افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

تعداد قابل توجهی از افراد ناکارآمد از بدنه دولت حذف شدند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 175817
تعداد قابل توجهی از افراد ناکارآمد از بدنه دولت حذف شدند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

گزارش کردن خبرنگار بیشترحجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان بعدازظهر چهارشنبه در نشستی با فعالان اقشار مختلف، جوانان، روحانیون و نخبگان خوزستان که در سالن اجتماعات قرارگاه استانداری برگزار شد، اظهار داشت: خوزستان فقط متعلق به خوزستان نیست، بلکه متعلق به کشور است. و به همه اعضای ملت. سرزمینی که حضور عاشقان الهی و خون […]

گزارش کردن خبرنگار بیشترحجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان بعدازظهر چهارشنبه در نشستی با فعالان اقشار مختلف، جوانان، روحانیون و نخبگان خوزستان که در سالن اجتماعات قرارگاه استانداری برگزار شد، اظهار داشت: خوزستان فقط متعلق به خوزستان نیست، بلکه متعلق به کشور است. و به همه اعضای ملت. سرزمینی که حضور عاشقان الهی و خون پاک عزیزانی که جان خود را در راه دفاع از انقلاب و ارزش های انقلاب در آن همه جا حضور دارند، امیدواریم همه ما و همه مردمی که بر سر سفره هستند. شهدا قدر آنها را خواهند دانست و می توانند راه آنها را ادامه دهند تا در پیشگاه خدا شرمنده شهدا نباشیم.

بازرس ویژه رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور با شعار مبارزه با فساد و ناکارآمدی وارد عرصه انتخابات شد و گفت فساد و ناکارآمدی دو رقیب من هستند. باید با نمونه هایی از تنگناهایی که باعث فساد می شود و منابع فساد انجام شود. za بیایید آنها را پیدا کنیم و آنها را نابود کنیم.

وی ناکارآمدی را یکی از اتهامات دشمن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: دشمن از ناکارآمدی اسلام در اداره جامعه صحبت می کند در حالی که واقعیت این نیست و اگر مشکلی وجود داشته باشد، آن را مطرح می کند. ناشی از مدیریت ناکارآمد مردم و مدیریت ضعیف است، نه به دلیل نقش آفرینی آموزه های دینی و دستورات اسلام.

بازرس ویژه رئیس جمهور با بیان اینکه تدوین اصول 12 گنه پیشگیری و مبارزه با فساد یکی از مهمترین اقدامات رئیس جمهور از ابتدای کار تاکنون بوده است، وی تصریح کرد: شفافیت، پیشگیری از تضاد منافع، انتخاب شایستگی ها، تسهیل امور، شناسایی منابع و گلوگاه های فساد از جمله موارد است. از جمله این موارد به این معنا، رئیس جمهور از ابتدا بر اساس اصل 127 قانون اساسی، نماینده ویژه ای را برای مبارزه با فساد منصوب کرد که از اختیارات رئیس جمهور و هیئت دولت است.

حجت الاسلام درویشیان ادامه داد: همه اعضای قوه مجریه و دست اندرکاران همواره توصیه و توصیه می کنند. تاکید آن برای جلوگیری از فساد و تخلفات و رسیدگی به موقع، قاطع و متناسب با آن فساد است. در این زمینه اقدامات زیادی انجام شده است، اما بسیاری از کارهای انجام شده توسط دولت و سازمان های نظارتی دولتی به دلایل مختلف انجام نشده است.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از افرادی که ناکارآمد، ضعیف و یا مشکل داشتند در سطوح مختلف اخراج شدند. خود رئیس جمهور تاکید آن این است که ما خودمان باید مبارزه با فساد و اصلاح امور را هدف گذاری کنیم.

بازرس ویژه رئیس جمهور گفت: قطعاً یکی از مهم ترین موضوعاتی که در سرمایه انسانی باید مورد توجه قرار گیرد، حفظ نیروی انسانی است و یکی از اقدامات حفاظتی این است که با آموزش، تذکر، تذکر، از ارتکاب تخلفات جلوگیری کنیم. و در صورت لزوم آنها را جابجا و حذف کنید. در نهایت باید اطمینان حاصل شود که برای جلوگیری از فرد و جامعه ای که در آن زندگی می کنیم باید برخورد قاطع با فرد انجام شود.

وی با اشاره به اجرای شفاف سازی گفت: شرکت های دولتی و بانک های مختلف طبق قانون باید صورت های مالی خود را در سامانه ارائه کنند. کدال افزایش یابد، کاری که در گذشته انجام نشده است، اما خوشحالیم که با همکاری وزارتخانه ها به ویژه وزارت اقتصاد انجام شده است و بیش از 90 درصد شرکت های دولتی صورت های مالی خود را منتشر کرده اند. ، سود و زیان و پاداش در سیستم به جز کسانی که اطلاعات مالی آنها به دلیل تحریم ها به خطر افتاده است. محرمانه است، اما هنوز چیز زیادی شروع نشده است.

بازرس ویژه رئیس جمهور با بیان اینکه در خصوص تعارض منافع اقداماتی صورت گرفته است، اظهار داشت: در این راستا دولت لایحه ای را صادر و پیگیری کرد که الحمدلله کلیات آن به تصویب رسیده است. برای مدیریت تعارض منافع، بحث افشاگران فساد با پیگیری دولت و مجلس تصویب شد و اخیراً شورای نگهبان تصویب و ابلاغ کرد؛ برخی از این مسائل مربوط به فساد مستلزم قانون گذاری است که برخی از آن ها انجام شده یا در راه انجام آن هستیم و از سوی دیگر قانونی مانند قانون ارتقای سلامت نظام اداری در برابر فساد وجود دارد. قانون شفافیت صورت‌های مالی شرکت‌ها، قانون حقوق نشر و مزایای مدیران دستگاه‌های اجرایی که در دست اجراست و بقیه بخش‌ها نیز باید با جدیت دنبال شود.

حجت الاسلام درویشیان ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که جزو ماموریت های ماست و در سفرهای استانی با ادارات مرتبط از جمله نخبگان مطرح می کنیم، شناسایی گلوگاه ها و ارائه راهکار برای رفع آن است که امیدواریم. به دولت کمک خواهد کرد. در سطح استان مشکلات زیادی وجود دارد که بخشی از آن در سطح ملی مطرح است و بخشی دیگر مربوط به استان است، مثلاً حق آلودگی، آب و مرزها مسائلی است که بخشی استانی و بخشی کشوری است. . ، و مشکلاتی وجود دارد که مردم را رنج می دهد و نخبگان را بیشتر آزار می دهد.

وی افزود: انتظار ما از جامعه نخبگان حوزه هایی است که بتوان مشکلات را حل کرد، بسترها و …. فرآیندها باید اصلاح شود و در واقع تا زمانی که پرونده آنها حل نشود، فساد رخ ندهد. البته برخی از این تنگناها شناسایی و اقداماتی انجام شده است. در سند تحول دولت کار کارشناسی عمیقی انجام شده و تعداد قابل توجهی از این تنگناها و همچنین راهکار رفع آنها در آن سند پیش بینی شده است. آمار و دستگاه ها موظف به انجام این کار هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=175817

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.