افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
10

چگونه با پزشک خود در مورد هزینه های دارو صحبت کنید

  • کد خبر : 1746
چگونه با پزشک خود در مورد هزینه های دارو صحبت کنید

مانند بسیاری از افراد، ممکن است تا زمانی که به داروخانه نرسیده باشید، ندانید که یک نسخه چقدر هزینه دارد. وقتی آن را برمی دارید، ممکن است از قیمت بالا شوکه شوید. پزشک شما ممکن است بدون اطلاع از هزینه پرداختی یا اینکه آیا بیمه شما آن را پوشش می دهد، دارویی تجویز کند. به […]


مانند بسیاری از افراد، ممکن است تا زمانی که به داروخانه نرسیده باشید، ندانید که یک نسخه چقدر هزینه دارد. وقتی آن را برمی دارید، ممکن است از قیمت بالا شوکه شوید.

پزشک شما ممکن است بدون اطلاع از هزینه پرداختی یا اینکه آیا بیمه شما آن را پوشش می دهد، دارویی تجویز کند. به همین دلیل است که اگر فکر می کنید داروی شما خیلی گران است، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید.

کایل مانارا، یکی از مدیران شرکت Co-Immunity، یک سازمان بیمار در ویچیتا، KS، برای افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن، می‌گوید: «هزینه‌های بالای نسخه ممکن است در هنگام تجویز برخی داروها در ذهن پزشک شما نباشد. او می‌گوید، مگر اینکه آن را مطرح کنید، ممکن است نسخه‌ای دریافت کنید که بیش از آنچه انتظار دارید هزینه داشته باشد.

چگونه دکتر شما می تواند در پول شما صرفه جویی کند

در یک نظرسنجی اخیر، حدود 67 درصد از افرادی که با پزشک خود در مورد هزینه های نسخه صحبت کردند، گفتند که توانسته اند داروی ارزان تری پیدا کنند.

Manera می‌گوید: «پزشکان می‌توانند با تجویز نسخه‌های ژنریک داروها، منابع 90 روزه یا دوزهای بزرگ‌تر که می‌توانند به دوز صحیح تقسیم شوند، کمک کنند. آنها همچنین ممکن است از برنامه‌های دارویی مختلفی که برای کمک به کاهش هزینه نسخه‌های شما وجود دارد، آگاه باشند.

در اینجا چند روش وجود دارد که پزشک می تواند به کاهش هزینه های شما کمک کند.

یک ژنریک تجویز کنید. اگر داروی مورد نیاز شما در دسترس است، از پزشک خود بخواهید که یک داروی ژنریک را برای شما تجویز کند. ژنریک ها مواد فعالی مشابه داروهای مارک دار دارند. و مانند داروهای با نام تجاری، آنها توسط FDA تنظیم می شوند.

استفاده از یک نوع داروی عمومی می تواند در هزینه های زیادی صرفه جویی کند. ممکن است تا 80٪ کمتر از یک نسخه با نام تجاری از همان دارو هزینه داشته باشد.

دوز مصرفی خود را تغییر دهید هزینه برخی از قرص ها بدون توجه به دوز ممکن است یکسان باشد. از پزشک خود بپرسید که آیا پرداخت دوز بالاتر مشکلی ندارد، سپس قرص ها را به نصف تقسیم کنید. به عنوان مثال، اگر پزشک شما 25 میلی گرم در روز را توصیه می کند، بپرسید که آیا می تواند 50 میلی گرم را تجویز کند و شما نصف قرص در روز مصرف کنید. بسیاری از قرص ها حتی با بریدگی طراحی شده اند که به شما کمک می کند آنها را به طور مساوی تقسیم کنید.



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=1746

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.