افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

پیش بینی قیمت مهم رئیس سندیکای طلا و سکه: طلا و سکه بخریم یا نخریم؟

  • کد خبر : 175849
پیش بینی قیمت مهم رئیس سندیکای طلا و سکه: طلا و سکه بخریم یا نخریم؟

بر اساس اعلام وزارت اقتصاد، در 9 ماهه امسال 19 تن طلا وارد کشور شده است و اخیرا بانک مرکزی اعلام کرده است که واردات طلا از محل ارز حاصل از صادرات باید در بازار عرضه شود. پایین ترین قیمت. مرکز مبادلات ارز و طلای ایران اما در روزهای اخیر نگرانی از نتیجه این میزان […]

بر اساس اعلام وزارت اقتصاد، در 9 ماهه امسال 19 تن طلا وارد کشور شده است و اخیرا بانک مرکزی اعلام کرده است که واردات طلا از محل ارز حاصل از صادرات باید در بازار عرضه شود. پایین ترین قیمت. مرکز مبادلات ارز و طلای ایران

اما در روزهای اخیر نگرانی از نتیجه این میزان طلای وارداتی و همچنین سازوکار اجرایی بخشنامه جدید بانک مرکزی وجود داشته است.

نادر بذرافشان، مدیرعامل اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: واردات طلا شرایط خوبی را برای بازار ایجاد می کند. وی بیان کرد: در سال های اخیر صنعت طلا در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه بود به همین دلیل کارگاه های تولیدی گاهی ضعیف بودند.

وی افزود: از سوی دیگر ظرفیت معادن برای پاسخگویی به تقاضای بازار کافی نبود و با این دستورالعمل بانک مرکزی که فضا را برای صادرکنندگان برای واردات طلا به صورت شمش فراهم کرد، کارگاه ها با مشکلات تولید مواجه شدند. آنها حل شده اند و اگر بخواهیم تولید را گسترش دهیم و این نگرانی که تامین مواد اولیه برطرف شده است، باید به این کار ادامه دهیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه درباره وضعیت بازار طلا در روزهای اخیر اظهار داشت: با توجه به روز زن در هفته های اخیر، بازار طلا کمی از رکود فاصله گرفت و پس از یک سال کاهش تقاضا، بازار طلا کمی فاصله گرفت. و تجارت کمی بهبود یافت.

بذرافشان افزود: با این حال از ابتدای هفته جاری بار دیگر شرایط قبلی بر بازار طلا حاکم شد و تقاضا کاهش یافته است که ممکن است در روزهای پایانی سال دوباره وضعیت را بهبود بخشد.

وی درباره تغییرات قیمت طلا و سکه نیز گفت: روز سه شنبه با افزایش 12 دلاری قیمت طلا و نوسانات بازار ارز، هر گرم طلا و سکه 8 هزار تومان و 100 افزایش یافت. هزار . گرفتن البته این تغییر، تحولی شعله ور در بازار ایجاد نکرد و به همین دلیل، تغییر نرخ ارز و جهان بود.

بذرافشان با بیان اینکه بازار در شرایط خوبی قرار دارد و التهابی در آن مشاهده نمی شود، در پیش بینی قیمت طلا و ارز گفت: اگر اخبار سیاسی و اقتصادی نباشد قیمت ارز و دنیا به دلیل تغییر نخواهد کرد. با توجه به شرایط رکودی حاکم بر بازار، نمی توان نوسان قابل توجهی در قیمت طلا و ارز پیش بینی کرد.

۲۲۳۲۲۵

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=175849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.