افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
3

تامین مالی مشاغل کوچک در دستور کار جلسه آتی شورای عالی اشتغال قرار دارد

  • کد خبر : 173829
تامین مالی مشاغل کوچک در دستور کار جلسه آتی شورای عالی اشتغال قرار دارد

به گزارش بازار، قاسم رستم پور درباره برگزاری جلسات شورای عالی اشتغال گفت: در دولت سیزدهم تاکنون 6 جلسه با حضور رئیس جمهور و اکثر وزرا با تاکید و پیگیری های شورای عالی اشتغال برگزار شده است. رئیس دولت این جلسات طبق قانون باید هر 6 ماه یکبار برگزار شود اما تاکنون تقریبا هر چهار […]

به گزارش بازار، قاسم رستم پور درباره برگزاری جلسات شورای عالی اشتغال گفت: در دولت سیزدهم تاکنون 6 جلسه با حضور رئیس جمهور و اکثر وزرا با تاکید و پیگیری های شورای عالی اشتغال برگزار شده است. رئیس دولت این جلسات طبق قانون باید هر 6 ماه یکبار برگزار شود اما تاکنون تقریبا هر چهار ماه یکبار برگزار می شده است.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در این جلسات بر آن تاکید می شود، مربوط به کاریابی فارغ التحصیلان است. دولت علاوه بر تمرکز کل برنامه خود بر میزان ایجاد یک میلیون شغل در سال، بر افزایش کیفیت مشاغل اعم از ثبات، درآمد، امنیت شغلی و پایداری نیز تاکید ویژه ای دارد و برنامه ریزی هایی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. .

مدیر کل نظارت و هماهنگی طرح‌های کارآفرینی و اشتغال افزود: برای تحقق این امر سیاست‌ها و مشوق‌هایی برای جذب نیروی کار فارغ‌التحصیلان در نظر گرفته شده است. یک سیاست این است که اگر کارفرما نیروی کار تحصیلکرده دانشگاهی را به مجموعه خود اضافه کند، مشوق های بیمه ای مانند کاهش نرخ تامین اجتماعی و یارانه دریافت خواهد کرد.

رستم پور در خصوص زمان تشکیل جلسه بعدی شورای عالی اشتغال گفت: جلسات مربوط به جلسه شورای عالی اشتغال تشکیل شده و مصوبات مربوطه جمع آوری شده و از نهاد ریاست جمهوری نیز تاییدیه گرفته ایم. ، و به احتمال زیاد هشتاد و هفتمین جلسه شورای عالی اشتغال در دی ماه برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه مهمترین دستور این جلسه تامین مالی بنگاه های خرد از طریق منابعی است که دولت در بودجه های 1401 و 1402 دیده است، خاطرنشان کرد: این مهم باید در جلسه آینده شورای عالی اشتغال مدیریت و پیگیری شود تا منابعی که برای توسعه شرکت ها استفاده شده است، سریعتر به آنها می رسد.

مدیرکل نظارت و هماهنگی طرح های کارآفرینی و اشتغال در خصوص بودجه اختصاص یافته به این تسهیلات خاطرنشان کرد: با فرض تحقق منابع بودجه سال 1401 در قالب قرض الحسنه 102 حمت و برای سال 1402 مبلغ 100. همتس از منابع بانک قرض الحسنه برای مشاغل. حکمت محسوب می شود.

رستم پور گفت: علاوه بر این منابعی از محل بودجه عمومی برای توسعه شرکت ها در نظر گرفته شده که با همکاری بانک ها با نرخ سود 13 تا 18 درصد بسته به طرح و موضوع به شرکت ها پرداخت می شود. برای سال 1401 حدود 30 همات و برای سال 1401 40 همات پیش بینی شده بود و با تلفیق منابع قرض الحسنه تقریباً 150 همات منابع در بودجه دیده شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=173829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.