افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

اسمارتک نیوز » جواد عزتی کنجکاوترین پرونده جشنواره فجر 42

  • کد خبر : 175203
اسمارتک نیوز » جواد عزتی کنجکاوترین پرونده جشنواره فجر 42

به گزارش گروه فرهنگی اسمارتک نیوز، با اعلام اسامی فیلم های دو بخش اصلی جشنواره فجر امسال، تقریباً پیش بینی ها محقق شد. هر چند غیبت فیلم هایی چون 6 صبح مهران مدیری و زودپز رامبد جوان شاید بزرگترین تردیدی باشد که پس از اعلام اسامی به وجود آمد. با این حال جشنواره امسال نکات […]

به گزارش گروه فرهنگی اسمارتک نیوز، با اعلام اسامی فیلم های دو بخش اصلی جشنواره فجر امسال، تقریباً پیش بینی ها محقق شد. هر چند غیبت فیلم هایی چون 6 صبح مهران مدیری و زودپز رامبد جوان شاید بزرگترین تردیدی باشد که پس از اعلام اسامی به وجود آمد. با این حال جشنواره امسال نکات جالبی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

1. حضور جواد عزتی، بازیگر محبوب این سال های سینمای ایران، بی شک یکی از کنجکاوترین اتفاقات جشنواره امسال است. عزتی اما این بار به عنوان کارگردان ظاهر شد و برای اولین بار پشت دوربین این کارگردان قرار گرفت. Blood Crocodile که در سکوت کامل از اخبار ساخته شده است و شایعات حاکی از آن است که تم داستان آن شبیه کت چرمی است. این فیلم قطعا یکی از پرمخاطب ترین آثار جشنواره امسال در سینماهای مردمی خواهد بود.

2. آسمان غرب نیز می تواند جذابیت های زیادی برای بیننده داشته باشد. اولی مربوط به محمد عسگری کارگردان است که سال گذشته فیلم «تختک گلی» را به جشنواره فرستاد و به موفقیت بزرگی دست یافت. این مضمون می تواند زمینه خوبی برای تماشای این فیلم با خاطره ای خوب از اتاق گل برای مخاطب باشد. حضور میلاد کیمرام در نقش شهید شیرودی از دیگر نکات جالب فیلم است که می تواند برای مخاطب جذاب باشد.

میلاد کیمرام در فیلم آسمان غرب
3. تا 20 روز پیش هیچکس فکر نمی کرد فیلم پرویزخان سوژه هیجان انگیزی داشته باشد. داستان فیلم درباره پرویز دهداری است که یکی از متفاوت ترین مربیان تیم ملی فوتبال ایران بود. جذابیت فیلم زمانی بیشتر می شود که بدانیم بازیگر نقش اول این فیلم، سعید پورصمیمی; او بازیگر سخت گیر و وسواسی سینمای ایران است که بی شک حس کنجکاوی نسبت به این اثر را بیشتر خواهد کرد.

4. صبحانه با زرافه ها یکی دیگر از فیلم های مهم جشنواره امسال است که شاید حضور نامی چون سروش صحت به عنوان کارگردان این فیلم مهم ترین نکته فیلم باشد. با این حال تیم بازیگران فیلم که توسط بهرام رادان، پژمان جمشیدی، هوتن شکیبا و هادی حجازی فر تشکیل شده است، یکی دیگر از قطب های جذابیت اثر است که آن را به پر ستاره ترین فیلم این دوره از جشنواره تبدیل کرده است.

سه بازیگر فیلم صبحانه با زرافه ها.
5. علی سرتیپی از تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران در جشنواره امسال فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی دارد. همکاری این دو ایده که تا پیش از این تصور می شد با یکدیگر سازگاری چندانی ندارند، بر شدت کنجکاوی فیلم آگس باز افزوده است. فیلمی که داستانش منتشر نشده و اطلاعاتی از بازیگران فیلم در دست نیست.

6. بهروز افخمی و اجرایش صبح حتما در جشنواره امسال مخاطب زیادی خواهد داشت. فیلمی که آخرین روز زندگی طیب حاج رضایی و اسماعیل رضایی که منجر به فیلمبرداری آن شد را از ساعت 5 تا 6:30 صبح روایت می کند. کنجکاوی این دقایق پایانی در کنار شیوه روایی که افخمی برای این فیلم سیاه و سفید انتخاب کرده، دو کنجکاوی بزرگ فیلم هستند.

7. محمود کلاری یکی از بزرگ ترین سینماگران سینمای ایران نیز 23 سال پس از رقص با رویاها به دنیای کارگردانی بازگشته است. جذابیت این پرونده در کنار حضور مهران مدیری در نقش اول این فیلم، تابستان آن سال را به یکی از پرمخاطب ترین آثار این فصل جشن تبدیل خواهد کرد.

8. اولین کار مرتضی علیزاده نیز یکی از جذابیت های جشنواره امسال است. بی‌بادان بر اساس داستان واقعی یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های جنایی سال‌های اخیر کشور به نویسندگی کاظم دانشی کارگردان الافزار ساخته شده است. این ویژگی در کنار حضور بازیگرانی چون نوید پورفرج و الناز شاکردوست از دیگر جنبه های مهم این فیلم است که احتمال موفقیت این اثر را بسیار زیاد می کند.

الناز شاکردوست در فیلم بیدان
9. فیلم نوروزی بی سروصدا نیز شاید یکی از آثار مهم جشنواره امسال باشد. این فیلم برگرفته از عید نوروز باستانی است و علی نصیریان بازیگر نقش اول آن است. این آخرین حضور سینمایی نصیریان تا به امروز ممکن است برای بسیاری از مخاطبان جذاب باشد.

10. حسین نمازی که دو سال پیش با فیلم شادوران کارهای خوبی در جشنواره فجر انجام داد و توانست توجه زیادی را به فیلمش جلب کند، حالا در تجربه ای احتمالا مشابه آن فیلم، شهسوار را در بخش رقابتی دارد. پیشینه فکری مخاطب در تاریخ اخیر این کارگردان در کنار داستان گیرای فیلم می تواند شهسوار را به یکی از کنجکاوترین آثار امسال تبدیل کند. در خلاصه این فیلم آمده است: پس از فوت پدر خانواده در مراسم عروسی که چندین بار قطع شده است، خانواده وی قصد دارند این خبر را مخفی کنند.

این 10 مورد نکاتی بود که ممکن است روی کاغذ برای مخاطب جذاب باشد. جشنواره فجر همیشه ثابت کرده است که شگفتی‌هایی را در این رویداد به ارمغان می‌آورد که کمتر کسی می‌توانست تصورش را بکند. حال باید منتظر ماند تا ببینیم جشنواره چهل و دوم فراتر از حدس و گمان درباره این نقش، سورپرایزی برای مخاطبانش خواهد داشت یا خیر.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=175203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.