افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
4

تولید نفت آمریکا در سال 2024 به اوج خود می رسد

  • کد خبر : 175679
تولید نفت آمریکا در سال 2024 به اوج خود می رسد

اداره اطلاعات انرژی گفت که تولید نفت خام ایالات متحده طی دو سال آینده به رکوردهای جدیدی خواهد رسید، اما سرعت رشد کاهش خواهد یافت زیرا افزایش بهره وری کاهش فعالیت دکل حفاری در این کشور را جبران می کند. افزایش تولید آمریکا در حالی صورت می گیرد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و […]

اداره اطلاعات انرژی گفت که تولید نفت خام ایالات متحده طی دو سال آینده به رکوردهای جدیدی خواهد رسید، اما سرعت رشد کاهش خواهد یافت زیرا افزایش بهره وری کاهش فعالیت دکل حفاری در این کشور را جبران می کند.

افزایش تولید آمریکا در حالی صورت می گیرد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) تولید خود را در تلاش برای افزایش قیمت نفت کاهش دادند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش چشم انداز کوتاه مدت انرژی خود اعلام کرد که تولید نفت خام آمریکا در سال جاری با افزایش 290 هزار بشکه ای به رکورد روزانه 13 میلیون و 120 هزار بشکه رسیده است.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده پیش بینی کرد که تولید اعضای اوپک پلاس، به استثنای آنگولا که در ژانویه از این سازمان خارج شد، سال آینده با 620 هزار بشکه کاهش به 36 میلیون و 440 هزار بشکه در روز خواهد رسید، هرچند این رقم کمتر از میانگین روزانه پنج ساله: 40 میلیون و 200 هزار بشکه در زمان قبل از بحران شیوع جهانی ویروس کرونا کاهش یافته است.

آخرین نظرسنجی رویترز نشان داد، تولید نفت اوپک در دسامبر 2023 افزایش یافت زیرا افزایش در آنگولا، عراق و نیجریه ادامه کاهش داوطلبانه عرضه توسط عربستان سعودی و برخی از اعضای اوپک پلاس را جبران کرد.

نگرانی در مورد افزایش عرضه و تقاضای ضعیف برای نفت خام همچنین عربستان سعودی را مجبور کرد که قیمت فروش رسمی نفت خام سبک خود را برای تحویل به مشتریان آسیایی در فوریه به پایین‌ترین حد در 27 ماه گذشته کاهش دهد، در حالی که تولید نفت خام آمریکا در سال 2024 به رکوردهای جدیدی خواهد رسید. و 2025 به دلیل بهره وری چاه؛ با این حال، به دلیل کاهش عملیات حفاری، رشد تولید نفت آمریکا در سال 2023 به 1 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده گفت که انتظار می رود قیمت نفت خام برنت دریای شمال به 82 دلار در هر بشکه در سال 2024 و 79 دلار در هر بشکه در سال 2025 برسد که نزدیک به میانگین 82.2023 دلار است.

این نهاد، یکی از شرکت‌های تابعه وزارت انرژی ایالات متحده، در گزارش خود اعلام کرد که در حالی که انتظار داریم اوپک پلاس تولید را برای جلوگیری از کاهش قیمت‌ها محدود کند، اما همچنان پیش‌بینی می‌کنیم که تولید جهانی تا اواسط سال 2025 از مصرف فراتر رود، بنابراین ذخایر نفت افزایش خواهد یافت. . .

اداره اطلاعات انرژی آمریکا هشدار داد تشدید تنش ها در منطقه خاورمیانه و حملات به کشتی ها در دریای سرخ می تواند جریان های تجاری را مختل کرده و قیمت ها را افزایش دهد.

قیمت نفت در روز سه شنبه پس از کاهش بیش از 3 درصدی در روز دوشنبه (18 ژانویه) 2 درصد افزایش یافت.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده انتظار دارد مصرف جهانی سوخت مایع در سال جاری 1.4 میلیون بشکه در روز و در سال 2025 1.2 میلیون بشکه در روز رشد کند که نسبت به رشد 1.9 میلیون بشکه در روز در سال 2023 کمتر است.

اقتصاد ضعیف چین، افزایش بهره وری سوخت خودروها و پایان رشد به دنبال شیوع جهانی بحران ویروس کرونا از جمله عوامل اصلی این رشد تقاضا هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=175679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.