افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
6

ابوشهاب درباره حاج قاسم می گوید

  • کد خبر : 175402
ابوشهاب درباره حاج قاسم می گوید

ایسنا/ کهگیلویه و بویراحمد ابوشهاب؛ او فرماندهی بود که در اکثر جلسات و عملیات علیه داعش در سوریه و عراق در کنار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود. سردار عوض شهابی فر معروف به ابوشهاب فرمانده کهگیلویه و بویار احمدی و همرزم سردار دلها شهید سلیمانی در روستای «جوذر» از توابع شهرستان کبگیان شهرستان بویار […]

ایسنا/ کهگیلویه و بویراحمد ابوشهاب؛ او فرماندهی بود که در اکثر جلسات و عملیات علیه داعش در سوریه و عراق در کنار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

سردار عوض شهابی فر معروف به ابوشهاب فرمانده کهگیلویه و بویار احمدی و همرزم سردار دلها شهید سلیمانی در روستای «جوذر» از توابع شهرستان کبگیان شهرستان بویار احمد در استان کهگیلویه و بویار به دنیا آمد. احمد . سردار شهابی فر به دلیل عشق و علاقه در سال 1360 پس از اخذ مدرک دیپلم وارد سپاه شد.

در هشت سال دفاع مقدس فرماندهی یکی از سه گردان اصلی تیپ 48 فتح را بر عهده داشت و در عملیات های کربلای 4 و 5 و فجر 8، بدر، خیبر، پاد خندق و یک سری عملیات حر. که با نام قدس انجام شد. او در غرب نابینا درگیر برخورد با گروهک ها بود.

شهابی فر پس از اتمام هشت سال دفاع مقدس، فرماندهی تیپ 48 فتح، مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سپاه فتح و قرارگاه شهید کاظمی کرمانشاه بود.

فرمانده جبهه مقاومت کهگیلویه و بویراحمدی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس سربازان ارتش و بسیج زیادی داشتیم که به شهادت رسیدند و شهادت این عزیزان برای من سخت بود. خیلی غمگین بود اما در عملیات بدر سال 63 برای شهید «نادر نیکخواه» که واقعاً کمیاب و قهرمان بود، شهید «هدایت رکنی» که فردی با تقوا بود و شهید «سجاد احمدی» بیشتر ناراحت شدم. با اینکه شهادت سردار سلیمانی داغ همه این شهدا را خنک و گرمتر کرد.

سردار شهابی فر افزود: زمانی که در دفاع از میهن، اسلام و انقلاب در مقابل دشمن کار و اقدامات جهادی انجام دادیم و پیروز شدیم، برایمان شیرین بود و شکست ها برایمان تلخ، اما خاطره تلخی از کربلا دارم. . عملیات 4، برادر از طرف سهراب که کوچکترین فرزند خانه بود و برادرزاده ای به نام «مسعود فضلی» داشتم، سهراب به سن تکلیف نرسیده بود، اما نماز می خواند و روزه می گرفت. وقتی می خواست به جبهه برود خیلی جوان بود و شناسنامه اش را جعل کرد. و او را به جبهه فرستادند و به عنوان راننده لودر مشغول به کار شد. بعد از مدتی درخواست شرکت در عملیات کربلای 4 را داد. از هر دو فقط یک پلاک. برگشتیم و یک روز پلاک هر دو را دفن کردیم و قبرشان را در آن منطقه ساختیم.

وی با اشاره به «لُرک» رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس، گفت: «لُرک» در واقع سرود حماسی قوم لر است و با این کار نیروهای داخلی امتیاز مثبت پیدا می کنند. روحیه و روحیه دشمن تضعیف می شد و وحشت در بین نیروهای دشمن احساس می شد. در بین سربازان و نیروهای سوریه و عراق در عملیات و درگیری با دشمن «لورکه» تنها بود.

وی گفت: در سال 1391 به پیشنهاد حاج قاسم سلیمانی و سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه برای دفاع از حرم به سوریه رفتم.

سردار شهابی فر با اشاره به رشادت های سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: برای اولین بار در سال 1390 با حاج قاسم سلیمانی که فرمانده قرارگاه شهید کاظمی بودند آشنا شدم.

این فرمانده جبهه مقاومت کهگیلویه و بویراحمدی از سردار سلیمانی به عنوان فرماندهی شجاع با تصمیمات بی عیب و نقص، مقتدر و مهربان و مستمر یاد می کند: خداترس، کار برای خدا، توسل به ائمه اطهار و حضرت زهرا (س)، دعا، رهبری و کمک به مستضعفین راز محبوبیت حاج قاسم است.

در اکثر عملیات های عراق و سوریه تا روز شهادت سردار سلیمانی در کنار شهابی فر حضور داشتم و در اکثر جلسات و در عملیات های سوریه به ویژه در عملیات بوکمال با هم بودیم. من در 22 بهمن 91 در سوریه مجروح شدم و فقط در یک قسمت بدنم 21 گلوله وجود داشت.

وی با بیان اینکه در عملیات سوریه و عراق به ابوشهاب معروف بودم، گفت: حاج قاسم روزی به من گفت که اگر شهید شدی باید به کهگیلویه و بویراحمد بروم و از زحمات شما تشکر کنم، اما می دانم. که در استان محبوب هستید. تو خاص هستی پس نمیخوام از دستت بدم سردار سلیمانی همیشه مرا لر بزرگ خطاب می کرد و می گفت که مردم لر را بسیار دوست دارم و به نوعی من هم لر هستم و مردم لر را از طریق سردار شهابی فر می شناسم.

سردار شهابی فر حضور مستشاران ایرانی در عراق و سوریه را به دعوت دولت های این دو کشور ذکر و تاکید کرد: داعش و جبهه النصره تا 30 کیلومتری مرزهای کشورمان آمدند و حتی با آنها مقابله کردیم و آنها را عقب راندیم.

وی افزود: هدف از ایجاد جنگ های داخلی در کشورهای اسلامی مانند عراق و سوریه، ایران اسلامی است، بنابراین دشمن می خواهد به ایران حمله کند و حکومت اسلامی را سرنگون کند و دولتی را که در دست آمریکاست روی کار بیاورد. مقابله با تکفیری ها یعنی مقابله با آمریکا و اسرائیل و استکبار و دولت های مرتجع که برای ایران اسلامی توطئه و توطئه می کنند.

سردار شهابی فر ادامه می دهد: اگر امروز غزه توانسته در برابر شدیدترین حملات رژیم فرزند صهیونیستی خود مقاومت کند، همه به برکت خدماتی است که حاج قاسم به گروه های مقاومت ارائه کرد و طوفان الاقصی مدیون افکار است. و اقدامات حاج قاسم سلیمانی.

وی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی در مکتب عاشورا، امام حسین(ع)، حضرت زهرا(س) و از سربازان ائمه انقلاب پرورش یافت. حاج قاسم سلیمانی هر کاری برای خدا و رضای خدا انجام می داد و برای اینکه ریا و مغرور نشود نمی خواست کسی او را بشناسد و بیشتر به صورت ناشناس کمک و کمک می کرد.

این فرمانده جبهه مقاومت همچنین با اشاره به ویژگی های شهید ستار اورنگ تنها شهید مدافع حرم استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهید اورنگ شجاع، فعال، مؤمن، با ایمان و تربیت کرد. پاسداران، سربازان و نیروهای بسیجی.

شهابی فر خطاب به مسئولان گفت: مسئولان و مدیران باید برای گرانی و تورم چاره ای بیندیشند و ارزش های دفاع مقدس را پاس بدارند و در میدانی و عملیاتی برای خدمت به مردم اقدام کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=175402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.