افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

سینمای ایران چه تصویری از عملیات تروریستی ارائه کرده است؟

  • کد خبر : 173107
سینمای ایران چه تصویری از عملیات تروریستی ارائه کرده است؟

آفتاب نیوز: از خیابان های سوخته تهران در دهه 60 تا عملیات تروریستی خارج از مرزهای ایران و ترور دانشمندان هسته ای در دهه 90 که توسط سازمان های جاسوسی صهیونیستی کارگردانی شد، مجموعه ای را تشکیل می دهند که تصویر سینمای ایران را کامل می کند. آدم کشی. در این میان دو فیلم «بادیگارد» […]

آفتاب نیوز:

از خیابان های سوخته تهران در دهه 60 تا عملیات تروریستی خارج از مرزهای ایران و ترور دانشمندان هسته ای در دهه 90 که توسط سازمان های جاسوسی صهیونیستی کارگردانی شد، مجموعه ای را تشکیل می دهند که تصویر سینمای ایران را کامل می کند. آدم کشی. در این میان دو فیلم «بادیگارد» و «به وقت شام» ساخته ابراهیم حاتمی کیا از منظری متفاوت به تاریخ ترور و تروریست ها پرداخته اند. علاوه بر فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی زیادی بخصوص در دهه اخیر ساخته شده‌اند که اغلب بر تلاش ماموران برای مقابله با تروریست‌ها متمرکز بوده‌اند.

ایستگاه: ترسیم حال و هوای بمب افکن.

این یکی از فیلم های دست کم گرفته شده دهه 60 است که به عملیات تروریستی می پردازد. در «ایستگاه» مردی نابغه در حوزه الکترونیک، تحت تأثیر شرایط نامتعادل روحی و روانی دوران کودکی خود، پیشنهاد عمویش را که در راس یک گروه تروریستی ناشناس قرار دارد، برای استفاده از یک بمب بسیار الکترونیکی می پذیرد. قدرتمند در فاضلاب زیرساخت ایستگاه قطار مرکزی ما. «ایستگاه» مبتنی بر تعلیق است و کارگردان به همان اندازه که حالت روحی مهاجم را به تصویر می‌کشد، از پس خلق احساسات نیز برمی‌آید.

شب ماه کامل: روایت زندگی تروریست ها

با یک داستان عاشقانه شروع می شود و در ادامه تصویری از فعالیت یک گروه تروریستی را ارائه می دهد که به گفته سازندگان آن بر اساس یک داستان واقعی است. چگونه یک انسان ساده و دوست داشتنی تروریست می شود. وقتی عبدالحمید به پاکستان می رود، تحت تأثیر برادرش عبدالمجید (معروف به عبدالملک) شخصیت و رفتار او تغییر می کند. «شب ماه کامل» تلاشی برای نشان دادن ایدئولوژی هولناکی است که از دل یک تروریست زاده می شود.

روز صفر: عملیات توقف ریگی

این فیلم یکی از بهترین فیلم های سینمای ایران است که بر سکانس های هیجان انگیز و پرتعلیق به سبک تریلرهای فعلی تمرکز دارد. «روز سفر» یکی از مهم ترین فیلم های این سال های سینمای ایران با موضوع مقابله با تروریست هاست که ماجرای دستگیری عبدالمالک ریگی، فرمانده گروهک تروریستی جندالله را روایت می کند. امیر جدیدی در نقش یک افسر امنیتی تصویری متفاوت از نیروهای امنیتی ارائه می دهد. مهم ترین دستاورد فیلم، مدیریت حرفه ای فصل های اکشن است.

داستان نیمروز: تعقیب سایه ها

در میان فیلم‌هایی که با مضمون بازگویی وقایع دهه 60 ساخته شد، «ماجرای نیمروز» بیش از سایر فیلم‌ها تأثیرگذار بود. فیلمی که تصویری از قتل های گروهک منافقین را از نگاه ماموران امنیتی روایت می کند. روایت فیلمساز بر اساس جبهه داخلی است و فیلم روایت خود را بر اساس تلاش ماموران امنیتی برای مقابله با تروریست ها پیش می برد و پس از مقدمه ای به هدفی خاص یعنی دستگیری موسی خیانی مرد شماره 2 می پردازد. منافقین موفقیت «ماجراجویی نیمروز» به ساخت «ماجراجویی نیمروز: ردپای خون» منجر شد.

بادیگر: محافظ سیستم

«بادیگارد» روایتی از اتفاقاتی است که برای شخصیت منتخب حاتمی کیا در دهه 90 رخ داد.حیدر ذبیحی با بازی پرویز پرستویی در ادامه بخش «آژانس شیشه ای» حاج کاظم است. شخصیتی که وظیفه اش حفاظت است و در یکی از پرتنش ترین سکانس های فیلم نقشه تروریست ها را خنثی می کند. حیدر ذبیحی در «بادیگارد» اما می خواهد حافظ نظام باشد و سرانجام در سکانس پایانی جانش را فدای دانشمند جوان هسته ای می کند. «بادیگارد» تلاشی برای تجدید موفقیت «آژانس شیشه ای» است و انتخاب بازیگران پرستوی نیز این مشکل را تشدید می کند. دوربین حاتمی کیا حیدر ذبیحی را همراهی می کند و تنهایی او را نشان می دهد.

به وقت شام: چطوری ایرانی؟

فیلم بلندپروازانه هاتامیکیا در مورد داعش داستانی است که در مورد دو خلبان ایرانی ، پدر و پسر است که برای نجات جان برخی افراد از پالمیرا به آنجا می روند تا هواپیمای خود را به دمشق ببرد ، اما توسط داعش اسیر شده و مجبور به شرکت می شوند. در عملیات انتحاری بودن اما با علاقه این کار را خنثی می کنند. “چقدر ایرانی؟!” نقل قول معروف یکی از اعضای داعش در این فیلم فراخوانده می شود و توالی های پرتنش این فیلم قرار است خشونت و وحشیگری اعضای داعش را نشان دهد. این فیلم جدا از سکانس های آن در حوادث ، تفاوت نظرات 2 نسل را روایت می کند و سرانجام به تصویری غم انگیز می رسد که از دیدگاه ایده آل گرایانه فیلمساز تبلور می یابد. «به وقت شام» شاخص ترین ساخته سینمای ایران است که در آن به وضوح به داعش و جنایات آن پرداخته شده است.

در مقابل: تأثیر روایت

«زاد» جدیدترین ساخته سینمای ایران با موضوع ترور است. درام – معمایی سیاسی که در آن به برخی از وقایع سال های اول پیروزی پرداخته شده است. بازآفرینی دهه 60 و مشخصاً وقایع دهه 60 اثر امیرعباس ربیعی است و فیلمساز به ماجرای نفوذ توجه ویژه ای داشته است. آتش سوزی سال 60 و نقش منافقین در حوادث تلخ و خونین آن سال در درامی بازنمایی می شود که به موضوع عشق نیز می پردازد. بمب گذاری، ترور و ایجاد درگیری مجموعه ای از اقداماتی است که شخصیت اصلی فیلم برای ابراز وفاداری خود به سازمان انجام می دهد. شخصیتی که از گروهک منافقین در حزب جمهوری اسلامی نفوذ کرد.

قتل نافرجام

آخرین محصول ارائه شده در مورد عملیات تروریستی، مینی سریال “ترور” است که پخش آن از روز پنجشنبه آغاز شد. «ترور» از ترور نافرجام حاج قاسم در کرمان می گوید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=173107

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.