افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

آفریقا ، اولین گزینه برای توسعه کشت فرازمینی

  • کد خبر : 175496
آفریقا ، اولین گزینه برای توسعه کشت فرازمینی

به گزارش بازار، دیپلماسی کشاورزی دولت سیزدهم با هدف گسترش روابط خود با آفریقا و در همین راستا نشست هماهنگی کمیسیون مشترک همکاری های ایران و تانزانیا با حضور مقامات ذیصلاح وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد. . این نشست با هدف آماده سازی بسترهای مذاکرات و توافقنامه های همکاری در نشست بعدی مقامات ارشد دو […]

به گزارش بازار، دیپلماسی کشاورزی دولت سیزدهم با هدف گسترش روابط خود با آفریقا و در همین راستا نشست هماهنگی کمیسیون مشترک همکاری های ایران و تانزانیا با حضور مقامات ذیصلاح وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد. .

این نشست با هدف آماده سازی بسترهای مذاکرات و توافقنامه های همکاری در نشست بعدی مقامات ارشد دو کشور برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه انحصاری توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با مجوز رسمی از سازمان توسعه تجارت این کشور از 9 آبان تا 3 آذرماه در تانزانیا برگزار شد.

پیش از این مدیر مرکز تجارت ایران و تانزانیا با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه اختصاصی توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در این کشور گفت: مناسب ترین بستر برای افزایش آگاهی کشورهای شرق آفریقا به ویژه تانزانیا در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

تانزانیا کشوری است که پایتخت آن شهر ساحلی دارالسلام بود که در سال 1996 به شهر دودوما منتقل شد. اما دارالسلام همچنان پایتخت تجاری و مقر بسیاری از نهادهای دولتی این کشور است. اقتصاد تانزانیا مبتنی بر کشاورزی است که بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی، تقریباً 85 درصد صادرات و 80 درصد نیروی کار را تشکیل می دهد.

محصولات مهم کشاورزی در تانزانیا قهوه ، پنبه ، چای ، دخانیات و آجیل بادام زمینی است. قهوه ، پنبه و نوعی شاهدانه به نام سیزال در Tanganyika پرورش می یابد و نارگیل و میخک در جزایر زنگبار و پمبا پرورش می یابد. تانزانیا یکی از بزرگترین تولید کنندگان ماهی در شرق آفریقا است. این ماهی در ساحل دریا و در آبهای داخلی به ویژه در دریاچه های ویکتوریا ، تانگانییکا و نیاسا گرفتار شده است. بخش صنعت عمدتاً محدود به پردازش محصولات کشاورزی و تولید کالاهای مصرفی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=175496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.