افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

ارائه تدریجی اطلاعات، محاسبه مالیات خانه های خالی را غیرممکن کرد

  • کد خبر : 173468
ارائه تدریجی اطلاعات، محاسبه مالیات خانه های خالی را غیرممکن کرد

به گزارش بازار، شاهین مستوفی با اشاره به تکلیف قانونی وصول مالیات منازل غیرمسکونی در اجرای تبصره (7) ماده (169) قانون مالیات های مستقیم، اظهار داشت: بر اساس این ماده قانونی شش ماهه پس از تصویب قانون (خرداد 1400) وزارت راه و شهرسازی مجبور به ایجاد سامانه ملی املاک و مسکن کشور و امکان دسترسی […]

به گزارش بازار، شاهین مستوفی با اشاره به تکلیف قانونی وصول مالیات منازل غیرمسکونی در اجرای تبصره (7) ماده (169) قانون مالیات های مستقیم، اظهار داشت: بر اساس این ماده قانونی شش ماهه پس از تصویب قانون (خرداد 1400) وزارت راه و شهرسازی مجبور به ایجاد سامانه ملی املاک و مسکن کشور و امکان دسترسی آنلاین به سامانه مذکور برای سازمان امور مالیاتی کشور شد. .

مدیرکل حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور افزود: سازمان امور مالیاتی کشور نیز موظف است مالیات متعلق به صاحبان واحدهای مشمول ماده (54) قانون مذکور را قبل از پایان به آنها ابلاغ کند. . تیرماه هر سال بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه مذکور.

مستوفی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در آذرماه 1402 امکان دسترسی سازمان امور مالیاتی کشور به اطلاعات سامانه ملی املاک و مسکن کشور را فراهم کرد، تصریح کرد: بر این اساس در مرحله اول در آذرماه سال جاری. اطلاعات مربوطه 19 هزار و 299 واحد مسکونی خالی و در مرحله دوم در دی ماه امسال اطلاعات 40 هزار و 263 واحد مسکونی خالی در سال 1401 از طریق سامانه ارتباطی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه ارسال گام به گام اطلاعات وزارت راه و شهرسازی به این ارگان عملاً امکان محاسبه مالیات مالکان املاک را برای این ارگان غیرممکن می کند، تصریح کرد: محاسبه مالیات املاک مسکونی خالی برای هر کدام. شخص نیاز به داشتن اطلاعات کامل از خانه های خالی آن شخص در سراسر کشور دارد، زیرا مالیات شخصی که بیش از پنج واحد خانه خالی (6 دانگ) برای تمام دارایی هایش دارد، برابر با دو برابر مالیات شخصی است که کمتر از پنج خانه خالی دارد. واحدهای مسکونی

مستوفی خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی در حال مکاتبه با وزارت راه و شهرسازی است تا در یک مرحله اطلاعات نهایی املاک مسکونی غیرمسکونی مربوط به سال 1401 را به منظور محاسبه مالیات و اعلام از این وزارتخانه دریافت کند. آی تی. به مالکان در فرصت باقی مانده تا پایان سال 1402 اقدامات لازم را انجام دهند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=173468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.