افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

ایالات متحده جنگ روایات علیه چین ، ایران و روسیه را از دست داده است

  • کد خبر : 175922
ایالات متحده جنگ روایات علیه چین ، ایران و روسیه را از دست داده است

آفتاب نیوز: یکی از اعضای بنیاد حقیقت خاورمیانه (EMET) طی 3 ماه گذشته شکست آمریکا و غرب در جنگ رسانه ای و تبلیغاتی غزه را بهانه کرده و توصیه هایی به دولت بایدن برای فعال شدن بیشتر کرده است. در مبارزه با غزه میدان جنگ رسانه ای علیه 3 کشور چین، روسیه و ایران. متن […]

آفتاب نیوز:

یکی از اعضای بنیاد حقیقت خاورمیانه (EMET) طی 3 ماه گذشته شکست آمریکا و غرب در جنگ رسانه ای و تبلیغاتی غزه را بهانه کرده و توصیه هایی به دولت بایدن برای فعال شدن بیشتر کرده است. در مبارزه با غزه میدان جنگ رسانه ای علیه 3 کشور چین، روسیه و ایران.

متن کامل این مقاله به شرح زیر است:

طی سه ماه گذشته، ربات‌های روسی، چینی و ایرانی اینترنت را پر از محتوای ضد صهیونیستی، ضد یهود و ضد آمریکایی کرده‌اند و شکاف‌های سیاسی گسترده در ایالات متحده را تشدید کرده‌اند.

این یک داستان قدیمی است: سال‌هاست که دشمنان خارجی آمریکا از رسانه‌ها و رسانه‌های اجتماعی برای مداخله در سیاست داخلی ما و پیشبرد روایت‌های خود استفاده می‌کنند و طبق معمول، دولت‌های آمریکا در مقابله با این «روایت‌های نادرست» کند بوده‌اند.

از زمان پایان جنگ سرد، واشنگتن بیش از حد بر جنگ سنتی (نظامی) تمرکز کرده است. ایالات متحده در سال گذشته 877 میلیارد دلار برای ارتش خود هزینه کرد که بیش از مجموع 9 کشور بعدی است.

اما چین، روسیه و ایران به خوبی می‌دانند که نمی‌توانند ایالات متحده را در یک درگیری نظامی سنتی به چالش بکشند، بنابراین به ابزارهای نامتقارن، مانند تأمین مالی نیابت‌هایی مانند حماس و حزب‌الله، و حملات سایبری و کمپین‌های اطلاعات نادرست متوسل می‌شوند.

در نتیجه، بودجه روسیه و چین برای رسانه و تبلیغات قابل مقایسه با بودجه رسانه ای دولت آمریکا و کنگره نیست و بسیار بیشتر است.

این نابرابری اجتناب ناپذیر نبود، اما پس از جنگ سرد، ایالات متحده به آرامی و عمدا حوزه اطلاعاتی را رها کرد. در سال 1988، بودجه رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی 219 میلیون دلار بود که با توجه به تورم، معادل 586 میلیون دلار امروز بود.

اما امروز بودجه این رسانه 123 میلیون دلار است. رادیو آزادی که در طول جنگ سرد برای پخش پیام های ضد کمونیستی و طرفدار دموکراسی در پشت پرده آهنین تأسیس شد، نقش مهمی در مقابله با روایت های شوروی داشت.

رادیو آزادی تا سال 1990 محبوب ترین ایستگاه رادیویی غربی در اتحاد جماهیر شوروی بود و نقش کلیدی در انقلاب چکسلواکی و رومانی داشت.

رادیو آزادی زیر چتر آژانس رسانه های جهانی ایالات متحده (USAGM) است که شامل صدای آمریکا، رادیو آسیای آزاد، دفتر پخش کوبا، شبکه های پخش خاورمیانه و صندوق فناوری باز است.

در ماه مارس گذشته، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در واکنش به کمپین های روسیه، چین و ایران برای تضعیف ارزش ها و نفوذ ایالات متحده، خواستار افزایش 11 درصدی در کل بودجه آژانس جهانی رسانه ایالات متحده شد. آمریکا تا 944 میلیون دلار. ، که انتظار می رود توسط کنگره تأیید شود.

از سوی دیگر روسیه در سال گذشته تنها 1.9 میلیارد دلار برای تبلیغات رسانه ای هزینه کرده است. بر اساس گزارش اخیر وزارت امور خارجه آمریکا، بودجه جهانی اطلاعات نادرست و تبلیغات سایبری چین به میلیاردها می رسد. حتی تحریم های اقتصادی ایران را از پرداخت 200 میلیون دلار تنها برای برنامه های تلویزیون دولتی بازنداشته است.

روسیه، چین و ایران اغلب با یکدیگر همکاری می کنند، به ویژه زمانی که هدف مشترک آنها خنثی کردن نفوذ آمریکا باشد. به عنوان مثال، پکن علاوه بر استفاده از اطلاعات نادرست برای حمایت از منافع ژئوپلیتیک خود و سرکوب انتقادات داخلی، از دستگاه اطلاعاتی خود برای حمایت از روایت های کرملین در مورد جنگ در اوکراین، از جمله ادعاهای نادرست مسکو مبنی بر اینکه اوکراین میزبان آزمایشگاه های مخفی جنگ بیولوژیکی است، استفاده کرده است. ناتو از آن استفاده کرده است.

استراتژی روسیه و چین استفاده از اختلافات اجتماعی در غرب است. هم پکن و هم مسکو با افراطی های راست افراطی و چپ افراطی در غرب روابط برقرار کرده اند و شکاف و بی ثباتی را گسترش داده اند. موضوعات انتخابی او شامل نژادپرستی، مهاجرت و جنگ های فرهنگی است.

آمریکا نباید چنین بازی کثیفی را انجام دهد. اما واشنگتن باید درک کند که اطلاعات نادرست تأثیرات گسترده ای در داخل و خارج از کشور دارد. دولت بایدن باید تلاش های خود را برای مقابله با چنین اطلاعات غلط و همچنین مبارزه با رژیم هایی که آن را منتشر می کنند، افزایش دهد.

این امر می تواند با افزایش بودجه برای آژانس جهانی رسانه ایالات متحده و همچنین حمایت از رسانه های مستقل ممنوعه توسط این دولت ها، مانند روزنامه مستقل روسی “Novaya Gazeta” که سردبیر آن برنده جایزه نوبل است و اکنون در تبعید است، محقق شود. در لتونی یا در کانال تلویزیونی فارسی زبان «ایران اینترنشنال».

علاوه بر این، ایالات متحده باید برنامه هایی برای آموزش روزنامه نگاران چینی، روسی و ایرانی ایجاد کند تا روایت های نادرست را افشا کنند و فساد گسترده، نقض حقوق بشر و تجاوز در کشورهایشان را افشا کنند.

این تحقیق را می توان از خارج از کشور انجام داد و از منابع محلی و اطلاعات منبع باز استفاده کرد، همانطور که Bellingcat، یک گروه روزنامه نگاری تحقیقی مستقر در هلند که به عنوان “بزرگترین کابوس روسیه” نامیده می شود، انجام می شود.

اگر این روزنامه نگاران روی موضوعات حساس تمرکز کنند، چنین اقداماتی به ویژه مؤثر خواهد بود. به عنوان مثال، تمرکز فعالیت این روزنامه نگاران بر موضوع اقلیت های قومی در چین، روسیه و ایران که درصد زیادی از جمعیت آنها را تشکیل می دهند، می تواند بسیار موثر باشد.

دلیل رفتار خشونت آمیز با اقلیت ها ترس از جدایی طلبی قومی است. افزایش پوشش رسانه‌ای می‌تواند فشار ملی و بین‌المللی را بر این رژیم‌ها تقویت کند و حتی احتمالاً جرقه‌ای برای خیزش‌های قومی ایجاد کند.

از این گذشته، در سال 1989، پوشش خبری رادیو آزادی از سرکوب مجارها و آلمانی ها توسط دولت رومانی و گزارش اعتراضات بعدی، نقش مهمی در سقوط رژیم نیکولای چائوشسکو داشت.

اما قبل از اینکه ایالات متحده بتواند سیاست خود را تنظیم کند، باید استراتژی اصلی خود را تغییر دهد.

در 15 سال گذشته، سیاست خارجی آمریکا به دنبال خاموش کردن آتش بوده است نه جلوگیری از آن. هیچ استراتژی منسجمی فراتر از مدیریت و مهار بحران وجود نداشته است.

وقتی صحبت از جنگ اطلاعاتی به میان می آید، اهداف واشنگتن تا حد زیادی محدود به شناسایی و تلاش برای توقف تبلیغات ضد غربی با بودجه خارجی است. با این حال، این به تنهایی کافی نیست. هر استراتژیست نظامی یا حتی یک مفسر ورزشی به شما می گوید که هر چقدر هم که استراتژی خوب باشد، اگر دائماً در حالت تدافعی باشید، هرگز برنده نخواهید شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=175922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.