افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

افزایش غیرقانونی قیمت بلیط هواپیما

  • کد خبر : 174261
افزایش غیرقانونی قیمت بلیط هواپیما

به گزارش بازار، مدت هاست که یافتن بلیط هواپیمای ملی برای مردم به یک عمل تقریبا غیرممکن تبدیل شده است و با ضرب المثل معروف «نگریستم، نگاه نکردم» همراه بوده است. اگر چنین است با قیمت های نجومی و بالاتر از نرخ های مصوب سازمان هواپیمایی کشوری. با وجود اظهارات گاه و بی گاه مسئولان […]

به گزارش بازار، مدت هاست که یافتن بلیط هواپیمای ملی برای مردم به یک عمل تقریبا غیرممکن تبدیل شده است و با ضرب المثل معروف «نگریستم، نگاه نکردم» همراه بوده است. اگر چنین است با قیمت های نجومی و بالاتر از نرخ های مصوب سازمان هواپیمایی کشوری.

با وجود اظهارات گاه و بی گاه مسئولان وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ورود هواپیماهای متعدد به کشور و الحاق آنها به ناوگان هوایی، در عمل تغییری در عملکرد شرکت های هواپیمایی و افزایش خدمات آنها مشاهده نشده است. به مردم در 2 سال اخیر خرید بلیط هواپیما سخت شده و گاهی خبری از فروش بلیت با قیمت های مصوب نیست.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اواخر آذرماه امسال از ورود 70 فروند هواپیما و بالگرد دست دوم از ابتدای دولت سیزدهم به کشور خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت کشور تبلیغ نمی کنیم. تا رسیدن هواپیما به کشور

وی پیش از این (اوایل شهریورماه سال جاری) از افزایش تعداد هواپیماهای فعال تا پایان سال به 250 فروند هواپیما خبر داده بود و گفته بود: در 20 ماه گذشته 60 فروند هواپیما وارد کشور شده که 30 فروند آن عملیاتی است. تا به حال.

با توجه به این وضعیت این سوال مطرح می شود که ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی مسافری کشور چه نتیجه ای داشت؟ آیا باعث شده است روند دائمی رزرو بیش از حد برخی از خطوط هوایی متوقف شود؟ آیا دسترسی مردم به بلیط هواپیماهای داخلی آسانتر شده است؟ آیا کیفیت خدمات بهبود یافته است؟ آیا دستورالعمل های مربوط به حقوق مسافر رعایت می شود؟

متاسفانه پاسخ این سوالات منفی است. به عنوان نمونه، از سایت‌های مجاز برای فروش بلیت پروازهای داخلی بازدید کردیم تا تأثیر ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کشور را از نزدیک مشاهده کنیم.

در سایت اسمارتک نیوز هیچ پروازی برای مسیر تهران – مشهد طی امروز 28 دی ماه 1402 نه به صورت سیستمی و نه چارتر وجود ندارد و کاربر با این پیام مواجه می شود: «متاسفانه پروازی با توجه به فیلترهای مورد نظر شما پیدا نشد. “

در پرواز تهران-کیش نیز وضعیت به همین منوال است. تمامی پروازهای خطوط هوایی کاسپین، قشم ایر، آسمان، چابهار، ورش، کیش ایر، ایران ایر، فلای پرشیا و… در این مسیر انجام شده است.

البته برای روز پنجشنبه 30 آذر می توانید بلیط هواپیما تهران-کیش چابهار را با قیمتی حدود 3 میلیون تومان، تقریبا 1.3 میلیون تومان گرانتر از قیمت مصوب اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری خریداری کنید.

بلیط هواپیما تهران-شیراز برای امروز موجود نیست، البته شرکت هواپیمایی فلای پرشیا برای فردا آن را با قیمت 2 میلیون و 10 هزار تومان به فروش می رساند. این قیمت تقریبا 700 هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب است!

تا شنبه هفته آینده هیچ بلیط پروازی برای مسیر تهران – اهواز موجود نیست. شرکت هواپیمایی کارون این پرواز را برای یکشنبه آینده 800 هزار تومان گرانتر از قیمت مصوب عرضه کرده است. تا اطلاع ثانوی هیچ بلیطی برای پروازهای تبریز-کیش و تبریز-شیزار وجود ندارد.

به گزارش تسنیم، مشاهده می شود با وجود ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کشور همانطور که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد، نه تنها تغییری در روند خدمات رسانی به مردم ایجاد نشده است، بلکه که خطوط هوایی بلیط های پرواز داخلی را با قیمت های بالا می فروشند. به نظر می رسد سازمان هواپیمایی کشوری هنوز متوجه این موضوع نشده است.

اوایل امسال شرکت های هواپیمایی بدون اخذ مجوزهای لازم به صورت خودسرانه قیمت بلیت هواپیما را افزایش دادند. موضوعی که سازمان هواپیمایی کشوری در ابتدا با آن آشتی کرد اما با آمدن وزیر راه و شهرسازی، اضافه رزرو خطوط هوایی با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی متوقف شد.

در عین حال تقریباً 8 ماه از این حادثه می گذرد و شرکت های هواپیمایی بی سر و صدا قیمت بلیت هواپیماهای داخلی را افزایش داده اند. تا امروز هیچ خبری مبنی بر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر این بخش و جلوگیری از افزایش غیرقانونی بلیت هواپیما منتشر نشده است. البته احتمال افزایش قیمت بلیط هواپیما با چراغ سبز سازمان حمل و نقل هوایی مسافر وجود دارد.

محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری شهریورماه امسال درباره نظارت بر نحوه فروش بلیت گفت: سازمان جنایی، دادسرا، سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان بازرسی کل کشور به صورت گروهی. از تمامی شرکت ها و سایت های فروش بلیط، روزانه، نحوه فروش و نمایش بلیط را بررسی و بازرسی می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=174261

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.