افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

بررسی شرایط برچیدن داربست و طرح جایگزین برای حفاظت از تخت سلیمان

  • کد خبر : 174573
بررسی شرایط برچیدن داربست و طرح جایگزین برای حفاظت از تخت سلیمان

تخت سلیمان منطقه ای تاریخی و باستانی در استان آذربایجان غربی ایران است. این منطقه به خاطر آثار باستانی و تاریخی معروف است و یکی از جاذبه های گردشگری مهم ایران به شمار می رود. این منطقه شامل بقایای یک قلعه باستانی، آتشکده ها و محله های باستانی مربوط به دوره های مختلف تاریخی است. […]

تخت سلیمان منطقه ای تاریخی و باستانی در استان آذربایجان غربی ایران است. این منطقه به خاطر آثار باستانی و تاریخی معروف است و یکی از جاذبه های گردشگری مهم ایران به شمار می رود. این منطقه شامل بقایای یک قلعه باستانی، آتشکده ها و محله های باستانی مربوط به دوره های مختلف تاریخی است.

امینیان مدیر پایگاه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب درباره وضعیت کارگاه های مرمت و داربست آثاری مانند رواق غربی معروف به رواق خسرو صحبت کرد.

وی ادامه داد: در حال بررسی شرایط برچیده شدن داربست ها و طرح جایگزین برای حفاظت از آثار هستیم که البته نیاز به یک دوره گرمایش و سرمایش هوا دارد تا بتوانیم شرایط را بررسی کنیم و از نظر بصری وجود این داربست ها باعث شده است. مشکلاتی را ایجاد کرد اما شاید اگر این داربست ها نبود این آثار قبلاً تخریب شده بود باید همه این موارد بررسی شود و سپس با نظر شورای راهبردی و مصوبه وزارتخانه اقدامات لازم انجام شود. تلاش ما ارائه طرحی برای برچیدن این داربست ها است.

محمد امینیان مدیر پایگاه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب از ارائه گزارش عملکرد 15 ساله این مجموعه توسط یونسکو خبر داد و گفت: تمامی اقدامات حفاظتی و مرمتی باید رصد و به تصویب هیئت راهبردی برسد.

امینیان درباره نگهداری از تخت سلیمان گفت: برای رفع این مشکل در این فصل تنها کار ساماندهی محوطه و ساختار بصری محیط از جمله پاکسازی و حذف گیاهان و علف های هرز و ساماندهی مسیرهای دسترسی انجام شده است. همچنین بیش از 20 نیرو در پایگاه جهانی تخت سلیمان تکاب فعال هستند که سرمایه اصلی ما در پایگاه ها نیروی انسانی است و نیروهای متخصص در پایگاه ها برای آینده آموزش می بینند تا تداوم هنر و هنر را داشته باشیم. مفاهیم معماری گذشته برای آینده

تخت سلیمان

محمد امینیان مدیر پایگاه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب از ارائه گزارش عملکرد 15 ساله این مجموعه توسط یونسکو خبر داد و گفت: تمامی اقدامات حفاظتی و مرمتی باید رصد و به تصویب هیئت راهبردی برسد.

این مجموعه در سال 2025 گزارش کامل وضعیت ثبت جهانی 15 ساله را به یونسکو ارسال می کند، زیرا علاوه بر دریافت گزارش های دوره ای، پس از گذشت 15 سال از ثبت جهانی یک مجموعه، یونسکو برای پیگیری بهتر گزارش وضعیت جهانی کامل را دریافت می کند.

تخت سلیمان به خاطر وجود آتشکده های باستانی معروف به «چشمه آتش» شهرت دارد. این معابد آتش از زیر خاک گاز طبیعی به وجود می آیند و از آنجایی که این پدیده در بسیاری از نقاط جهان وجود ندارد، برای گردشگران بسیار جذاب است.

لازم به ذکر است که تلاش مدیریت برای حفاظت از مجموعه بسیار خوب بوده است اما از این پس برنامه مدیریتی به سمت احیای تخت سلیمان فراتر خواهد رفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=174573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.