افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

بلینکن: شکایت آفریقای جنوبی در لاهه بی نتیجه است

  • کد خبر : 175237
بلینکن: شکایت آفریقای جنوبی در لاهه بی نتیجه است

وزیر امور خارجه آمریکا علیرغم اعتراف به اینکه تعداد قربانیان غیرنظامی در جنگ غزه بسیار زیاد است، اظهار داشت که شکایت آفریقای جنوبی به دادگاه لاهه از جنایات رژیم صهیونیستی بی نتیجه خواهد بود. به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با سران رژیم صهیونیستی در نشست خبری در فلسطین […]

وزیر امور خارجه آمریکا علیرغم اعتراف به اینکه تعداد قربانیان غیرنظامی در جنگ غزه بسیار زیاد است، اظهار داشت که شکایت آفریقای جنوبی به دادگاه لاهه از جنایات رژیم صهیونیستی بی نتیجه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با سران رژیم صهیونیستی در نشست خبری در فلسطین اشغالی اعلام کرد که شکایت از جنایات جنگی تل آویو در دیوان بین المللی کیفری به نتیجه نمی رسد.

بلینکن گفت که فلسطینی ها باید بتوانند به محض فراهم شدن شرایط به خانه های خود بازگردند. وی همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با اعزام تیم ارزیابی سازمان ملل به غزه با ورود جنگ غزه به مرحله جدیدی موافقت کرده است.

به گزارش رویترز، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در تل آویو گفت که هیئت ارزیابی سازمان ملل تصمیم خواهد گرفت که چه اقداماتی برای بازگشت امن آوارگان فلسطینی به خانه های خود در شمال غزه لازم است.

وی گفت که ایالات متحده با هرگونه پیشنهادی برای اسکان فلسطینیان در جایی غیر از سرزمینشان در غزه مخالف است و تشکیلات خودگردان فلسطین نیز باید ساختار خود را اصلاح کند.

بلینکن که این هفته به چندین کشور منطقه سفر کرد، گفت که بسیاری از این کشورها مایل به سرمایه گذاری برای ساختن آینده غزه هستند، اما تنها در صورتی که مسیر روشنی برای ایجاد کشور فلسطینی مشخص شود.

این دیپلمات ارشد آمریکایی تصریح کرد که در گفتگوهای خود با مقامات تل آویو بر حمایت آمریکا از ایجاد شرایطی که عملیاتی مانند طوفان الاقصی را در آینده غیرممکن کند، تاکید کرده است. وی همچنین اظهار داشت که در این دیدارها بر کاهش تلفات غیرنظامیان در غزه و تبادل اسرا تاکید کرده است.

وی همچنین نسبت به امکان آزادی اسرای تحت کنترل حماس ابراز خوش بینی کرد و گفت: همانطور که می دانید در اواسط جنگ بیش از 100 اسیر را آزاد کردیم. من فکر می کنم حماس در این زمینه تعامل خواهد داشت.

به نوشته بلینکن، آمریکا بر از سرگیری مذاکرات با قطر و مصر اصرار دارد، اما حمله اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان که منجر به شهادت یکی از مقامات حماس به نام «صالح العاروری» شد، اوضاع را پیچیده کرده است. .

بلینکن از 7 اکتبر (آغاز عملیات طوفان الاقصی) تا امروز 5 بار به فلسطین اشغالی سفر کرده است. این سفرها در راستای تلاش های کاخ سفید برای فشار بر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده است. شخصیتی که با رهبری تندروترین کابینه تاریخ رژیم صهیونیستی هزینه های دیپلماتیک سنگینی را به کاخ سفید به عنوان پشتوانه اصلی این رژیم تحمیل کرده است.

وی گفت که ایالات متحده همچنان در تلاش است تا بهترین توصیه ها را به مقامات اسرائیلی ارائه کند “تا آنها بتوانند جنگ را به گونه ای انجام دهند که به اهداف خود در جلوگیری از عملیات مشابه حمله 7 اکتبر و محافظت بهتر از غیرنظامیان و همچنین” دست یابد. مردم غزه کمک های بشردوستانه مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای درباره آینده غزه با بیان اینکه “ما در آغاز روند بازسازی غزه هستیم”، تاکید کرد که احیای این منطقه که پیش از این توسط یک مقام سازمان ملل غیرقابل سکونت توصیف شده بود. زمان می برد و “یک شبه کامل نمی شود.” زیرا چالش های جدی بشردوستانه، امنیتی و زیرساختی در انتظار ماست.

بلینکن گفت: اگر رژیم صهیونیستی می خواهد کشورهای عربی تصمیمات لازم را برای تضمین امنیت پایدار اتخاذ کنند، مقامات تل آویو نیز باید تصمیمات دشوار را بپذیرند.

او همچنین به نتانیاهو یادآوری کرد که برای دستیابی به هر گونه پیشرفتی در آینده، باید آرمان‌های راست افراطی کابینه‌اش را تعدیل کند. وی گفت: اسرائیل باید از تصمیماتی که عملا امکان تشکیل دولت مستقل فلسطین را از بین می برد، دست بردارد. خشونت شهرک نشینان افراطی با مصونیت قانونی، گسترش شهرک ها، تخریب و اخراج، دستیابی به صلح و امنیت پایدار را برای اسرائیل دشوار می کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=175237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.