افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

خبرهای خوش از موزه خودروهای تاریخی/ نمایشگاه ایران در چین آغاز به کار کرد – خبرگزاری مهر ایران و جهان خبر

  • کد خبر : 176029
خبرهای خوش از موزه خودروهای تاریخی/ نمایشگاه ایران در چین آغاز به کار کرد – خبرگزاری مهر ایران و جهان خبر

خبرگزاری بیشتر _ گروه جامعه؛ این هفته گزارش شد که ضرغامی وزیر میراث فرهنگی گفت: 870 مسجد و حدود 480 مکان متبرکه در مسیر گردشگران قرار دارد. از این قابلیت می توان در مسیرها استفاده کرد. گفته ایشان مبنی بر نجس نبودن توریست هم در خبرها بود. کاخ گلستان نماینده میراث فرهنگی کشور است خبر […]

خبرگزاری بیشتر _ گروه جامعه؛ این هفته گزارش شد که ضرغامی وزیر میراث فرهنگی گفت: 870 مسجد و حدود 480 مکان متبرکه در مسیر گردشگران قرار دارد. از این قابلیت می توان در مسیرها استفاده کرد. گفته ایشان مبنی بر نجس نبودن توریست هم در خبرها بود.

کاخ گلستان نماینده میراث فرهنگی کشور است

خبر دیگر اینکه آفرین امامی مدیر کاخ گلستان با اشاره به بازدید معاونان میراث فرهنگی کل کشور از این مجموعه جهانی گفت: در این بازدید تجربه کاخ گلستان در موزه داری مشخص می شود. . . به ویژه به عنوان موزه کاخ حاوی بناهای تاریخی ارزشمند و دارای آثار منقول و اشیاء تاریخی و به عنوان مجموعه کامل تاریخی در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است. به معاونین میراث فرهنگی از سراسر کشور گفتند.

امامی خاطرنشان کرد: همچنین در بازدید معاونان میراث فرهنگی سراسر کشور از کاخ گلستان، به این مسئولان پیشنهاد شد که کاخ گلستان به دلیل بازدیدهای روزانه، مکان مناسبی برای ارائه آثار گردشگری و اماکن میراث فرهنگی و تاریخی است. 12000 تا 15000 نفر در ایام نوروز فرهنگ کل کشور است. برای اساساً از این مدیران دعوت شده بود تا آثار تاریخی خود را به استان های خود ارسال کنند تا نمایشگاه سراسری نوروز 1403 و این مجموعه جهانی در کاخ گلستان برپا شود. مکانی ویژه برای معرفی اماکن فرهنگی و تاریخی کشور باشد.

برای اولین بار گنجینه موزه تاریخی خودرو به روی عموم باز می شود

برای اولین بار گنجینه موزه تاریخی خودرو به روی عموم باز می شود

علی غلامی، مدیر فرهنگسرای موزه تاریخی خودرو ایران در جمع خبرنگاران میراث فرهنگی بازدیدکننده از این موزه گفت: یکی از برنامه های ما در این موزه فعال سازی معاونت خدمات کمکی است. موزه‌های دنیا به این سمت رفته‌اند که آثار را صرفاً به نمایش بگذارند و می‌گویند علاوه بر حفظ و نمایش آثار، باید کاری کنیم که بازدیدکننده از بازدید آنها لذت ببرد.

وی بیان کرد: در این راستا بخشی از خدمات موزه را افزایش می دهیم، به عنوان مثال به دنبال افزایش ساعات کار موزه هستیم. همچنین راهرو آمفی تئاتر تئاتر ما میزبان رویدادهای فرهنگی و اجتماعی مختلف است.

غلامی از الحاق تالار و تالار جدید به موزه خبر داد و گفت: در تلاش هستیم این تالار با نام «ایوان کالسکه» برای دهه فجر افتتاح شود. در این اتاق که به مفهوم چرخ می پردازد، کالسکه هایی از گذشته به نمایش گذاشته می شود.

خودروهای تاریخی از معاینه فنی معاف شدند

خودروهای تاریخی از معاینه فنی معاف شدند

سخنگوی دبیرخانه کارگروه حفاظت از خودروهای تاریخی گفت: صدور سند مالکیت و پلاک تاریخی 10 روزه و معافیت از معاینه فنی خودروهای دارای پلاک تاریخی تصویب شد.

امید شریفی اظهار داشت: موضوع نحوه رانندگی و معافیت از معاینه فنی همواره یکی از دغدغه ها و مشکلات مالکان خودروهای پلاک تاریخی بوده که با تلاش و نظارت وزارت گردشگری و موتوراسپرت به این موضوع رسیدگی شد. . همچنین این مرکز به عنوان دبیرخانه کارگروه شناسایی و حفاظت از خودروهای تاریخی و نماینده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که یکی از اعضای اصلی کارگروه نیز می باشد، بر اساس ماده 138 قانون اساسی تصویب شد. قانون اساسی و حمایت از منافع مالکان با در نظر گرفتن قوانین ملی و بین المللی.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بر این اساس با مصوبه جدید دولت که در 22 دی ماه 1402 توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد، مالکان خودروهای پلاک تاریخی می توانند با ثبت درخواست اینترنتی بدون مشکل در معابر عمومی تردد کنند. سیستم ها از دریافت معاینه فنی نیز معاف هستند.

شریفی ادامه داد: امیدواریم اجرای این آیین نامه که موجب تسهیل در تردد، تسریع در فرآیند شناسایی، نگهداری و ساماندهی خودروهای تاریخی، رضایت مالکان خودرو، افزایش تعداد مجموعه داران و متولیان موزه های خصوصی شود. و بهترین سازماندهی ممکن از رویدادهای مرتبط را ارائه دهد.

سخنگوی این کارگروه افزود: با تصویب این قانون صدور موافقت نامه برای هرگونه فعالیت مرتبط با خودروهای کلاسیک و تاریخی در کشور بر عهده کارگروه است و این اقدام قطعاً به ساماندهی و نظام مندی منجر می شود. فعالیت های مرتبط با وسایل نقلیه تاریخی و کلاسیک.

ورود کمپ داران به کیش آزاد شد

ورود کمپ داران به کیش آزاد شد

مدیر وسایل نقلیه موتوری و گردشگری این مجتمع گفت: مقایسه خواهد کرد آنها برای ورود به جزیره کیش با مشکل مواجه بودند اما اکنون این مشکل برای آنهاست. چادرنشینان عضو باشگاه مقایسه خواهد کرد حل شده است.

محمدعلی عرفانی گفت: به دلیل اتفاقات زیاد در سال های اخیر مردم بیشتر شده اند چادرنشینان و نوع سفر آشنا شده است. در روزهای اخیر برنامه ای در گرگان به مقایسه خواهد کرد در سراسر کشور جشن گرفته شد و سه روز سفر کردند و یک روز در جنگل ماندند، چند مسابقه در کنار آن برگزار شد و به بندر ترکمن رفتند.

عرفانی تسهیل در سفرهای خارج از کشور یکی از اقدامات این مرکز است مقایسه خواهد کرد گفته می شود: مقایسه خواهد کرد آوریل امسال، رویدادی بین بین المللی و از کشورهای منطقه نوروزی از جمله تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در مسیر جاده ابریشم بازدید کرد. جدای از آن به ارمنستان و ترکیه نیز رفتند. قرار بود این برنامه از پرسپولیس تا اجرا شود آکروپلیس قرار بود برگزار شود اما به زمان دیگری موکول شد.

برگزاری نشست مشترک مرکز میراث ناملموس تهران با موسسه اکو فرهنگ

نشست مشترک مرکز میراث ناملموس تهران با موسسه اکو فرهنگ به همت مرکز مطالعات منطقه ای حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس آسیای غربی و مرکزی (مرکز میراث ناملموس تهران) با موضوع بررسی توانمندی ها و فرصت های مشترک برای تقویت و بهره مندی گرفتن دیپلماسی فرهنگی بین کشورهای عضو به منظور حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس در تامین دائمی این مرکز (ساخت کوش) برگزار شد.

در این نشست آتوسا مومنی رئیس مرکز میراث ناملموس تهران، مرکز میراث ناملموس را به عنوان پنجمین مرکز مطالعات منطقه ای (حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس غرب و آسیای مرکزی زیر نظر یونسکو) معرفی کرد و با اشاره به توانمندی های موجود و وظایف، به بررسی اجمالی ماموریت های دوران جدید، کانون کردستان پرداخت و بر نقش کنوانسیون 2003 در راستای ایجاد وفاق اجتماعی بین کشورها تاکید کرد و استنباط صحیح از روح کنوانسیون 2003 را تضمینی دانست. ایجاد زمینه های مشترک بین افراد، جوامع و کشورها در مسیر صلح و توسعه پایدار.

نمایشگاهی در چین افتتاح شد

نمایشگاه «شکوه ایران باستان» در چین افتتاح شد

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای وظایف خود در ارائه تاریخ و فرهنگ ایران به سایر ملل و فرهنگ‌ها، نمایشگاه‌هایی را در خارج از کشور برگزار می‌کند تا تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران را به نحو شایسته ارائه دهد.

به منظور ارائه مناسب تاریخ و تمدن شکوهمند کشورمان و همچنین تشویق گردشگران چینی به سفر به ایران و در نظر گرفتن تاثیر برگزاری نمایشگاه در جذب گردشگران خارجی، نمایشگاهی در موزه ملی ایران برپا می شود. ظروف چینی.

در این نمایشگاه 211 قطعه شی تاریخی و 5 شی بازآفرینی شده به نمایش گذاشته شده است.مولاژ) از آثار عصر آهن تا صفویه یعنی بیش از 3000 سال فرهنگ و هنر ایران در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

نمایشگاه «شکوه ایران باستان» پنجشنبه 30 دی ماه 1402 با حضور مقامات ارشد میراث فرهنگی دو کشور در موزه کاخ پکن افتتاح می شود و تا 31 فروردین 1303 ادامه خواهد داشت.

ابهام در حمام شیخ بهایی/ هزینه های دولتی و تاخیر در رسیدگی

عدم قطعیت غسل شیخ بهائی

گزارش این هفته خبرگزاری بیشتر تقریباً یکی از آثار در حال تخریب بود. حمام شیخ بهایی اصفهان یکی از مهم‌ترین حمام‌هایی است که در دوره صفویه ساخته شده است و روایات زیادی در مورد آن وجود دارد، از عملکرد آن با شمع گرفته تا استفاده از طلا به‌عنوان رسانای گرمایشی، اما چیزی از آنها باقی نمانده است. زیرا هم اکنون حمام شیخ بهایی به عنوان یکی از آثار تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی، مخروبه است. آه تو همچنان در اختیار اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان است و هر از چند گاهی اعتباری برای مرمت اضطراری آن صرف می شود اما همچنان بلاتکلیف است زیرا تصمیم عاجل در این خصوص اتخاذ نشده است.

این ساختمان که هم اکنون به روی عموم بسته است تا حدود 30 سال پیش به عنوان سرویس بهداشتی عمومی مورد استفاده قرار می گرفت اما اکنون بسته بودن درها باعث شده رطوبت و عوامل مخرب دیگر باعث کاهش طول عمر ساختمان شود. از طرفی اگر به لطف کارکنان اداره کل میراث فرهنگی دری باز شود، فقط مشخص می شود که هزینه های مرمتی صرف این بنا شده است که ماندگار نبوده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=176029

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.