرنگی این بهترین غذا در جهان برای سلامت قلب و عروق محسوب می شود. بر اساس یک مطالعه اخیر، گوجه فرنگی بهترین غذا در جهان برای سلامت قلب و عروق محسوب می شود. یکی از بهترین راه ها برای بهبود و نگهداری سلامت قلب خوردن یک رژیم […]

به گزارش رکنا، بر اساس مطالعه اخیر، گوجه فرنگی این بهترین غذا در جهان برای سلامت قلب و عروق محسوب می شود. بر اساس یک مطالعه اخیر، گوجه فرنگی بهترین غذا در جهان برای سلامت قلب و عروق محسوب می شود.

یکی از بهترین راه ها برای بهبود و نگهداری سلامت قلب خوردن یک رژیم غذایی متعادل است که شامل تمام گروه های غذایی مهم، از پروتئین گرفته تا چربی های سالم و کربوهیدرات ها است.

آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در مبارزه با التهاب دارند و گوجه فرنگی یکی از بهترین منابع آن است زیرا حاوی لیکوپن است که یک ترکیب گیاهی طبیعی از خانواده کاروتنوئیدها است و معمولا در میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ یافت می شود که به آن رنگ قرمز متمایز می دهد. علاوه بر لیکوپن، گوجه فرنگی سرشار از فیبر، ویتامین C، پتاسیم و سایر مواد مغذی است که در بهبود سلامت قلب، ایمنی و هضم معجزه می کند.

چگونه گوجه فرنگی سلامت قلب را بهبود می بخشد؟

گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است، یک آنتی اکسیدان قوی که با اثرات ضد سرطانی آن مرتبط است. رنگدانه قرمز با سلامت قلب نیز مرتبط است.

پزشکان می گویند زمانی که پلاک های چربی روی دیواره رگ های شما ایجاد می شود، از تصلب شرایین جلوگیری می کند.

آترواسکلروز یکی از عوامل اصلی مسئول بیماری های قلبی است و لیکوپن با جلوگیری از اکسیداسیون لیپوپروتئین های پلاسما در قلب عمل می کند. در یک تجزیه و تحلیل در سال 2022، مشاهده شد که مصرف بالای آنتی اکسیدان ها می تواند خطر بیماری قلبی را تا 14 درصد کاهش دهد.

همچنین تحقیقات نشان می دهد که با مصرف این میوه به هر شکل، چه آب میوه و چه رب، می توانید از فواید آن بهره مند شوید.

بر اساس این گزارش، یک مطالعه در سال 2015 روی 25 زن بین 20 تا 30 سال از شرکت کنندگان خواسته شد تا روزانه 280 میلی گرم آب گوجه فرنگی به مدت دو ماه مصرف کنند و پزشکان به کاهش قابل توجه سطح کلسترول و همچنین به کاهش سطح آدیپونکتین کمک کردند. هورمونی با خاصیت ضد سرطانی

-خواص التهابی که تولید اکسید نیتریک را تسهیل می کند که عملکرد بهتر دیواره عروق خونی را بهبود می بخشد. علاوه بر لیکوپن، گوجه فرنگی سرشار از فیبر، ویتامین C، پتاسیم و سایر مواد مغذی است که برای بهبود سلامت قلب، ایمنی و هضم معجزه می کند. . انجام می دهد.

علائم بیماری قلبی را بشناسید:

بیخوابی

آپنه خواب

تورم مچ پا

سرگیجه

گیج کردن

دشواری در تنفس

ضربان قلب سریع یا آهسته

مدام احساس خستگی می کند

اندام های سرد

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=176315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.