افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
1

بیش از 450 حادثه در شبانه روز در تهران رخ داده است

  • کد خبر : 174422
بیش از 450 حادثه در شبانه روز در تهران رخ داده است

آفتاب نیوز: دومین همایش ارزیابی شهرداران مناطق پایتخت در امور امنیتی شهر تهران با حضور حسین نظری نماینده خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، عباس شعبانی نماینده هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران تهران، حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، قدرت اله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، […]

آفتاب نیوز:

دومین همایش ارزیابی شهرداران مناطق پایتخت در امور امنیتی شهر تهران با حضور حسین نظری نماینده خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، عباس شعبانی نماینده هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران تهران، حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، قدرت اله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، مهدی بابایی، رئیس کمیته حراست شورای اسلامی شهر تهران، علی نصیری، رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران و تعدادی از شهرداران 22 منطقه و منطقه بازداشت شدند.

بیش از 450 نوع تصادف در شبانه روز در تهران رخ می دهد

قدرت اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری تهران در این همایش اظهار داشت: قدرت اصلی شهرداری تهران در اختیار شهرداران مناطق است و به همین منظور امروز از آنها دعوت می شود تا برای کاهش آسیب ها به یکدیگر کمک کنند. و ایمنی را افزایش دهید. . سلامتی و جان شهروندان حرف اول را می زند.

لزوم سخت گیری شهرداران مناطق در حفاظت از ساختمان ها و اماکن ناایمن

وی گفت: شهرداران مناطق در ایمن سازی ساختمان ها و اماکن ناایمن و کاهش حوادث ناشی از گودبرداری و ساخت و ساز غیراصولی سخت گیری کنند.

وی افزود: بیش از 450 تصادف مختلف در شبانه روز در تهران رخ می دهد. هر ماه و هفته تصادفاتی در پایتخت به دلیل وجود پارچه های فرسوده رخ می دهد.

آنچنان که باید مسئله امنیت را جدی نگرفته اند.

میدان تیر باید در دانشگاه تدریس شود و در مدارس تدریس شود.

محمدی با بیان اینکه آنطور که باید به موضوع ایمنی در صدا و سیما، شبکه های اجتماعی، محافل علمی و مدارس پرداخته نشده است. وی ادامه داد: جامعه دانشگاهی، سازمان ها، شرکت ها و… آنچنان که باید مسئله امنیت را جدی نگرفته اند. امیدوارم آتش نشانی در دانشگاه و مدارس تدریس شود. فقط برخی شرکت ها مانند نفت و پتروشیمی آن را پرداخت کرده اند.

مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به معرفی 129 ساختمان ناایمن در 4 سال گذشته، گفت: در این مدت فقط اعداد و ارقامی اعلام شد اما با رصد سازمان آتش نشانی تهران. شهرداری و دادستانی در دوره اخیر مدیریت شهری این تعداد کاهش یافته است که امیدواریم تا پایان سال به 70 نفر برسیم.

هر آتش سوزی و ماموریت حدود 100 میلیون تومان برای آتش نشانان هزینه دارد.

17 هزار ساختمان پرخطر در مناطق 22 گانه شهرداری تهران وجود دارد

75 درصد آتش سوزی ها مربوط به آتش سوزی های خارج از ساختمان است

وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با هر آتش سوزی و ماموریت به طور متوسط ​​100 میلیون تومان هزینه می شود، افزود: وجود 17 هزار ساختمان پرخطر در مناطق 22 گانه شهرداری تهران قابل توجه است اما جالب است بدانید که 75 درصد آتش سوزی ها رخ داده است. مرتبط با آتش سوزی: نمای بیرونی ساختمان، فضای سبز، راهروها، سطل زباله مکانیزه و غیره.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به امضای تفاهم نامه با شرکت راه آهن، سازمان نظام مهندسی و اصناف گفت: سازمان آتش نشانی اقداماتی را برای افزایش ضریب ایمنی شهروندان و امنیت پایتخت انجام داده است. و در همین مناطق کمیته امنیتی تشکیل شده است، اما بهتر است در ولسوالی ها نیز انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در مراکز حساس مانند مراکز درمانی، بیمارستان ها، ساختمان های اداری و تجاری و … در هنگام وقوع حادثه بیش از 10 ایستگاه و 200 آتش نشان درگیر هستند و جان افراد زیادی و اموال افراد و شرکت ها درگیر می شود. گرفتار. در معرض خطر هستند، در معرض خطر هستند، که نیاز به توجه به ایمن سازی را نشان می دهد.

مرگ سالانه 900 نفر در کشور بر اثر گاز مونوکسید کربن

کامران عبدلی معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری تهران نیز در این جلسه اظهار داشت: پیگیری مصوبات جلسات قبلی، بررسی آمار آتش سوزی و حوادث پنج سال اخیر، تبریک به شهرداران اصلی، تبادل اطلاعات و ایجاد تعامل سازنده، بررسی مسائل و چالش های امنیتی ساختمان ها و اماکن شهری از اهداف این نشست بود.

وی در ادامه با اشاره به برآورد خسارات ناشی از آتش سوزی های داخلی و خارجی، حوادث و خدمات ایمنی به سازمان آتش نشانی در 5 سال گذشته، گفت: توجه به نکات و اصول ایمنی حائز اهمیت است زیرا در هر حریق، عملیات انجام می شود. نیروها به طور متوسط ​​دو ساعت کار می کنند، شامل 2 وسیله نقلیه و 5 کارگر انسانی. وقوع حوادث و آتش سوزی آسیب هایی را برای شهروندان به همراه دارد و با کمی هوشیاری و رعایت اصول ایمنی می توان علاوه بر توجه به علل آن، تصادفات را کاهش داد.

عبدولی گفت: در اولین همایش مصوباتی اتخاذ شد و با مهلت مشخص به دستگاه مسئول اعلام شد که آتش نشانان باید در انجام وظایف خود از جمله گزارش اقدامات شهرداران مناطق در رابطه با ایمنی اماکن به نحو شایسته عمل کنند. ریسک بالا. ساختمان ها، جلسات کمیته ایمنی را تشکیل می دهند و تعداد آتش سوزی ها را کاهش می دهند و این کار به صورت مستمر انجام می شود.

و افزود: تسهیل مقررات ایمنی و آتش نشانی، دعوت از ساختمان های بسیار خطرناک، همکاری همه جانبه با قوه قضائیه، طرح نظام بازرسی، طرح پلاک ایمنی، سیستم نظارتی ایمنی بناهای تاریخی و منسوجات و تفاهم نامه با سازمان نوسازی. اقدامات انجام شده است.

عبدولی افزود: سالانه حدود 900 نفر در کشور بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست می دهند که البته با آموزش صحیح می توان این آمار را کاهش داد. جلب مشارکت شهروندان نقش مهمی در کاهش تصادفات دارد.

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: در 7 سال گذشته 2315 آتش نشان در عملیات (دست و پا، اعصاب و …) و 21 آتش نشان در راه دفاع جانی مجروح شدند. و خواص مردم شهید شده اند.

علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این جلسه به اهمیت امنیت و HSE پرداخت.

به گزارش سایت شهر، در پایان این مراسم از 19 شهردار منطقه که در حوزه حراست عملکرد خوبی داشتند و همچنین از سرکار خانم مریم صادقیان دبیر کمیته حراست شورای اسلامی شهر تهران تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=174422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.