افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
4

دولت در پرداخت مابه التفاوت داروها تجدید نظر کند

  • کد خبر : 174407
دولت در پرداخت مابه التفاوت داروها تجدید نظر کند

به گزارش بازار، مسعود مزیکیان در جلسه علنی امروز (سه شنبه 28 دی ماه) شورای اسلامی به تشریح گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره ارزیابی اثربخشی سیاست ها و اقدامات عملیاتی دستگاه های مسئول پرداخت. سازمان ها برای ساماندهی مشکلات زنجیره تامین و توزیع دارو و تجهیزات. پزشک کشور گفت: دولت باید قانون را […]

به گزارش بازار، مسعود مزیکیان در جلسه علنی امروز (سه شنبه 28 دی ماه) شورای اسلامی به تشریح گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره ارزیابی اثربخشی سیاست ها و اقدامات عملیاتی دستگاه های مسئول پرداخت. سازمان ها برای ساماندهی مشکلات زنجیره تامین و توزیع دارو و تجهیزات. پزشک کشور گفت: دولت باید قانون را اجرا کند، در حال حاضر 60 میلیارد تومان مابه التفاوت داروها را پرداخت کرده است، اگر این رقم به 125 تا 150 میلیارد تومان رسیده بود، برنامه و بودجه اختصاص یارانه تقریبا 60 میلیارد تومان است. ، به طوری که این مبلغ به بیماران صعب العلاج و گرفتاران اختصاص می یابد. بیمارستان ها قدرت پرداخت پول به شرکت های داروسازی را ندارند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در شورای اسلامی ادامه داد: شرکت ها و تولیدکنندگان 60 میلیارد تومبه از دولت و بیمارستان ها طلب دارند که باید قیمت داشته باشد و به صرفه نیست. اگر با این روش ها پیش برویم همه مشکلات ما حل می شود که در جای دیگری ظاهر می شود و هیچ کدام حل نمی شود مگر اینکه طبق قانون عمل کنیم، حدود یک درصد ارزش افزوده باید هزینه شود و یارانه ها هدفمند شود که اینطور نیست. مورد

وی ادامه داد: در حال حاضر اعتباراتی که باید به بیمارستان ها پرداخت شود از سوی دولت تامین نشده است، مشکلات این حوزه تشدید شده است، بی شک در سال های آینده شاهد افزایش مشکلات در حوزه درمان خواهیم بود، پیش بینی می شود اینکه دولت برنامه قانون را اجرا می کند و تفاوت عینی یارانه هایی که پرداخت نمی شود باید به طور دقیق بررسی شود.

این پزشک ادامه داد: باید نوع مصرف را کنترل کنیم و بر مصرف نظارت داشته باشیم، سیستم بهداشت و درمان باید تراز شود، با تمام این تفاسیر آقای دکتر قالیباف باید قبول کنیم که قانون را درست اجرا می کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=174407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.