افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

ملوان زبل همه را فریب داد/ اسفناج اصلا منبع غنی آهن نیست!

  • کد خبر : 173104
ملوان زبل همه را فریب داد/ اسفناج اصلا منبع غنی آهن نیست!

تینا مزدکی_در سال 1870، دانشمند آلمانی دکتر اریش فون وولف در حال تحقیق در مورد فواید تغذیه ای اسفناج بود و ادعا کرد که 100 گرم اسفناج حاوی 27 میلی گرم آهن است. یک شبه اسفناج را به بهترین منبع آهن تبدیل کرد. سال ها بعد مشخص شد که اسفناج نه تنها منبع غنی آهن […]

تینا مزدکی_در سال 1870، دانشمند آلمانی دکتر اریش فون وولف در حال تحقیق در مورد فواید تغذیه ای اسفناج بود و ادعا کرد که 100 گرم اسفناج حاوی 27 میلی گرم آهن است. یک شبه اسفناج را به بهترین منبع آهن تبدیل کرد.

سال ها بعد مشخص شد که اسفناج نه تنها منبع غنی آهن نیست، بلکه به جای 27 میلی گرم، در هر صد گرم اسفناج تنها 2.7 میلی گرم آهن وجود دارد. برخی بر این باورند که دکتر وولف واقعاً در محاسبات خود اشتباه کرده است و برخی دیگر می گویند که دکتر ولف این اظهارات را با قصد کلاهبرداری بیان کرده است. زیرا در دهه 1920، ایالات متحده با اولین بحران سوء تغذیه کودکان مواجه شد و مقامات این کشور به دنبال راه حلی برای کمبود آهن در کودکان بودند.

مکس فلیشر، کاریکاتوریست، شخصیتی تخیلی پوپای را خلق کرد. فلیشر نقش «ملوان آشغال» را در نقش ملوانی بازی کرد که با خوردن اسفناج قدرت می گیرد. مسئولان پزشکی دولتی که در مورد آهن اسفناج اشتباه می کردند، با تبلیغ «پوپی» از این فرصت استفاده کردند. بچه‌های کوچک شروع به خوردن غذاهای تلخ و ناخوشایند کردند که با اسفناج درست می‌شد، زیرا قهرمان آنها، «ملوان آشغال» این کار را انجام داد. در نتیجه، فروش اسفناج در سراسر ایالات متحده به سرعت افزایش یافت.

چند سال بعد، دانشمندان به تقلب یا اشتباه دکتر ولف پی بردند. اما دیگر دیر شده بود. اعتقاد به اسفناج و آهن آن ریشه‌دارتر از آن بود که ریشه‌کن شود. اکنون، تقریباً 90 سال بعد، هیچ چیز زیادی تغییر نکرده است. حتی امروزه، پزشکان به بیماران کم خون توصیه می کنند که اسفناج بخورند، بدون اینکه علمی آن را تایید کند. ممکن است از ذرات کوچک خاک چسبیده به گیاه اسفناج آهن بیشتری نسبت به خود گیاه اسفناج دریافت کنید.

هر چند “ملوان زبول” را سرزنش نکنید. کمیک استریپ ادعا می‌کند که «Junk Sailor» اسفناج است به خاطر ویتامین A است نه آهنش، یا شاید «Junk Sailor» می‌دانست که تنها راه برای گرفتن آهن از قوطی اسفناج، خوردن قوطی است.

ملوان زبل همه را فریب داد/ اسفناج اصلا منبع غنی آهن نیست!

بنابراین خلاصه این است:

  • پزشکان و متخصصان تغذیه اغلب اسفناج را به عنوان منبع عالی آهن توصیه می کنند. با این حال، این توصیه نادرست است.
  • اسفناج مقدار مناسبی آهن دارد، اما بدن ما کمتر از دو درصد آن را جذب می کند.
  • خوردن اسفناج با ویتامین C (آب میوه، سبزیجات برگدار)، غذاهای تخمیر شده و خیساندن اسفناج در آب داغ به مدت ده تا پانزده دقیقه راه هایی برای افزایش جذب آهن هستند.

به علاوه جزئیات در مورد چگونگی تعیین منابع خوب آهن، چرا آهن موجود در اسفناج توسط فیتات ها، اگزالات ها و پلی فنول های آن مهار می شود، و پیچیدگی های جذب آهن “هم” در مقابل “غیر هم” باید بدانید که حتی اگر این نکات را رعایت کنید، میزان آهنی که از یک وعده اسفناج (۷۵ گرم) دریافت می کنید تقریباً ناچیز است.

بیشتر بخوانید:

آبنما: لینکدین

۲۲۷۳۲۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=173104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.