افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
5

آشنایی با هتل پدر یزد; دوستدار محیط زیست

  • کد خبر : 174552
آشنایی با هتل پدر یزد;  دوستدار محیط زیست

وقتی از بالا به تابلوی مربع شکل هتل داد یزد نگاه کنید، تکه های مشکی براقی را خواهید دید که اطراف آن چشمک می زند. اینها پنل های خورشیدی هتل داد هستند که ثابت می کند بخشی از انرژی مورد نیاز برای راه اندازی هتل از پرتوهای طلایی خورشید یزد تامین می شود. هتل داد […]

وقتی از بالا به تابلوی مربع شکل هتل داد یزد نگاه کنید، تکه های مشکی براقی را خواهید دید که اطراف آن چشمک می زند. اینها پنل های خورشیدی هتل داد هستند که ثابت می کند بخشی از انرژی مورد نیاز برای راه اندازی هتل از پرتوهای طلایی خورشید یزد تامین می شود.

هتل داد یزد که قبلا یک گاراژ پر سر و صدا بود، اکنون محل اقامت مسافران کشورهای دور و نزدیک است که در آن تلفیقی از سنت و مدرنیته را می بینند.

هتل پدر، هتلی سرسبز که آفتاب هر روز به آن سر می زند، چرا که بستری برای پذیرایی از آن فراهم کرده است. باید گفت که هتل داد یزد دوستدار محیط زیست است که دلیل آن را بعدا به شما خواهیم گفت.

انرژی های تجدید پذیر در هتل داد یزد

خورشید از زمان های بسیار قدیم می درخشد، اما اینکه چرا ما اینقدر دیر شروع به استفاده از این پرتوهای طلایی کردیم، داستان دیگری است. نفت و آن منابع سیاه که همه را غرق می کنند ، قرن ها ما را به عقب برگردانند.

زمانی که دانشمندان به این نتیجه رسیدند که سوخت‌های فسیلی زمین را هر روز داغ‌تر و آلوده‌تر می‌کنند، سوخت‌های تجدیدپذیر شروع به ظهور کردند.

عصر انرژی خورشیدی از سال 1950 آغاز شد.هم اکنون پنل های خورشیدی یکی از منابع اصلی تولید برق هستند که به آن برق خورشیدی می گویند.

هتل یزد

اما این انرژی خیلی دیر وارد ایران شد. حدود 30 سال پیش اولین پنل های خورشیدی وارد ایران شد و اکنون خورشیدی که هر روز می تابد به منبع برق تبدیل شده است. البته استفاده از این نیروی تمام نشدنی نیازمند فرهنگ سازی است و این فرهنگ سازی در یزد از هتل داد آغاز شد.

این هتل تاریخچه حفاظت از محیط زیست را آغاز کرد.

به نظر می رسد که خورشید بیشتر وقت خود را بر فراز سرزمین یزد می گذراند!

این خورشید که در سرزمین های بیابانی ایران می درخشد ، به خودی خود نعمت است. نعمتی که اکثر ما از آن بهره ای نداریم. شاید در سرزمینی مانند یزد باران زیادی نرود ، اما خورشید آنقدر سخاوتمندانه است که می تواند باعث شود مردم این منطقه دیگر به روغن احتیاج نداشته باشند.

هتل یزدهتل یزد

جاذبه های گردشگری ایران مکان هایی هستند که افراد از شهرهای مختلف و احتمالا کشورهای مختلف به آنجا سفر می کنند. وقتی یک جاذبه توریستی با مدرنیته سازگار شود و رگه هایی از اصالت و سنت را حفظ کند، قطعاً به مکان جذاب تری تبدیل خواهد شد.

در سال 1307 که حاج آقا داد شروع به ساخت گاراژ کرد، احتمالاً تصور نمی کرد که آفتاب خشک شدن ملات بین آجرهای دیوارها، روزی این بنای باستانی را به هتلی سرسبز تبدیل کند و اولین قدم را برای حفظ محیط زیست بردارد. در صنعت گردشگری

هتل یزدهتل یزد

آغاز تاریخچه هتل گرین یزد

وقتی فرزندان و نوادگان حاج آقا داد در سال 1385 گاراژ قدیمی را نجات دادند و آن را به یک هتل بزرگ 4 ستاره تبدیل کردند، معلوم بود از خاکستر این گاراژ چیزی بیرون می آید که الگویی برای سایر گردشگران باشد. جاذبه ها

107107

هتل داد یزد به عنوان قلب صنعت گردشگری یزد اولین پنل های خورشیدی خود را در بهمن ماه 1394 بر روی پشت بام نصب کرد، یعنی درست جایی که خورشید هر روزه است، اما این پنل ها نه تنها برای تولید برق استفاده می شوند، بلکه تغییر کرده اند. محاسبات ریاضی یزد.

محاسبات ریاضی تأثیر پنل های خورشیدی هتل بر محیط زیست

نکته جالب در مورد اجرای این پنل ها این است که بهره مندی از انرژی های پاک و تجدیدپذیر را فراهم کرده و هتل را در لیست مجموعه های دوستدار محیط زیست قرار داده است.

در حال حاضر 80 پنل خورشیدی در پشت بام هتل قرار داده شده است که در چند روز اول 37500 کیلووات برق تولید کرده است. جالب است بدانید ظرفیت تولید برق این نیروگاه تا 20 سال آینده به بیش از 674 هزار و 600 کیلووات ساعت خواهد رسید.

106106

این افزایش در تولید انرژی پاک به معنای کاهش تولید آلاینده ها از سوخت های فسیلی است. با این میزان پنل خورشیدی که هتل داد یزد در اختیار دارد تا 20 سال آینده از تولید 440 تن گازهای گلخانه ای جلوگیری می شود.

لازم است بدانید که برای خنثی سازی اثر 440 تن گازهای گلخانه ای، چیزی که فقط در تئوری امکان پذیر است، کاشت حداقل 1710 اصله درخت ضروری خواهد بود. با تولید این مقدار گازهای گلخانه ای گویی جان این همه درخت را با دست خود گرفته اند.

از سوی دیگر این نیروگاه خورشیدی کوچک در هتل سبزه داده باعث کاهش مصرف آب خواهد شد. بنابراین در یک برآورد ساده می توان گفت که نیروگاه خورشیدی هتل داد یزد مزایای زیر را برای همه فراهم می کند.

  • کاهش تولید 440 تن گازهای گلخانه ای
  • از هدر رفت 67000 متر مکعب گاز طبیعی خودداری کنید
  • کاهش مصرف آب به میزان 2560000 بطری آب 300 سی سی
  • نجات حداقل 1710 درخت

هتل یزدهتل یزد

اکنون آن ساختمان قدیمی در خیابان 10 فروردین یزد به مکانی تبدیل شده است که مانند یک قهرمان سعی در نجات زمین و درختان خود دارد.

اگر هر یک از ما می توانستیم با نصب پنل های خورشیدی از تولید این میزان گازهای گلخانه ای جلوگیری کنیم و جان این حجم از درختان را نجات دهیم، قطعا یزد و سایر شهرها جای سرسبزی خواهند بود.

پنل های خورشیدی هتل داد یزد، اولین هتل دوستدار محیط زیست ایران

شرایط اقلیمی و موقعیت جغرافیایی یزد آن را به سرزمینی تبدیل کرده است که بیشترین منبع انرژی بی نهایت را دارد. خورشید هر روز پنل های خورشیدی را برای تولید برق تمیز گرم می کند.

هتل یزدهتل یزد

احساس مسئولیت نسبت به محیط از شما یک ناجی می سازد، ناجی که شما نیز از حمایت از آن بهره مند خواهید شد. پنل های خورشیدی هتل داد یزد نه تنها برق مورد نیاز هتل را بدون ذره ای آلودگی تولید می کند، بلکه سالانه جان صدها درخت را نیز نجات می دهد.

این چرخه ای است که در آن طبیعت نتیجه کار را به شما برمی گرداند به گونه ای که بیشترین سود را به دست آورید. اکنون هتل داد یزد به هتلی دوستدار محیط زیست تبدیل شده است که با نمایش پنل های خورشیدی خود یادآور اقامتگاه های دیگر شده است، دلیلی وجود دارد که خورشید زمان بیشتری را در اینجا می گذراند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=174552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.