افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
4

مرکز سکوی ملی خودرو به زودی راه اندازی می شود. آیا چالش اصلی صنعت خودرو حل خواهد شد؟

  • کد خبر : 176272
مرکز سکوی ملی خودرو به زودی راه اندازی می شود.  آیا چالش اصلی صنعت خودرو حل خواهد شد؟

امید محمدی; بازار: شنیده ها در وزارت حراست و راهداری ویژه حاکی از آن است که به زودی با توافق و تفاهم نهاد علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت حراست و گروه صنعتی ایران، مرکزی با عنوان «مرکز بستر ملی» ایجاد می شود. خودرو. . گفته می شود هدف اصلی این مرکز طراحی پلت فرم […]

امید محمدی; بازار: شنیده ها در وزارت حراست و راهداری ویژه حاکی از آن است که به زودی با توافق و تفاهم نهاد علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت حراست و گروه صنعتی ایران، مرکزی با عنوان «مرکز بستر ملی» ایجاد می شود. خودرو. . گفته می شود هدف اصلی این مرکز طراحی پلت فرم های جدید برای ساخت خودروهای برقی و هیبریدی با هدف رقابت در بازارهای ملی و بین المللی است.

بر کسی پوشیده نیست که ضعف اصلی صنعت خودرو عدم وجود پلتفرم است. پلتفرم های موجود در صنعت خودرو بیشتر متعلق به سه دهه اخیر است. برای دستیابی به یک پلتفرم باید یک سیاست و برنامه مدون با نگرش جذب سرمایه، درک واقعیت های صنعتی، رقابت جهانی، ارتقاء فناوری، توسعه قطعه سازان و سیر تکاملی وجود داشته باشد.

در صنعت خودروسازی جهانی، طراحی، ساخت و تولید انبوه یک پلت فرم خودروی الکتریکی نیازمند سرمایه گذاری بین 1 تا 6 میلیارد دلار است. چرخه عمر یک پلت فرم در صنعت خودروسازی جهانی حدود 15 سال است که در این مدت خودروسازان آن را توسعه می دهند. به طور معمول، هشت محصول را می توان بر روی یک پلت فرم طراحی و تولید کرد که توانایی توسعه مجموعه کلاس های خودرو را برای تولید کنندگان ایجاد می کند.

در صورتی که برای طراحی و تولید پلت فرم ملی در کشور استراتژی و اعتبار کافی پیش بینی شود، وزارت حراست باید قبل از واگذاری پروژه به مراکز توسعه مهندسی خودروسازان، قطعه سازان را دعوت کند. از آنجایی که «طراحی محصول» با هدف صادرات تنها با پشتوانه قطعه سازی امکان پذیر خواهد بود، این نگرش علاوه بر بهبود زنجیره تأمین، موجب رشد صنعت خودرو نیز خواهد شد. یک نمونه موفق پلت فرم و طراحی محصول خودروی توگ در ترکیه است. در ترکیه قطعه سازان شروع به طراحی پلت فرم کردند، سپس خودروی توگ تولید و وارد بازار شد.

بنابراین در روزهای آتی که این مرکز افتتاح می شود باید منتظر اعلام جزئیات راهبرد و تامین مالی از سوی وزارت حراست به عنوان تدوین کننده سیاست های صنعتی و متولی صنعت خودرو باشیم. اگر به نکات ذکر شده در این خبر توجه نکنید، سرنوشت مرکز پلتفرم ملی شبیه به همکاری ایران خودرو با هیوندای پاورتک، پینین فارینا و ماهله برای ساخت پلت فرم در اواسط دهه 90 خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=176272

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.