افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
5

ماساژ پروستات؛ فواید و عوارض احتمالی + نحوه انجام ماساژ.

  • کد خبر : 173852
ماساژ پروستات؛  فواید و عوارض احتمالی + نحوه انجام ماساژ.

ماساژ پروستات یا شیردوشی پروستات روشی برای درمان بیماری های مربوط به پروستات و انزال بدون نیاز به تحریک آلت تناسلی است. این ماساژ حتی برای افزایش لذت جنسی انجام می شود و نتیجه آن تحریک بهتر و قوی تر، نعوظ و انزال است. اگر تا به حال نام این ماساژ را نشنیده اید و […]

ماساژ پروستات یا شیردوشی پروستات روشی برای درمان بیماری های مربوط به پروستات و انزال بدون نیاز به تحریک آلت تناسلی است. این ماساژ حتی برای افزایش لذت جنسی انجام می شود و نتیجه آن تحریک بهتر و قوی تر، نعوظ و انزال است. اگر تا به حال نام این ماساژ را نشنیده اید و از فواید و عوارض آن بی اطلاع هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا به تفصیل در مورد آن صحبت کنیم.

هدف از ماساژ پروستات چیست؟

پروستات غده دفعی کوچکی است که بین مثانه و دستگاه تناسلی مرد قرار دارد و وظیفه اصلی آن تولید مایع منی است. این غده با ماساژ پروستات مایع منی اضافی را که مایعی رقیق و شیری رنگ است از بین می برد تا لذت جنسی به حداکثر می رسد. همه مردان می توانند این ماساژ را امتحان کنند، اما لزوما همه از آن لذت نخواهند برد. این ماساژ برای برخی افراد ناخوشایند و حتی دردناک است!

به گفته پزشکان، این ماساژ روشی قطعی برای درمان بیماری های اورولوژی نیست، اما هنوز هم برخی معتقدند که برای درمان التهاب، کنترل ادرار و سایر مشکلات مربوط به پروستات معجزه می کند.

1. درمان هیپرپلازی خوش خیم پروستات

هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) به دلیل بزرگ شدن غده پروستات با افزایش سن رخ می دهد. زمانی که این غده به اندازه یک آلو بزرگ می شود، به مجاری ادراری فشار وارد می کند و باعث مشکلات ادراری می شود، مانند:

  • ادرار کردن 8 بار یا بیشتر در روز (تکرر ادرار)؛
  • بی اختیاری یا فوریت ادرار؛
  • تکرر ادرار در شب یا شب ادراری؛
  • شروع به ادرار نکنید؛
  • تضعیف یا توقف جریان ادرار؛
  • چکیدن ادرار در آخرین مرحله ادرار.

ماساژ پروستات در برخی موارد برای درمان این مشکل مردانه موثر است.

2. درمان پروستاتیت (التهاب پروستات)

پروستاتیت به معنای التهاب غده پروستات است که می تواند ناشی از عفونت دستگاه ادراری (UTI) یا عفونت مثانه باشد. در برخی افراد (به ویژه مردان مسن) پروستاتیت بدون دلیل خاصی رخ می دهد و برخلاف هیپرپلازی خوش خیم که یک بیماری پیشرونده است، خود به خود برطرف می شود. شایع ترین علائم پروستاتیت عبارتند از:

  • تکرر یا فوریت ادرار؛
  • ناتوانی در تخلیه کامل مثانه (احتباس ادرار)؛
  • شروع به ادرار نکنید؛
  • تضعیف یا توقف جریان ادرار؛
  • ادراری که در آخرین مرحله تخلیه می چکد.
  • درد در کشاله ران، پایین شکم یا کمر؛
  • انزال دردناک؛
  • عفونت مجاری ادراری.

علم این را نمی گوید، اما تجربه نشان داده است که ماساژ پروستات احتمالاً در تسکین التهاب این غده مفید است.

3. افزایش لذت جنسی در طول روابط جنسی.

یکی از رایج ترین اهداف این ماساژ کمک به برانگیختگی، تقویت نعوظ و افزایش لذت جنسی در حین مقاربت است. حتما شنیده اید که پروستات نقطه G مردانه و یکی از حساس ترین قسمت های بدن اوست. در بدن مرد تمام آلت تناسلی و مجرای ادرار به شبکه عصبی پروستات متصل است که در هنگام ارگاسم فعال می شود و پیام رضایت و لذت را به مغز منتقل می کند.

مزایای ماساژ پروستات چیست؟

بزرگترین مزیت این ماساژ حس خوبی است که به مرد منتقل می کند. این حس لذت بخش صمیمیت جنسی را افزایش می دهد و لذت جنسی را افزایش می دهد، اما هنوز شواهد زیادی وجود ندارد که بتوان با اطمینان در مورد عملکردهای پزشکی این ماساژ صحبت کرد. با بررسی 115 مرد مبتلا به هیپرپلازی خوش خیم، مشخص شد که علائم پروستاتیت به تدریج در افرادی که از ماساژور پروستات مردانه استفاده می کنند ناپدید می شود. البته این تحقیق کنترل نشده بود و نتایج آن با آزمایشات و معاینات پزشکی ثابت نشد.

بر اساس تجربه، بسیاری معتقدند که ماساژ پروستات مشکلاتی مانند اختلال نعوظ را درمان می کند. با این حال، شواهدی مبنی بر اثربخشی آن بر اختلال نعوظ وجود ندارد.

عوارض جانبی احتمالی ماساژ پروستات

ماساژ پروستات به طور کلی یک روش پرخطر نیست، اما از نظر علم پزشکی یک تکنیک تهاجمی است. اگر فشار دست در حین ماساژ کمی افزایش یابد، در بهترین حالت برای فرد دردناک خواهد بود و در بدترین حالت احتمال پارگی بافت پوششی پروستات و رکتوم وجود دارد. حتی می تواند باعث خونریزی مقعدی و هموروئید یا عفونت باکتریایی در مراحل بعدی شود.

سایر خطرات احتمالی این ماساژ عبارتند از:

خطرات و موارد منع ماساژ.

برخی از افراد به دلایل پزشکی مجاز به ماساژ پروستات نیستند، چه در خانه با انگشتان خود و چه در مطب با کمک ماساژور پروستات مردانه.

  • افراد مبتلا به پروستاتیت حاد باکتریایی: در این حالت، ماساژ پروستات باعث افزایش التهاب می شود و می تواند باکتری ها را به مجرای ادرار، سایر قسمت های مجاری ادراری و جریان خون گسترش دهد.
  • افراد مبتلا به شقاق یا هموروئید: این ماساژ می تواند باعث خونریزی و عفونت شود.
  • افراد مبتلا به سرطان پروستات: دوشیدن پروستات می تواند باعث تقسیم سلول های سرطانی و گسترش آن به بافت های مجاور شود.

ماساژور پروستات مردانه.

ماساژور پروستات مردانه.

ماساژ پروستات فقط با انگشتان شما انجام نمی شود. صرف نظر از اینکه هدف تحریک جنسی باشد یا درمان بیماری های پروستات، با کمک دستگاه های مخصوص ماساژ پروستات می توانید مایع منی اضافی را تخلیه کرده و علائم عفونت و التهاب را تسکین دهید. استفاده از این دستگاه برای برخی افراد دردناک است و احتمال آسیب به پوشش رکتوم، عود بواسیر و خونریزی در اطراف پروستات وجود دارد. به همین دلایل اکثر پزشکان استفاده از این دستگاه را توصیه نمی کنند.

آموزش گام به گام ماساژ پروستات

پروستات یک عضو داخلی است و تنها راه لمس آن از طریق مقعد است. بنابراین، قبل از انجام هر کاری، باید دستکش بپوشید و انگشت خود را در روان کننده فرو کنید. حالا یک انگشت را به آرامی وارد مقعد کنید، آن را به دیواره جلوی راست روده بچسبانید و کمی فشار دهید. سپس انگشت خود را بیرون آورده، دوباره روغن بزنید و این بار دو بند انگشت را وارد کنید. با دست دیگر خود تماس جنسی را حفظ کنید و نقاط حساس بدن همسرتان را نوازش کنید. بعد از چند بار روغن زدن انگشت، وقتی تمام انگشت (حدود 10 سانتی متر) وارد راست روده می شود، توده پروستات را لمس می کند. این غده را به آرامی و با حرکات دایره ای یا عقب و جلو ماساژ دهید.

اگر نمی‌دانید خود و همسرتان باید در چه وضعیتی برای این ماساژ قرار بگیرید، چند حالت جنسی خوب را برای لمس راحت‌تر پروستات معرفی کرده‌ایم.

  • خوابیدن روی شکم: از شریک زندگی خود بخواهید که رو به پایین دراز بکشد و پاهای آنها را کمی از هم جدا کند. در این موقعیت می توانید به راحتی و بدون زحمت به منطقه مقعد و پرینوم دسترسی پیدا کرده و این ماساژ را انجام دهید.
  • به پشت بخوابید: اگر نمی خواهید همسرتان در حین ماساژ پروستات به پایین نگاه کند، می توانید به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را به سینه نزدیک کنید.
  • خوابیدن به پهلو: از همسرتان بخواهید به پهلوی راست یا چپ دراز بکشد و زانوی بیرونی خود را به سمت قفسه سینه بلند کند تا بتوانید راحت تر به ناحیه مقعد دسترسی پیدا کنید.
  • چهار دست و پا نشستن: آخرین وضعیت جنسی چهار زانو نشستن است که در آن شریک زندگی شما روی دست و زانو می نشیند و شما پشت سر او می ایستید تا پروستات را ماساژ دهید.

آخرین کلمه

ماساژ پروستات بیشتر برای لذت بردن از مقاربت و تحریک جنسی انجام می شود تا اینکه هدف علمی یا پزشکی داشته باشد. اگر پس از خواندن این مقاله مشتاق هستید آن را امتحان کنید، بدانید که این تکنیک تهاجمی و به ظاهر ساده برای انجام در خانه امن نیست. اگر پروستاتیت، سرطان پروستات، شقاق یا هموروئید دارید، قبل از انجام این ماساژ در خانه با پزشک خود مشورت کنید تا از بی خطر بودن آن مطمئن شوید.

چه اطلاعات و تجربه ای در مورد ماساژ پروستات دارید؟ منتظر شنیدن نظرات ارزشمند شما هستیم.

هشدار! این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن مراجعه به پزشک یا متخصص ضروری است. اطلاعات بیشتر
لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=173852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.