افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

بیانیه نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه PUIC: جنایات رژیم صهیونیستی باید متوقف شود.

  • کد خبر : 175363
بیانیه نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه PUIC: جنایات رژیم صهیونیستی باید متوقف شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ابوالفضل عمویی عضو کمیته اجرایی اتحادیه کشورهای اسلامی در پایان پنجمین نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه شوراهای سازمان همکاری اسلامی، گفت: در بیانیه پایانی این جلسه که امروز (چهارشنبه 29 دی ماه) در هتل آزادی و به همت شورای اسلامی شهر برگزار شد، آمده است. متن بیانیه به شرح […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ابوالفضل عمویی عضو کمیته اجرایی اتحادیه کشورهای اسلامی در پایان پنجمین نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه شوراهای سازمان همکاری اسلامی، گفت: در بیانیه پایانی این جلسه که امروز (چهارشنبه 29 دی ماه) در هتل آزادی و به همت شورای اسلامی شهر برگزار شد، آمده است.

متن بیانیه به شرح زیر است:

ما شرکت کنندگان در پنجمین نشست فوق العاده کمیته دائمی فلسطین PUIC در تاریخ 10 ژانویه 2024 در تهران جمهوری اسلامی ایران گرد هم آمدیم و تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین را که منجر به ایجاد اخت شهادت هزاران نظر که بخش مهمی از آن را زنان و مردان تشکیل می دادند. ما بحث می‌کردیم و استدلال می‌کردیم که این یک کودک بود و همچنین منجر به ویرانی عظیم غزه و تمام زیرساخت‌های حیاتی آن شد.

با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی ضمن ارتکاب این جنایات جنگی و حملات وحشیانه، عمداً با هرگونه چشم‌انداز آتش‌بس فوری و گشودن کریدورهای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه و دیگر سرزمین‌های اشغالی فلسطین مخالفت کرده است.

همچنین به همراه جامعه جهانی نگرانی عمیق خود را از سرایت شعله اعمال شیطانی رژیم صهیونیستی به خارج از مرزهای فلسطین اشغالی و با توجه به وضعیت وخیم کنونی فلسطین، کل منطقه را با بحرانی بسیار جدی ابراز می کنیم. . چالش جدی که می تواند نتایج خطرناکی را برای صلح و امنیت جهانی به همراه داشته باشد.

با بررسی جنایات غیرانسانی کنونی رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری و بر اساس اساسنامه PUIC و منشور OIC و همچنین پیروی از قطعنامه ها و اعلامیه های مصوب کنفرانس های مختلف PUIC و کلیه اعضای آن. و نهادهای مربوط به مسئله فلسطین و کلیه قطعنامه های کنفرانس های سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی بدین وسیله اعلام می کنیم:

1- تاکید کنید که تا زمانی که مردم فلسطین کشور مستقل خود را با پایتختی بیت المقدس تشکیل دهند، مسئله فلسطین همچنان موضوع اصلی امت اسلامی است. علاوه بر این، قدس و مسجد الاقصی در قلب آن خط قرمز همه مسلمانان و پایتخت ابدی دولت فلسطین است. از سوی دیگر، مردم فلسطین برای سرنوشت خود تصمیم می گیرند. همچنین اعلام می‌کنیم که ملت‌های اسلامی نمی‌توانند به صحنه‌های هولناک پس از کشتار غزه که سه ماه است تا کنون ادامه دارد، ادامه دهند. همچنین هشدار می دهیم که ادامه این وضعیت، انفجاری بی سابقه در جهان اسلام به همراه خواهد داشت.

2- ما قویا خواستار توقف درگیری ها به ویژه در غزه و تمامی اراضی فلسطینی، کرانه باختری و بیت المقدس و همچنین توقف تمامی عملیات نظامی رژیم اسرائیل و خروج نیروهای صهیونیستی و همچنین پایان یافتن آن هستیم. به این جنگ تجاوزکارانه

3- ما معتقدیم که حمایت از شهروندان غزه و کمک به آنها در این مصیبت دردناک یک وظیفه شرعی، اخلاقی و انسانی است. ما از همه مردم و دولت های پارلمان های عضو می خواهیم که از ثبات و مقاومت مردم فلسطین در غزه از لحاظ مادی، اخلاقی، دیپلماتیک و سیاسی حمایت کنند. ما خواستار هماهنگی تلاش های شما برای رساندن کمک های بشردوستانه به شهروندان غزه به ویژه دارو، غذا، آب، سوخت چادر، وسایل منزل، ظروف خانگی و لباس های زمستانی هستیم.

ما می خواهیم کمک های مالی لازم را به مردم فلسطین برای بازسازی سرزمینشان که توسط ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه ویران شده و همچنین از پروژه ها و سرمایه گذاری ها برای پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فلسطینیان حمایت کنیم. . هرگونه طرح و پروژه اضافی در کرانه باختری و برچیدن شهرک های موجود در سرزمین های فلسطینی را شهرک سازی غیرقانونی تلقی کند.

4- تایید می کنیم که جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و جنایات نسل کشی سیاستمداران و نظامیان صهیونیست در نوار غزه از جمله حملات زمینی نظامی، تخریب هوایی منازل و عبادتگاه ها، مراکز خدمات عمومی، مدارس، بیمارستان ها و همچنین کشتار مردم بی گناه و دستگیری، نقض آشکار قوانین بین المللی است. این نقض عمدی حقوق بشردوستانه بین المللی و قطعنامه های مربوطه سازمان ملل است که باید برای بررسی به دادگاه های بین المللی ذیصلاح ارجاع شود. ما از جامعه بین المللی می خواهیم که مسئولیت خود را برای محکوم کردن این اقدامات و توقف فوری این حملات به طور کامل به عهده بگیرد.

5- قویاً تقاضای ارجاع عاملان جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل کشی رژیم صهیونیستی به مرجع دعاوی بین المللی را داریم و از سازمان ها و نهادهای حقوق بشری و حقوق بین الملل به ویژه به سازمان بین المللی تقاضا داریم. دادگاه کیفری برای مجازات رژیم صهیونیستی. همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته می شود به قربانیان و قربانیان تجاوزات اسرائیل و تخریب زیرساخت ها، تخریب مزارع با بولدوزر و ریشه کن کردن درختان غرامت مادی بپردازد. و از دولت‌های مجالس عضو می‌خواهیم که کارشناسان حقوقی خود را وادار به تهیه اسنادی در مورد جنایات رژیم اسرائیل با هدف محاکمه و محکومیت این رژیم در دادگاه‌های بین‌المللی کنند.

6- از کشور دوستمان آفریقای جنوبی به دلیل طرح شکایت علیه اسرائیل به دلیل نقض توافقنامه پیشگیری از نسل کشی تشکر می کنیم زیرا اقدام اسرائیل نسل کشی و پاکسازی قومی است و در نتیجه این اقدامات بدون استثناء تمامی شهروندان غزه را هدف قرار می دهد. این جنایات را باید به جنایات جنگی که اسرائیل نشان داد اضافه کرد. بر اساس این گزارش، از جمله کشتارهای روزانه، تخریب کل محله ها توسط ساکنان غیرنظامی آنها، محرومیت از آب، غذا و دارو و همچنین آوارگی اجباری، هدف قرار دادن بیمارستان ها و اماکن مذهبی، مدارس و مقر سازمان ملل متحد. اظهارات و اقدامات سران باندهای تروریستی حاکم بر اسرائیل، همه این جنایات عمدی انجام می شود.

7- مشارکت آمریکا در تجاوزات رژیم صهیونیستی; چه با مشارکت مستقیم در تامین جدیدترین تسلیحات نظامی تولید شده توسط ماشین جنگی آمریکا به دشمن صهیونیستی و چه با حمایت از آن و سرپوش گذاشتن بر جنایات آن در مجامع بین المللی و همچنین استفاده از حق وتو برای ایجاد پوشش مشروع برای تجاوز. .

8- همچنین عملیات جابجایی اجباری مردم فلسطین از نوار غزه یا کرانه باختری توسط نیروهای جنایتکار صهیونیستی را کاملاً رد می کنیم زیرا این اقدام نقض جدی و آشکار حقوق بین الملل و کنوانسیون ها و منشورهای بین المللی حقوق بشر است. ما خواستار توقف این عملیات هستیم و همچنین خواستار بازگشت همه آوارگان فلسطینی به وطن خود هستیم، زیرا طبق قطعنامه 194 مجمع عمومی سازمان ملل، این حق تاریخی و مشروع فلسطینیان است.

9- حمایت کامل خود را از مقاومت مردم فلسطین در همه اشکال آن در برابر رژیم غاصب صهیونیستی اعلام می داریم. از آنجایی که مقاومت در برابر اشغالگری حق مشروع همه کشورهای تحت اشغال است، ما همچنین از دولت‌های سراسر جهان می‌خواهیم که مسئولیت خود را انجام دهند و تجاوزات وحشیانه اسرائیل علیه شهروندان غیرمسلح در نوار غزه را منصفانه و شفاف قضاوت کنند. کشتار، تخریب و آوارگی مردمی که رژیم غاصب صهیونیستی و قربانیان آن مردم غیرمسلح فلسطین هستند، مساوی با یکدیگر نبوده و از تمامی اقدامات پارلمانی مجلس ملی فلسطین در همه سطوح و در منطقه بین المللی حمایت می کند. شبکه های پارلمانی

10- به روح شهدای غزه و کرانه باختری و اصحاب رسانه که توسط نیروهای متجاوز عملیات صهیونیستی به شهادت رسیدند و همچنین شهدای لبنان مقاوم و سایر مناطق درود می فرستیم و تسلیت می گوییم. مقاومت. از مردم فلسطین در غزه

11- از پارلمان های عضو خواسته می شود قوانین لازم برای کمک به مردم فلسطین و مبارزه با اشغالگری را در پارلمان های خود تصویب کنند.

12- ادامه اقدامات تحریک آمیز و خشونت آمیز شهرک نشینان استعمارگر و نیروهای رژیم اشغالگر علیه ساکنان کرانه باختری و شهر قدس را که نوعی آپارتاید، جداسازی و تبعیض نژادی است به شدت محکوم می کنیم. تروریست های رژیم صهیونیستی، تلاش هایی که در راستای غصب سرزمین فلسطینیان است. همچنین تهاجم مستمر به اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در شهر قدس با هدف تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرده و خواستار توقف فوری تمامی اقدامات اشغالگرانه علیه فلسطینیان هستیم.

13- از زحمات بی چون و چرای جناب آقای ابراهیم بوقلی رئیس دوره ای اتحادیه در دوران ریاست خود در راستای حمایت از فلسطینیان استوار و مقاومت فلسطین و نمایندگان صادق مجالس عضو در اقصی نقاط آل النصر تجلیل و قدردانی نمودم. جهانی که می‌خواهد صلح و امنیت بین‌المللی برقرار کند، توصیه می‌کنیم در کنار مردم فلسطین بمانید تا بتوانند سرزمین غصب شده خود را پس بگیرند و حکومتی مستقل و مستقل با پایتختی اورشلیم تشکیل دهند. همچنین تلاش ها و ابتکارات آقای بوقلی از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی را ارج می نهیم و از وی می خواهیم تا پایان این جنگ نابرابر در فلسطین اشغالی به تلاش خود ادامه دهد.

14- از تلاش های بی وقفه جمهوری اسلامی ایران برای حمایت و مشارکت در موضوع فلسطین تقدیر و تشکر می کنیم و همچنین از جمهوری اسلامی ایران و جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف تشکر و قدردانی می نماییم. رياست محترم شوراي اسلامي: به عنوان ميزبان اين نشست مهم، براي ملت مقاوم فلسطين آرزوي پيروزي و سربلندي داريم.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=175363

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.