افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

زمستان است و می خواهید به غرب سواحل فارس/هرمزگان سفر کنید. سفری به زیبایی های ناتمام…

  • کد خبر : 173608
زمستان است و می خواهید به غرب سواحل فارس/هرمزگان سفر کنید.  سفری به زیبایی های ناتمام…

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- جنوب ایران، چه سیستان، چه بوشهر، چه خوزستان و چه هرمزگان، پر از زیبایی است! اگر به منطقه ای سفر کنید که کوه، دریا، دره، غار و آبشار دارد چه اتفاقی می افتد؟ نظر شما در مورد سواحل سنگی منحصر به فرد و دره های […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- جنوب ایران، چه سیستان، چه بوشهر، چه خوزستان و چه هرمزگان، پر از زیبایی است! اگر به منطقه ای سفر کنید که کوه، دریا، دره، غار و آبشار دارد چه اتفاقی می افتد؟ نظر شما در مورد سواحل سنگی منحصر به فرد و دره های سبز شگفت انگیز چیست؟ شهر پارسیان در غرب استان هورموزگان مجموعه ای بی نظیر از زیبایی های طبیعی دارد و سفر به آن خاطره ای بی نظیر و فراموش نشدنی را به شما می دهد. اگر علاقه مند به دانستن اطلاعات بیشتر در مورد این منطقه و جاذبه های ویژه آن هستید ، تا پایان این مقاله با من بمانید و من شما را با پارس ها آشنا می کنم.

فارس ها کجا هستند؟

شهر و بندر پارسیان ، معروف به گوبندی قبل از سال 1386 ، در غرب استان هورموزگان واقع شده و بخشی از شهر بندرلانژ است. شهرستان پارسیا از دو بخش اصلی کوشکنار و مرکزی تشکیل شده است و شهرهای اصلی آن پارسیا، کوشکنار و دشتی هستند. چهار روستای بوچر، بهدشت، کوشکنار و مهرگان مملو از جاذبه ها و زیبایی های طبیعی هستند.

پارسیان3

مسیر دسترسی به پارسیان.

برای رسیدن به شهر پارسیان ، سه مسیر مختلف از سه جهت وجود دارد و شما باید بسته به استان جایی که در آن زندگی می کنید ، یکی از آنها را انتخاب کنید.

-اولین مسیر (Bushehr-Asalouye-parsian): اگر وارد استان هورموزگان از استان بوشر شوید ، شهر Asalouye در جنوب بوشهر ، همسایه شمالی پارسیان قرار دارد و حدود 60 کیلومتری مرکز آن ، شهر پارسی است. .

پارسیان 2

– مسیر دوم (شیراز-پارسیان): مسیر بعدی از استان فارس به شهرستان پارسیان می رسد. در این مسیر ، اگر از شهر شیراز به جنوب بروید ، پس از عبور از شهرهای جنوبی استان فارس به شهر پارسیان خواهید رسید و حدود 400 کیلومتر سفر می کنید.

جاذبه های بی نظیر ایرانیان.

سواحل فارس

گذراندن وقت در کنار دریا یکی از محبوب ترین تفریحات بسیاری از مردم جهان است. منطقه پارسیا با سواحل زیبا و شگفت انگیزش مملو از مردمی است که عاشق ساحل و دریا هستند. در امتداد بزرگراه ساحلی پارسیا ، حدود 90 کیلومتر به طول ، رانندگی کنید و از هر کجا که می خواهید از ماشین خارج شوید و در این سواحل جذاب و تماشایی زمان خوبی داشته باشید.

پارسیانو9

میکسر ساحلی

در حدود 60 کیلومتری شهر پارسیان و در نزدیکی بندر موهمام ، ساحل به نام Maksar وجود دارد که تقاطع صخره ها و دریا را به زیباترین روش ممکن ارائه می دهد.

پارسیان4

Maxar Beach یکی از ویژه سواحل ایران است ، جایی که امواج و صخره های غوغا در نزدیکی دریا تصویری جالب و دیدنی ایجاد کرده اند و تصویری منحصر به فرد از طبیعت زیبای خدا را نقاشی می کنند.

گردن عاشقان

در جاده زیبای ساحلی بندر مقم به بندر پارسیان گردنه ای وجود دارد که به گردنه عاشقان معروف است. صخره های مرجانی این گردنه جلوه خاصی دارد و آب دریا بسیار شفاف است.

پارسیان 1

تجمع ارگانیسم های فیتوپلانکتون میکروسکوپی در سواحل این منطقه گاهی اوقات یک پدیده جذاب را ایجاد می کند ، جایی که آب دریا به رنگ سبز روشن یا آبی روشن می شود و منظره ای شگفت انگیز ایجاد می کند.

آبشار و چشمه بوچیر

در نزدیکی شهر و بندر پارسیان، آبشارها و چشمه‌های بوچر قرار دارد که در روستایی به همین نام قرار دارد. بوچیر چشمه ای بسیار عمیق است که در دره هایی با عمق حدود 50 متر واقع شده است. برای عبور از این دره ها باید در آب بپاشید و شنا کنید یا از جلیقه نجات و قایق بادی استفاده کنید.

پارسیانو7

تنگه شوتاریکو و چشمه اودبه

در 17 کیلومتری شرق پارسیان و در مسیر روستای بهه ، می توانید کوههای مرتفع مشرف به دره شاتاریکو را ببینید که فوق العاده زیبا هستند. این مسیر از دره ها و رودخانه ها گزینه ای ایده آل برای کوهنوردان و کوهنوردان راک است که عاشق طبیعت برای تمرین دره و تمرین ورزش های هیجان انگیز هستند. پس از عبور از این مسیر ، به یک محل اتصال خواهید رسید که در آن مسیر در سمت راست شما را به سمت دره Shutariko سوق می دهد و مسیر در سمت چپ شما را به سمت بهار اودبه سوق می دهد.

پارسیانو10

غار گری کنار

غار Geri Konar یکی از مکانهای دیدنی در شهر پارسیان است و در واقع تونلی است که توسط افراد محلی که در روستای Behdeh زندگی می کنند ساخته شده است. این غار به چندین منبع مانند غیری کنار و غار بهده معرفی شده است. در گویش محلی ساکنان این منطقه به دره ها، تنگه ها یا نواحی کوهستانی که تصویر مجاور دارند «گری» می گویند. «کنار» نام درختی است بومی نواحی جنوبی که بیشتر مردم آن را با محصول استخراج شده از برگ آن یعنی سرو می شناسند.

parsiano8

بزرگراه ساحلی باستانو

در ادامه جاده شرقی از بندر باستانو به بندر موهمام ، یک جاده زیبا با سواحل بکر و دیدنی وجود دارد. “پیر زیار” نام محلی این شهر بندری است که مردم محلی برای نماز و بازدید از آنها می روند. شهر مشهور بعدی “Moghdan” نام دارد که به خاطر تپه های ماسه ای مشهور است. بازدید از ساحل و پیاده روی در شن و ماسه ساحل لذت زیادی را برای شما به ارمغان می آورد. در راه ، در مقابل شما سواحل صخره ای و شنی جذاب به نام Niram وجود دارد که بسیار زیبا و دیدنی هستند.

پارسیان6

بهترین زمان برای سفر به پارسیان

بهترین زمان برای سفر به استان هرمزگان و شهرستان پارسیا اواخر پاییز، فصل زمستان و تعطیلات نوروزی است. در این زمان ها هوای این منطقه بهاری می شود و گرما قابل تحمل است.

در شهر پارسی بمانید

در سالهای اخیر ، با افزایش گردشگری در داخل و اطراف شهر پارسی ، بسیاری از اقامتگاه ها برای اسکان مسافران و گردشگران ایجاد شده است. چندین خانه اکوتوریسم در روستاهای گودکانار و بهه وجود دارد و افراد گرم و مهمان نواز هورموزگان خانه های خود را به مسافران اجاره می دهند.

پارسیانو12

گزینه دیگر برای اقامت در این منطقه اردو زدن و اردو زدن در سواحل زیبا این منطقه است و اگر تجهیزات لازم را دارید و به این نوع اقامت علاقه دارید ، از انتخاب آن دریغ نکنید.

اگر به دنبال راه های ارزان برای سفر هستید، اینجا را ببینید و سفر خوبی به سواحل پارسی داشته باشید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=173608

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.