افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

جزئیات حمایت یارانه ای دولت از نوزادان و مادران باردار

  • کد خبر : 172767
جزئیات حمایت یارانه ای دولت از نوزادان و مادران باردار

به گزارش بازار، علیرضا عسگریان در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت طرح یسنا و حمایت از مادران باردار و نوزادان، افزود: ۱۴۵ هزار کودک کوتاه‌قد شناسایی شده توسط وزارت بهداشت، از این تعداد ۱۲۵ هزار نفر در دهک یک درآمدی بودند. تا هفت نفر و مشمول دریافت یارانه مازاد بودند، برای فرزندان دهک های […]

به گزارش بازار، علیرضا عسگریان در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت طرح یسنا و حمایت از مادران باردار و نوزادان، افزود: ۱۴۵ هزار کودک کوتاه‌قد شناسایی شده توسط وزارت بهداشت، از این تعداد ۱۲۵ هزار نفر در دهک یک درآمدی بودند. تا هفت نفر و مشمول دریافت یارانه مازاد بودند، برای فرزندان دهک های یک تا پنج ماهانه به ازای هر فرزند یک میلیون تومان یارانه اضافه به سرپرست خانواده و برای فرزندان دهک های 6 و 7 600 هزار نفر تعلق می گیرد. بیت کوین در ماه کمک هزینه مازادی اختصاص می یابد که به کمک هزینه ماهانه اضافه می شود که باید صرف خرید غذا شود تا نمودار رشد کودک به حالت طبیعی خود بازگردد.

عسگریان گفت: در حال حاضر 125 هزار فرزند از خانواده های دهک اول تا هفتم هستند که نمودار رشد آنها زیر حد نرمال است و به آنها یارانه اضافه می شود تا برای خرید اقلام اساسی رشد کودک هزینه کنند.

معاون وزیر تعاون در خصوص مادران باردار دارای فرزند خردسال نیز گفت: 27 هزار مادر باردار دارای فرزند تا دو سال معرفی شده اند که از این تعداد 22 هزار مادر مشمول یارانه بی رویه و علاوه بر یارانه عادی 400 ماهه هستند. هزار تومان به مادران دهک اول جامعه پرداخت می شود تا مواد مورد نیاز مادر در روزهای شیردهی تا دو سال در اختیار آنها قرار گیرد و از این طریق با سوء تغذیه مادران مبارزه شود. از مادر شیرده و کودک شیرده جلوگیری می کند.

وی افزود: این طرح در مرحله اول در 8 استان اجرا می شود که از 27 هزار مادر ارائه شده، 22 هزار مادر در دهک اول کم درآمد قرار گرفتند و مشمول این طرح شدند.

عسگریان همچنین تاکید کرد: سیاست دولت این است که از کودکانی که در سنین رشد هستند و نمودار رشد آنها زیر نرمال است، علاوه بر یارانه معیشتی و کارت الکترونیک، با یارانه مازاد حمایت شود. همچنین مادرانی که باردار یا دارای فرزند هستند و در دهک اول کم درآمد هستند باید از حمایت موثر دولت برخوردار شوند تا بتوان به طور موثر از سوءتغذیه این مادران و کودکان جلوگیری کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=172767

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.