افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

آشنایی با اکستروژن آلومینیوم و کاربرد آن.

  • کد خبر : 173569
آشنایی با اکستروژن آلومینیوم و کاربرد آن.

به گزارش بازار، اکستروژن آلومینیوم شکلی از آلومینیوم است که می تواند نیمه توخالی یا توخالی باشد. بسیاری از محصولات روزمره شکل و عملکرد خود را از آلومینیوم اکسترود شده می گیرند. آنها در همه چیز از لوازم خانگی گرفته تا اتومبیل استفاده می شوند. اکستروژن های آلومینیومی به دلیل استحکام، پایداری، مقاومت در برابر […]

به گزارش بازار، اکستروژن آلومینیوم شکلی از آلومینیوم است که می تواند نیمه توخالی یا توخالی باشد. بسیاری از محصولات روزمره شکل و عملکرد خود را از آلومینیوم اکسترود شده می گیرند. آنها در همه چیز از لوازم خانگی گرفته تا اتومبیل استفاده می شوند. اکستروژن های آلومینیومی به دلیل استحکام، پایداری، مقاومت در برابر خوردگی و سبکی ارزش گذاری می شوند.

اکستروژن آلومینیوم، شکلی از آلومینیوم است که می تواند نیمه توخالی یا توخالی باشد. بسیاری از محصولات روزمره شکل و عملکرد خود را از آلومینیوم اکسترود شده می گیرند. آنها در همه چیز از لوازم خانگی گرفته تا اتومبیل استفاده می شوند. اکستروژن های آلومینیومی به دلیل استحکام، پایداری، مقاومت در برابر خوردگی و سبکی ارزش گذاری می شوند. آنها توسط دستگاه اکستروژن آلومینیوم و قالب های آن تولید می شوند.

فرآیند اکستروژن آلومینیوم چگونه کار می کند؟

اکستروژن فرآیندی است که در آن یک قطعه جامد از صفحه، لوله، ورق یا میله آلومینیومی از طریق یک دهانه قالب کوچکتر وارد می شود. برای اکسترود آلومینیوم از فرآیند نرم شدن یک قطعه فلز جامد با حرارت و سپس عبور دادن آن از داخل قالب فولادی استفاده می کنند. نتیجه نهایی یک قطعه آلومینیومی است که با شکل قالب، مقاوم در برابر خوردگی، سبک و مقاوم است.

اکستروژن آلومینیوم

دو روش استاندارد برای اکسترود کردن آلومینیوم وجود دارد:

اکستروژن مستقیم آلومینیوم

اکستروژن مستقیم رایج ترین روش در این فرآیند است. یک شمش آلومینیومی گرم شده در یک قالب قرار می گیرد و یک قسمت هیدرولیک مواد را از طریق دهانه قالب می راند. با توجه به خواص آلومینیوم گرم شده ، فشار لازم است ، اما در نهایت یک قطعه به دلیل ترکیب گرما و فشار تشکیل می شود.

اکستروژن غیر مستقیم آلومینیوم

در روش اکستروژن غیر مستقیم، قالب ثابت می ماند در حالی که شمش آلومینیومی به جلو رانده می شود. فشار اعمال شده، آلومینیوم نرم را در جهت مخالف از دهانه قالب عبور می دهد. در طول فرآیند اکستروژن، دمای کل محفظه دیوار باید ثابت بماند.

اکستروژن آلومینیوم

اشکال مختلف اکستروژن آلومینیوم

بسیاری از عوامل در فرآیند. اکستروژن آلومینیوم عواملی در نحوه تبدیل محصول نهایی موثرند که از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی تایپوگرافی، چیدمان و قالب.
  • طول بیلت و نوع آلیاژ.
  • شمش و دمای محفظه
  • دمای قالب و ابزار.
  • سرعت اکستروژن

این عوامل قابل تنظیم، همراه با ابزارهای ارزان قیمت، امکانات طراحی تقریبا نامحدودی را ایجاد می کنند. فرآیند اکستروژن آلومینیوم می تواند اجزای طولانی یا قطعات کوچکتر را در اندازه های مختلف از یک میلی متر تا چند متر ایجاد کند. با توجه به وزن سبک و خواص شکل پذیری آلومینیوم، اشکال اکستروژن می تواند بسیار پیچیده باشد، از جمله اشکال توخالی و چند محفظه ای.

تولید انواع اشکال با دستگاه اکسترودر آلومینیوم.

دستگاه اکستروژن آلومینیوم فرآیند ساده ای دارد. با کمک پرس های هیدرولیک قدرتمند، آلومینیوم را می توان تقریباً به هر شکلی که تصور کنید، اکسترود کرد. به همین دلیل است که می توان به راحتی اشکال اکسترود شده پروفیل های آلومینیومی را در کاربردهای مختلف مشاهده کرد.

در بعضی از اشکال تولید شده توسط دستگاه ، قطعات اکسترود شده استاندارد L شکل هستند و از دو پا تشکیل شده اند که از یکدیگر عبور می کنند و زاویه 90 درجه ای را تشکیل می دهند. از طرف دیگر، لوله آلومینیومی اکسترود شده یک محصول آلومینیومی توخالی و خطی است. این پروفیل ها معمولاً استوانه ای، مربعی یا مستطیلی هستند.

آنها برای کاربردهای تخصصی مانند لوله های اگزوز آلومینیومی و تجهیزات ساختمانی تولید می شوند. پایه های اکستروژن آلومینیومی اجزای سیستم های ساختاری مدولار (متشکل از واحدهای مختلف) هستند. در تولید انواع لامپ های خطی کاربرد دارند.

از اکستروژن های آلومینیومی T-Slot می توان برای ساخت تقریباً هر چیزی استفاده کرد ، اما بیشتر در کابینت ، قفسه بندی ، پارتیشن های اداری ، قفسه های سرور رایانه و نمایش قطعات مشاهده می شود.

درخواست اکستروژن آلومینیوم

یکی از نکات قابل توجه و مهم این پروفیل های کاربردی این است که می توان آنها را در طرح های مختلف سفارشی کرد. یک قالب سفارشی می تواند طراحی و ایجاد شود تا نیازهای مشتری را بهتر برآورده کند.

اکستروژن های آلومینیومی سفارشی را می توان با سوراخ ها و سایر ویژگی ها برای پشتیبانی از فرآیند تولید منحصر به فرد مشتری تولید کرد. این ماده با توجه به دهانه قالب شکل می گیرد و همان مشخصات را در نظر می گیرد. اما چرا آلومینیوم اکسترود شده مقاوم است؟

روند اکستروژن آلومینیوم سطح صافی را فراهم می کند و اغلب استحکام کششی مواد را بهبود می بخشد. آلومینیوم متداول ترین ماده ای است که اکسترود می شود و تقریباً می تواند هر شکلی را که قابل تصور باشد به خود بگیرد.

لوله های آلومینیومی چگونه اکسترود می شوند؟

سوال اینجاست که چگونه قطعات آلومینیومی توخالی (مانند لوله ها) را اکسترود کنیم؟ در نظر داشته باشید که هیچ راهی برای نگه داشتن بلوک مرکزی قالب وجود ندارد. در پاسخ باید گفت که در این حالت قالب به صورت بلوک با عمق مناسب ساخته می شود.

برای اکستروژن آلومینیوم ابتدا قسمت میانی با پروفیل پشتیبانی می شود. سپس شکل قالب به صورت داخلی در طول آن به شکل نهایی تغییر می یابد و قطعات مرکزی از پشت پشتیبانی می شوند. مواد در اطراف تکیه گاه ها جریان می یابد و برای تشکیل پروفیل ترکیب می شوند. اکستروژن آلومینیوم آنچه را که می خواهید ایجاد کنید.

اکستروژن آلومینیوم دیجیالوم

کاربرد اکستروژن های آلومینیومی

از اکستروژن های آلومینیومی برای ایجاد سیستم های درب و پنجره استفاده می شود و در هزاران برنامه برای صنایع ساخت و ساز و تولید استفاده می شود. آنها را می توان با پوشش پودری در رنگ های دلخواه و آنودایزه یافت.

این پروفیل ها در ضخامت ها و طول های مختلف به درخواست کارفرما تولید می شوند. یکی از معتبرترین شرکت های این زمینه ، Digi Alum است که سالها با خط تولید دستگاه اکستروژن آلومینیوم و تیم مهندسی متخصص و با تجربه ، پروفایل اکستروژن آلومینیومی با کیفیت بالا تولید می کند. جهت ثبت سفارش این محصولات با واحد بازرگانی دیجی آلوم به عنوان سازنده پروفیل های آلومینیومی و انواع قالب اکستروژن در تماس باش.

برچسب ها: اکستروژن آلومینیوم، پروفیل آلومینیوم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=173569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.