افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

رازیانه برای درمان نفخ و سوء هاضمه.

  • کد خبر : 175036
رازیانه برای درمان نفخ و سوء هاضمه.

آفتاب نیوز: گیاه رازیانه یکی از مهمترین و استفاده از گیاهان معطر و دارویی است و یکی از موارد صادراتی ایران است. رازیانه دارای روغن ضروری است و دانه های آن مهمترین اندام است که روغن اساسی تولید می کند و مهمترین ترکیب آن Antole است. از روغن اساسی این گیاه در صنایع مختلف دارویی […]

آفتاب نیوز:

گیاه رازیانه یکی از مهمترین و استفاده از گیاهان معطر و دارویی است و یکی از موارد صادراتی ایران است.

رازیانه دارای روغن ضروری است و دانه های آن مهمترین اندام است که روغن اساسی تولید می کند و مهمترین ترکیب آن Antole است.

از روغن اساسی این گیاه در صنایع مختلف دارویی ، مواد غذایی ، زیبایی و مراقبت های بهداشتی استفاده می شود. از ترکیبات موثر این گیاه در فرآورده های دارویی برای درمان سرفه، دل درد، نفخ، سوء هاضمه در کودکان و تحریک شیردهی در مادران شیرده استفاده می شود.

اسانس رازیانه به دلیل دارا بودن فلاونوئیدها، ترپنوئیدها، کاروتنوئیدها و کومارین ها به عنوان طعم دهنده در انواع غذاها و نوشیدنی ها به دلیل خاصیت ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی استفاده می شود.

درمان کم خونی. علاوه بر درمان نفخ و سوء هاضمه ، از یبوست نیز جلوگیری می کند ، خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و از سلامت قلب محافظت می کند.

بهبود عملکرد مغز، کاهش فشار خون، درمان اسهال، درمان قولنج، کاهش اختلالات قاعدگی، تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از اختلالات تنفسی، درمان بوی بد دهان، جلوگیری از چاقی، کاهش مشکلات گوارشی.

رازیانه در دستور العمل های طب سنتی.

در حال حاضر رازیانه می تواند برای درمان آسم و نرم کردن قفسه سینه و انزوا ، استفاده شود ، جوشانده رازیانه برای سرفه سرفه مفید است.

خوردن مقداری رازیانه بعد از غذا عمر طولانی و سلامتی را تضمین می کند.

از مواد مؤثر در رازیانه برای درمان سوزش سر دل استفاده می شود. دانه های این گیاه به درمان سنگ کلیه کمک می کند و همراه با سایر گیاهان ضد عفونی کننده در درمان التهاب مثانه موثر است.

ریشه رازیانه دیورتیک است و دارای یک اثر ادرار کننده قوی است. اوره و اسید اوریک را دفع می کند. به دلیل خاصیت دیورتیک آن ، از ریشه در موارد کم تولید ادرار ، سنگ کلیه ، نفریت و بیماری های مشابه استفاده می شود.

علاوه بر موارد ذکر شده، جوشانده پودر رازیانه برای درمان مالیخولیا، دم کرده آن برای رفع میگرن و اسانس رازیانه اثر گشادکننده برونش ها و محافظت از کبد و ضد فیبروز کبدی است.

اثرات جانبی

عوارض جانبی خاصی از مصرف این گیاه در دوزهای درمانی گزارش نشده است. در موارد نادر ممکن است پس از مصرف آن واکنش های آلرژیک مشاهده شود. حساسیت متقاطع ممکن است در بین بیماران مبتلا به آلرژی به کرفس دیده شود.

به استثنای چای و خود گیاه، انواع فرآورده ها در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است.

رازیانه با وجود خواص بیشماری که برای سلامت بدن دارد، گاهی عوارضی نیز به همراه دارد. هنگامی که به صورت خوراکی و معمولاً در غذا استفاده می شود، تا حد زیادی بی خطر است و عوارض جانبی ندارد.

در برخی افراد پس از مصرف رازیانه حساسیت های پوستی دیده می شود. به خصوص افرادی که به کرفس، هویج و شوید حساسیت دارند احتمالاً به رازیانه حساسیت دارند.

رازیانه همچنان می تواند پوست را نسبت به اشعه های خورشید بسیار حساس کند و باعث شود پوست به راحتی بسوزد. اگر پوست نازکی دارید، استفاده از کرم های ضد آفتاب و کلاه های ضد آفتاب پس از مصرف رازیانه توصیه می شود.

اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه

بهتر است از مصرف این گیاه در دوران بارداری خودداری کنید.

در دوران شیردهی، رازیانه تا حدودی خطرناک و ناامن است.

رازیانه می تواند لخته شدن خون را کند کند. مصرف رازیانه احتمال خونریزی یا کبودی را در افراد مبتلا به اختلالات لخته شدن خون افزایش می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=175036

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.