افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
9

اسپانیا از لحظه فاجعه جان سالم به در می برد – و ممکن است برای آن بهتر باشد

  • کد خبر : 1738
اسپانیا از لحظه فاجعه جان سالم به در می برد – و ممکن است برای آن بهتر باشد

لافوریا روخا در مرحله گروهی جام جهانی شکست خورد، اما در عوض با یک تساوی به ظاهر مطلوب تر مرحله حذفی به پایان رسید. به نظر می رسید رقابت های اسپانیا در جام جهانی با حضور در فینال مرحله گروهی روز پنجشنبه با ژاپن در حال شکوفایی است. لافوریا روخا در گروه E قرار گرفته […]



لافوریا روخا در مرحله گروهی جام جهانی شکست خورد، اما در عوض با یک تساوی به ظاهر مطلوب تر مرحله حذفی به پایان رسید.

به نظر می رسید رقابت های اسپانیا در جام جهانی با حضور در فینال مرحله گروهی روز پنجشنبه با ژاپن در حال شکوفایی است. لافوریا روخا در گروه E قرار گرفته بود و فقط به یک برد یا یک تساوی (یا آلمان برای جلوگیری از شکست مقابل کاستاریکا) نیاز داشت و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.

به این سادگی نبود. و به مدت 180 ثانیه، به نظر می رسید که تمام وعده های یک طرف جوان، پرانرژی و متمرکز از بین رفته است.

گل دقیقه 11 آلوارو موراتا به نظر می رسید که اسپانیا راهی مرحله حذفی شود. به هر حال این تیمی بود که کاستاریکا را با هفت گل در اولین بازی خود شکست داد و در تساوی با آلمان 65 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت. اما ژاپن همان مقاومتی را که پیش از این در مسابقات در مقابل آلمانی ها نشان داده بود نشان داد. نیمه دوم با یک پرس فوق‌العاده تهاجمی که اسپانیایی‌ها را در خواب فرو برد، به بیرون رفت و Ritsu Dōan یک شوت از راه دور از کنار Unai Simón برای تساوی شوک زد.

مسابقات نهایی مرحله گروهی همزمان سناریوهای عجیب و غریبی را ایجاد می کند. فشارسنج موفقیت برای هر تیم به سرعت بر اساس نتیجه یک مسابقه دیگر در استادیوم دیگر تغییر می کند. و اسپانیا تقریباً در هرج و مرج محض که بلافاصله پس از آن رخ داد، گم شد.

ژاپنی ها از نشستن در شرایط سطحی راضی نبودند. آنها برای اطمینان از حضور در مرحله یک هشتم نهایی به پیروزی نیاز داشتند و به پرس رو به جلو ادامه دادند. فقط سه دقیقه بعد آنها گل برتر را پیدا کردند. کائورو میتومابه سختیتوپ را در چهارچوب نگه داشت و آن را به آئو تاناکا برگرداند.

در همین حال، در 30 مایلی شمال در ورزشگاه آل بیت، کاستاریکا در حال افزایش ناراحتی خود بود. تیکوس ها در دقیقه 58 بازی را 1-1 به تساوی کشاندند، سپس با چند دفاع مصیبت بار، توپ را در دقیقه 70 از دروازه بان آلمانی مانوئل نویر عبور داد. در آن لحظه، آلمان و اسپانیا قدرتمند هر دو راهی خانه شدند و ژاپن و کاستاریکا دو رتبه برتر مرحله حذفی گروه را در اختیار داشتند.

زودگذر بود – آلمانی‌ها در دقیقه 73 به گل تساوی دست یافتند، سپس دوباره در دقیقه 85 و 89 گلزنی کردند تا اطمینان حاصل شود که کاستاریکا در گروه آخر خواهد بود. اما برای سه دقیقه، اسپانیا که فقط به یک امتیاز نیاز داشت تا مرحله حذفی خود را حفظ کند، بیش از آنچه می‌توانست بداند به گل تساوی نیاز داشت. بازی صبورانه تیم لوئیز انریکه در روز پنجشنبه چیزی را که در اوایل مسابقات به نمایش گذاشته بود نداشت. همچنین زمانی که وضعیت، احتمالاً بدون اطلاع بازیکنان در زمین در زمان واقعی، وخیم شد، احساس فوریت کافی نداشت.

سزار آزپیلیکوئتا، مدافع راست، بعد از بازی گفت: “سخت بود زیرا چیزی است که شما نمی توانید آن را کنترل کنید، بازی دیگر، بنابراین تنها کاری که می توانستیم انجام دهیم این بود که تلاش کنیم اعتماد به نفس داشته باشیم و به هم تیمی هایمان کمک کنیم تا بازی ما را ببرند.” مطابق ورزشکاران.

انریکه مدعی شد که او نیز از امتیاز بازی دیگر بی خبر بوده است.

انریکه گفت: “اگر می دانستم بیرون هستیم، دچار حمله قلبی می شدم.”

این گل هرگز برای اسپانیا نرسید، اما مهم نبود. ژاپن در پایان دوام آورد و به برنده شوک گروه E تبدیل شد. آلمان در مرحله گروهی برای دومین دوره متوالی جام جهانی حذف شد. و لافوریا روخا جان سالم به در برد – و حتی در موقعیتی بهتر از آنچه که در صورت پیروزی در گروه بود به پایان رسید.

از آنجایی که کرواسی با بلژیک به تساوی رسید تا مراکش در اوایل پنجشنبه گروه F را به دست آورد، اسپانیا از فینالیست 2018 در مرحله یک شانزدهم اجتناب می کند و در عوض شیرهای اطلس را به دست می آورد. و اگر نتیجه غافلگیرکننده ای را در روز جمعه به دست نیاوریم، این باخت همچنین به این معنی است که اسپانیا تقریباً مطمئن است که در صورت صعود، در دیدار با برزیل، قدرتمند گروه G، در دیدار احتمالی یک چهارم نهایی دیدار نخواهد کرد.

حاشیه ها در این سطح از رقابت بسیار کم است. اگر توپ یک اینچ جلوتر از ارسال میتوما برای برنده ژاپن می‌چرخید، آلمان یکی از اسکیت‌ها بود و ژاپنی‌ها با وجود تلاش شجاعانه به خانه فرستاده می‌شدند.

طناب زدن اسپانیا خطرناک و تقریباً فاجعه آمیز بود. اما لافوریا روخا از بحران جلوگیری کرد و به نوعی در موقعیت به ظاهر مطلوب تری قرار گرفت. علیرغم نتیجه روز پنجشنبه، اسپانیا همچنان بسیار شبیه تیمی است که در مرحله حذفی آماده آسیب دیدن است.

پوشش بیشتر جام جهانی:

  • Straus: Pulisic آماده است تا در مرحله یک شانزدهم نهایی جام جهانی توپ به دیوار برود
  • ویلسون: نسل طلایی بلژیک درست جلوی چشمان ما کدر می شود
  • Gastelum: همانطور که مهارت پدری جهانی می شود، ذهن او به سختی از خانه دور می شود
  • اسقف: وستون مک‌کنی تجربه USMNT خود را در حلقه کامل به ارمغان می‌آورد





Source link

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=1738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.