افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

خانبان: یحیی لیست کاملی برای جذب بازیکن در باشگاه داد/گل محمدی امیدی به حل مشکلات نداشت – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 174561
خانبان: یحیی لیست کاملی برای جذب بازیکن در باشگاه داد/گل محمدی امیدی به حل مشکلات نداشت – پرسپولیس نیوز

مهرداد خانبان، آنالیزور پرسپولیس درباره شرایط این تیم می گوید: شرایط امسال به دلیل مسائل سقف بودجه، تبعیض و جذب ناقص بسیار سخت تر بود، اما هرگز تصور نمی کردم که با این همه واکنش مواجه شویم. بعد از هر بازی جدایی یحیی گل محمدی آینده سرخ پوشان را در شرایطی کاملا مبهم قرار داده […]

مهرداد خانبان، آنالیزور پرسپولیس درباره شرایط این تیم می گوید: شرایط امسال به دلیل مسائل سقف بودجه، تبعیض و جذب ناقص بسیار سخت تر بود، اما هرگز تصور نمی کردم که با این همه واکنش مواجه شویم. بعد از هر بازی

جدایی یحیی گل محمدی آینده سرخ پوشان را در شرایطی کاملا مبهم قرار داده است. با این حال سرخپوشان از روز دوشنبه با کادر فنی قدیمی خود منهای مربی شروع به کار خواهند کرد تا اینکه کادر فنی و مربی جدید به تهران بیایند و این کار را بر عهده بگیرند. مهرداد خانبان، آنالیزور سابق تیم ملی طی سال های گذشته یکی از اعضای ثابت و همراه کادرفنی سرخ پوست ها بوده است. او که در دوران گابریل کالدرون نیز مسئول تحلیل بود، به تاریخ جدایی گل محمدی و موضوع جانشینی پرداخته است.

خانبان می گوید باشگاه پرسپولیس برای انتخاب مربی جدید با آنها رایزنی نکرده و در عین حال از وجود کمیته فنی نیز اظهار بی اطلاعی می کند و می گوید در این سال ها هرگز با چنین کمیته ای ملاقات نکرده ام. .

این مصاحبه را در ادامه می خوانید:
* در صورت رفتن آقای گل محمدی از باشگاه، برنامه کادرفنی پرسپولیس چیست؟ آیا جدایی شما دائمی خواهد بود یا به کار ادامه می دهید؟
یحیی تاکید کرد که تا زمان نیاز باشگاه و ورود کادرفنی جدید، همه کادرفنی خارجی و ایرانی باید به کار خود ادامه دهند تا تیم از نظر برنامه و شرایط فنی عقب نماند.

*به عنوان یکی از افرادی که با آقای گل محمدی در پرسپولیس کار کردید این خداحافظی قابل انتظار بود یا فکر می کردید یحیی تا پایان فصل ادامه داشته باشد؟
با توجه به شرایط و مشکلات موجود، جدایی قابل پیش بینی بود. آقا یحیی دلایل منطقی داشت و انتظار حل مشکلات را نداشت.

*مساله عدم انطباق با درخواست های کادرفنی و شرایطی که در نهایت منجر به این استعفا شد چگونه حل می شود و چقدر خارج از مدیریت باشگاه باقی مانده است؟
تمام درخواست های آقای یحیی حفظ منافع تیم، بچه ها و هواداران بود و آقای یحیی انتظار تقویت و رفع مشکلات تیم را داشت. آنها یک لیست کاملا منطقی و در دسترس برای نقل و انتقالات نیم فصل در اختیار باشگاه قرار دادند و برنامه های خوبی داشتند.

*در حال حاضر ، پرسپولیس نام هایی مانند برانکو را دنبال کرده است. شما تجربه کار با مربیان مختلف در فوتبال ایران را تجربه کرده اید. آیا از شما در مورد مربی آینده پرسپولیس خواسته شده است؟
مشورت نکردند. از آقای درویش شنیدم که با کمک کمیته فنی در حال پیگیری هستند. البته من نمی دانم اعضای این کمیته چه کسانی هستند و در پنج فصلی که در پرسپولیس خدمت کرده ام هیچ اطلاعی از آن نداشتم. امیدوارم باشگاه بتواند درخواست هواداران را که ورود یک مربی بزرگ خارجی است، برآورده کند.

*فکر می کنی پرسپولیس در دوره یحیی چه ویژگی های خاصی داشت و چه پیشرفت هایی در عرصه فوتبال داشتی؟
میل به برد، حفظ توپ و ایجاد موقعیت بالا و ساختار دفاعی مناسب به ویژه در فصول اخیر از ویژگی های بارز تیم آقا یحیی بود.

*پس از پیروزی سه گانه تصور می کردید امسال جو به این سمت برود و برای گل محمدی سخت شود؟
تکرار قهرمانی همیشه بسیار سخت است. شرایط امسال به دلیل مشکلات سقف بودجه، تبعیض و استخدام ناقص بسیار سخت‌تر بود، اما هرگز تصور نمی‌کردم که پس از هر بازی با واکنش‌های شدید مواجه شویم. شاید اگر این واکنش ها نبود با تمرکز روی کار می توانستیم امتیاز بیشتری کسب کنیم.

* قبول داری عملکرد امسال در نیم فصل پرسپولیس به هیچ وجه به این تیم وابسته نبود؟
در سوال قبلی هم اشاره کردم که یکی از عواملی که باعث شد در برخی بازی ها نتوانیم حداکثر امتیاز را کسب کنیم، ناقص بودن تیم است. جایی که مثلاً در بازی آخر در بین 9 بازیکن نیمکت نشین فقط دو عنصر تهاجمی داشتیم. محمد عمری و میلاد سرگی. فرض کنید اگر در بازی با الدیل یک مهاجم متخصص دیگر در کنار شهاب داشتیم، تنها در این دیدار از 11 یا 12 موقعیتی که ایجاد کردیم فقط یک گل دیگر به ثمر می رساندیم و حالا تیم در مرحله بعدی قرار داشت. لیگ قهرمانان آسیا البته بدشانسی یکی از عوامل نتیجه نگرفتن در این دیدار بود.

*او سابقه همکاری با آقایان اسکوچیچ و قطبی را نیز دارد که دو نامی هستند که در پرسپولیس شنیده می شود. آیا این افراد به شما از احتمال حضورشان در پرسپولیس نگفتند؟
آنها با من صحبت نکردند. هر دو نفر مربیانی توانمند و با تجربه هستند که می توانند در هر تیمی موفق باشند. البته بعید می دانم در این مدت به لیگ ایران برگردند.

*سوال بعدی در مورد سابقه کار طولانی مدت شما در پرسپولیس است. فکر می کنی به نقطه پایانی رسیده ای و باید هوای تازه را تجربه کنی یا اگر شرایط خوب باشد با کارت خود در پرسپولیس ادامه می دهی؟

او سه دوره در پرسپولیس حضور داشت. در فصل 86-87 با سه سرمربی کار کردم، در فصل 91-92 با آقای یحیی در پرسپولیس و در پنج فصل اخیر با کالدرون و آقای یحیی بودم. خدا را شکر با پرسپولیس افتخارات و تجربیات زیادی کسب کردم. ما به عنوان یکی از اعضای تیم فنی آقای یحیی تمایلی به ادامه کار نداشتیم و فعلا و تا زمانی که لازم باشد فقط در خدمت شما هستیم.
*در مورد تیم ملی در جام ملت ها صحبت می کند. با توجه به اینکه در کادرفنی تیم ملی حضور داشتید و صحبت هایی درباره حضورتان در کادرفنی تیم ملی شد، فکر می کنید شرایط امروز تیم ملی چگونه است و در قطر چگونه خواهد بود؟
خدا را شکر تیم ملی شرایط خوبی دارد و بازیکنان مستعد و با تجربه ای دارد. با توجه به قرعه خوبی که داریم امیدواریم برای جبران ناکامی در جام جهانی با یک تیم ایرانی نتایج خوبی کسب کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=174561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.