افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

اگر سریع غذا می خورید، این مقاله را بخوانید.

  • کد خبر : 173144
اگر سریع غذا می خورید، این مقاله را بخوانید.

در سال های اخیر شیوع این سندرم در ایران افزایش چشمگیری داشته است. بنابراین لازم است اقدامات لازم برای جلوگیری از آن انجام شود. تحقیقات نشان داده است که سبک زندگی و عادات غذایی ما می تواند نقش مهم و موثری در پیشگیری یا ابتلا به سندرم متابولیک داشته باشد. به عنوان مثال، عدم انجام […]

در سال های اخیر شیوع این سندرم در ایران افزایش چشمگیری داشته است. بنابراین لازم است اقدامات لازم برای جلوگیری از آن انجام شود. تحقیقات نشان داده است که سبک زندگی و عادات غذایی ما می تواند نقش مهم و موثری در پیشگیری یا ابتلا به سندرم متابولیک داشته باشد. به عنوان مثال، عدم انجام فعالیت بدنی و ورزش منظم، پرخوری، حذف صبحانه، خوردن غذاهای سرخ شده و حتی سریع غذا خوردن می تواند منجر به سندرم متابولیک شود.

نتایج یک متاآنالیز در سال 2021 نشان داده است که خطر ابتلا به سندرم متابولیک در افرادی که میزان مصرف مواد غذایی بالایی دارند، 63 درصد و در افرادی با میزان متوسط ​​مصرف مواد غذایی 36 درصد بیشتر از افراد با سرعت پایین است. . نرخ مصرف مواد غذایی

علاوه بر این، محققان گزارش دادند افرادی که خیلی سریع غذا می‌خورند، سه برابر بیشتر از افرادی که با سرعت کم غذا می‌خورند، به چاقی شکمی مبتلا می‌شوند. نتایج یک متاآنالیز دیگر همچنین نشان داده است که بزرگسالانی که آهسته غذا می خورند نسبت به افرادی که سریع غذا می خورند شاخص توده بدنی به میزان قابل توجهی پایین تری دارند.

مکانیسم ارتباط بین میزان تغذیه و خطر ابتلا به سندرم متابولیک نامشخص است. با این حال، به نظر می رسد که میزان بالای مصرف غذا می تواند منجر به پرخوری و دریافت بیش از حد انرژی، نقص در سیگنال های سیری، جذب ضعیف مواد مغذی، مقاومت به انسولین، و اختلال در تنظیم میکروبیوتای روده و خطر ابتلا به سندرم افزایش سرعت متابولیک شود.

بر اساس شواهد به دست آمده از مطالعات اخیر، تنظیم میزان مصرف مواد غذایی یک راه ساده و موثر برای کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک و اجزای آن، به ویژه چاقی شکمی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گروه های خونی را بشناسید

۲۳۳۲۳۶

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=173144

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.