افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

مردان حصری در سایت های همسریابی گرفتار شدند / پول خود را گرفتند + مشخصات

  • کد خبر : 174329
مردان حصری در سایت های همسریابی گرفتار شدند / پول خود را گرفتند + مشخصات

به گزارش رکنا، مدتی است که کلاهبرداری در پوشش کانال ها و سایت ها صورت گرفته است. سیاح یاب آنها به خود اجازه می دهند فریب بخورند و وقتی قربانیان به آنها ملحق می شوند نه تنها خبری از همسرشان نیست بلکه حسابشان خالی است. عاملان آنها گاهی نوجوانانی هستند که این تله را فقط […]

به گزارش رکنا، مدتی است که کلاهبرداری در پوشش کانال ها و سایت ها صورت گرفته است. سیاح یاب آنها به خود اجازه می دهند فریب بخورند و وقتی قربانیان به آنها ملحق می شوند نه تنها خبری از همسرشان نیست بلکه حسابشان خالی است. عاملان آنها گاهی نوجوانانی هستند که این تله را فقط برای تامین هزینه سرگرمی خود می گذارند.

میثم 43 ساله یکی از قربانیان این جنایتکاران است. او می گوید: چندی پیش وارد یک کانال بیکاری شدم ازدواج موقت شدم بعد از انتخاب افراد مورد نظرم به ادمین کانال پیام دادم که برای صحبت با هر کدام از خانم ها باید 100 هزار تومان بپردازم.

مرد جوان چهار اکانت اینستاگرام به من داد و من شروع به صحبت با آنها کردم. با یکی از آنها توافق کردم که قبل از حضور باید پول را پرداخت کنم و به همین دلیل 2.5 میلیون تومان به حسابشان گذاشتم اما دو روز بعد مرا مسدود کردند. آنجا بود که دوباره با یک اکانت جعلی به صاحب کانال پیام دادم و متوجه شدم که هیچ خانمی وجود ندارد و صاحب کانال با اکانت هایی که با نام و عکس زنان دیگر ایجاد کرده از من کلاهبرداری کرده است.

امیر 50 ساله نیز قربانی این جنایتکاران است. وی در شکایت خود به ماموران گفت: بعد از فوت همسرم کانال خواستگاری پیدا کردم برای ورود باید 20 هزار تومان می پرداختم که وارد سایت شدم و مشخصات حسابم را وارد کردم اما به دلیل جلسه نتوانستم وارد شوم. یک مشکل “ناگهان پیامک برداشت از حسابم دریافت کردم و متوجه شدم در دام کلاهبرداران گرفتار شده ام.”

ازدواج موقت با 400 هزار تومانس.

در این بین ده ها گروه و کانال در تلگرام و اینستاگرام وجود دارد که افراد با دریافت مبالغ ناچیزی به عنوان حق شناخت یکدیگر افراد را به واریز این پول تشویق می کنند اما پس از پرداخت پول دیگر پاسخی نمی دهند و به راحتی می توانید فرد کلاهبردار را بلاک کنید. و شخص به دلیل کم بودن مبلغ و ترس از آبروی خود از شکایت منصرف می شود. یکی از کانال های بزرگ تلگرام که در زمینه ازدواج موقت فعالیت می کند، اطلاعاتی را در مورد زنان شهرهای مختلف منتشر می کند و قصد دارد افرادی را به شما معرفی کند که می توانید از چند ساعت تا چند سال با آنها ازدواج موقت کنید. در اطلاعات منتشر شده برای زنان ارقام متفاوتی از ساعتی 400 هزار تومان تا شبی 1.5 میلیون تومان منتشر شده است. برای آشنایی ابتدا باید 300000 تومان به ادمین واریز کنید و سپس از او پاسخی دریافت نخواهید کرد. همیشه مردان قربانی این کانال ها و صفحات نیستند و گاهی زنان و دختران با مراجعه به پلیس فتا از مجریان آن شکایت می کنند. شکایت او به دلیل سوء استفاده از عکس های خصوصی و گرفتن آبروی اوست. این جنایتکاران در کمین گروه های تلگرامی هستند و عکس پروفایل زنان و دختران را بدون اجازه منتشر می کنند سرقت و از آن سوء استفاده می کنند.

متخلفان نوجوان و خانوادگی

کلاهبرداران مجازی محدود به سن خاصی نیستند و گاهی اوقات با مجرمان نوجوان یا مسن مواجه می شویم که نقشه های مجرمانه خود را به صورت حرفه ای انجام می دهند. چندی پیش با افزایش گزارش‌ها مبنی بر برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های مردم همدان، پلیس فتایی این استان متوجه شد که همه مالباختگان عضو کانال همسریابی هستند و برای معرفی همسران مناسب وارد درگاه اینترنتی شدند و پس از واریز وجه، حسابشون خالی بود کارآگاهان پلیس فتا با تحقیقات تخصصی موفق شدند مدیر این کانال که پسری 15 ساله بود را شناسایی و دستگیر کنند. این نوجوان که میلیون ها تومبا از حساب افراد مختلف در چندین استان کلاهبرداری کرده بود، اعتراف کرد که از آنجایی که می دانستم این کار آسان است و به راحتی طعمه خود را می گیرم، کانال و وب سایتی با عکس های دختران او باز کردم. پیدا کرده بود. . در اینترنت، و بعد وقتی مردها آمدند، حسابش را خالی کرد. در موردی دیگر مردادماه امسال مرد جوانی با مراجعه به پلیس فتایی البرز در شکایتی مدعی شد که وارد کانال خواستگاری شده ام و مدیر این شبکه که زنی جوان بود مبلغ 15 میلیون تومان را از من دریافت کرد. حق اجرا و سپس مسدود شدن اکانت من در کانال. با این شکایت زن جوان در شهر چهارباغ البرز شناسایی و پس از دستگیری مشخص شد که با همکاری برادرش کانال همسریابی در تلگرام راه اندازی کرده و از حدود سه هزار نفر کلاهبرداری یک میلیارد تومانی کرده اند.

مدیریت صفحات و نرم افزار موتور جستجو

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از وقوع جرم پلیس فتبهدار در خصوص فعالیت نرم افزار همسریابی گفت: گاهی اوقات در موتورهای جستجو و حتی گوگل پلی نرم افزار کلاهبرداری به نام دوستیابی وجود دارد که بدافزار است و دسترسی غیرمجاز به آن پیدا می کند. تلفن یک شخص و اطلاعات این افزونه‌های مخرب با نام‌های جذاب در محیط مجازی قرار می‌گیرند تا افراد را تشویق به نصب آن‌ها و سپس ایجاد دردسر کنند. به گفته رجبی، هیچ نرم افزار مجاز دوست یابی و دوست یابی در کشور ما وجود ندارد و اکثر افرادی که این عناوین نرم افزارها را تولید می کنند و یا در فضای مجازی فعالیت می کنند، نیت سوء و کلاهبرداری دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه تبلیغات خواستگاری نیز ممنوع است، تاکید کرد: مردم مراقب باشند کانال ها و صفحات همسریابی و همسریابی را در رسانه ها و صفحات مجازی خود تبلیغ نکنند چرا که هیچ مجوزی برای فعالیت اینگونه صفحات وجود ندارد. غیر مجاز. به گفته وی، گاهی افراد برای سرگرمی وارد این شبکه ها و صفحات می شوند اما در کلاهبرداری با تبلیغات گمراه کننده و وسوسه انگیز گرفتار می شوند و برای رسیدگی به پرونده به پلیس فتا مراجعه می کنند. اگر پلیس نرم افزار، صفحه و کانال پیدا کند با آنها برخورد می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=174329

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.