افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

ورزش در سنین نوجوانی تضمین کننده سلامت استخوان در بزرگسالی است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 175873
ورزش در سنین نوجوانی تضمین کننده سلامت استخوان در بزرگسالی است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از دارو نتو، دکتر.یوشیفومی تامورا“، از دانشگاه جمع آوری در توکیو و محقق اصلی این تحقیق، اظهار داشت: “ورزش بدنی در نوجوانی بر تراکم استخوان افراد مسن بیش از 50 سال بعد تاثیر می گذارد.” . بدتر شدن بافت استخوانی که پوکی استخوان نامیده می شود، یکی از دلایل […]

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از دارو نتو، دکتر.یوشیفومی تامورا“، از دانشگاه جمع آوری در توکیو و محقق اصلی این تحقیق، اظهار داشت: “ورزش بدنی در نوجوانی بر تراکم استخوان افراد مسن بیش از 50 سال بعد تاثیر می گذارد.” .

بدتر شدن بافت استخوانی که پوکی استخوان نامیده می شود، یکی از دلایل اصلی زمین خوردن در میان افراد مسن است که منجر به شکستگی و نیاز به مراقبت های طولانی مدت پرستاری می شود. به گفته محققان، بهترین زمان برای پیشگیری از آن در جوانی است، زیرا توانایی بدن برای ساخت توده استخوانی در دهه 20 زندگی شروع به کاهش می کند.

تامورا وی افزود: پس از کاهش تراکم استخوان، افزایش آن دشوار است، بنابراین افزایش اوج توده استخوانی در دوران نوجوانی برای حفظ تراکم استخوان در سنین بالا اهمیت دارد.

در حالی که مطالعات دیگر نشان داده است هستند از آنجایی که افزایش 10 درصدی در اوج توده استخوانی در دوران نوجوانی می‌تواند از پوکی استخوان تا 13 سال پیشگیری کند، تیم تحقیقاتی در مورد اینکه کدام فعالیت‌های ورزشی می‌تواند بیشترین کمک را داشته باشد.

آنها در مطالعه خود بر روی 1600 نفر 65 تا 84 ساله، برخی از روندهای کلیدی را بررسی کردند.

نتایج نشان داد که افراد مسن‌تری که در نوجوانی در ورزش‌های شدید شرکت می‌کردند، استخوان‌های سالم‌تری نسبت به آن‌هایی داشتند که این کار را انجام نمی‌دادند.

رایج ترین فعالیت های ورزشی در میان نوجوانان شامل بسکتبال، بیسبال/سافتبال، جودو، تنیس روی میز، تنیس، والیبال و شنا بود.

افراد مسنی که در نوجوانی بسکتبال بازی می کردند استخوان های ران قوی تری داشتند. این مطالعه نشان داد که وزن بدن و سطح ویتامین D نیز نقش دارند.

زنانی که در نوجوانی شنا می کردند یا والیبال بازی می کردند، استخوان های قوی تری در قسمت پایین ستون فقرات دارند. نوع ورزش با کاهش تراکم استخوان ستون فقرات در مردان ارتباطی نداشت. اما این مطالعه نشان داد که وزن بدن، سطح ویتامین D خون و وجود دیابت نقش مهمی دارند.

در حالی که مقادیر تراکم استخوان برای مردان در محدوده طبیعی بود، زنان مقادیر پایین‌تری داشتند و اکثریت داروهای پوکی استخوان مصرف می‌کردند.

یافته ها نشان می دهد که افراد مسن که در سنین نوجوانی به فعالیت های ورزشی می پردازند تاثير گذار پرداخت کرده بودند، در دوران پیری از سلامت استخوان بهتری برخوردار بودند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=175873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.