افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر نقطه عطفی در تاریخ استان است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 172762
تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر نقطه عطفی در تاریخ استان است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

گزارش کردن خبرنگار بیشتر، آیت الله مصطفی وکیل وی صبح روز یکشنبه در سفر به ایرانشهر در سخنرانی خورشید ولایت و با اشاره به حدیثی از حضرت فاطمه (س) حضور یافت.س) و افزود: هر که عبادت خالص خود را به سوی خدا بفرستد، خداوند نیز بهترین سود را برای او می فرستد. امام جمعه زاهدان […]

گزارش کردن خبرنگار بیشتر، آیت الله مصطفی وکیل وی صبح روز یکشنبه در سفر به ایرانشهر در سخنرانی خورشید ولایت و با اشاره به حدیثی از حضرت فاطمه (س) حضور یافت.س) و افزود: هر که عبادت خالص خود را به سوی خدا بفرستد، خداوند نیز بهترین سود را برای او می فرستد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: آسایش و کمال انسان به طور طبیعی در مادیات و سعادت زندگی نیست و حضرت فاطمه (س)س) یکی از مصادیق این حدیث شریف این است که او بندگی خالص خود را به درگاه خداوند بخشید، اما مادیات را در ازای آن دریافت نکرد، اما خداوند متعال بهترین منفعت را برای او نازل کرد و او را «کوتسار» و مایه خیر فراوان نامیدند. . ، و علیرغم عمر کوتاهی که داشت توانست نقشی ویژه و مادر ائمه اطهار را ایفا کند.به) بودن

وکیل وی گفت: این آسایش به معنای آرامش و رفاه نیست، بلکه در عالم خلقت مؤثر و تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: مقام ولی فقیه نمونه دیگری از این حدیث شریف است. او در آغاز راه در دوران دانشجویی به دنبال بندگی خداوند متعال و جهاد در راه خدا بود و بهترین چیز برای او آسایش نیست. و رفاه، اما زندان و تبعید. آنها زندگی می کردند و حکومت احساس خطر کرد و آنها را تبعید کرد تا از اردوگاه جهاد بیرون بیایند، اما پس از تبعید رهبر معظم انقلاب به ایرانشهر، آن مکان را مرکز فعالیت های جهادی خود و مرکز انقلاب قرار دادند. وحدت و انسجام جامعه اسلامی.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: تبعید ولی فقیه به ایرانشهر نقطه عطفی در تاریخ استان، انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری بود و در شخصیت ولی فقیه، ولایت ما و نظام اسلامی تأثیرگذار بود. انقلاب .

وکیل وی گفت: رهبر معظم انقلاب در آن زمان دانشجویی بودند که پس از تبعید به شهرستان ایرانشهر با فضای جدیدی از اقوام و مذاهب، طبقات مختلف اعم از علمای شیعه، سنی، سیستانی و بلوچ مواجه شدند. و در مقایسه با اقوام و مذاهب به رسمیت می رسند و این بینش جامع و روشنی که امروز مقام معظم رهبری از آن برخوردار است و می فرماید: «احیای تمدن نوین اسلامی جز با تعامل شیعه و سنی ممکن نیست» دارای سابقه و پیشینه ای مستمر است. که نقطه شروع او ایرانشهر بود.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب نیز مقام معظم رهبری در جلسات متعددی اشاره کرده اند که امام خمینی (ره) نیز برای سیستان و بلوچستان اهمیت ویژه ای قائل بودند و با توجه به سابقه حضورم در استان، اولین ماموریت من بعد از انقلاب این بود. به سیستان و بلوچستان سفر کردم و در راه بلوچستان و در شهر بم به جمهوری اسلامی رای دادم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر حقوق شهروندی همه اقوام و اقوام تاکید داشته اند و حتی در جلسه ای اعلام کرده اند که اگر کسی انقلاب را قبول نداشته باشد، اما چنین است. شهروندان ما، ما باید حقوق شهروندی آنها را تضمین کنیم. و این دید جامع، پیشرفته و روشن از اینجا گرفته شده است.

وی گفت: تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر نیز در شناخت مردم استان تاثیر داشت و در جریان سیل ایرانشهر به مردم کمک کردند و دوستی متقابل برقرار شد و اگر د ایرانشهر و ایرانشهر را در نظر بگیرید. آنها مال شما هستند، مردم ایرانشهر نیز همین رابطه را دارند، این جهت را بیان کرده اند و همیشه ابراز داشته اند.

وی افزود: این ارتباط عمیق و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان باعث شده است که همواره به استان توجه داشته باشند و در هر کجای استان نیاز باشد شخصا و حتی در پروژه هایی که مستلزم کسب اجازه و انصراف ایشان بوده است، مشارکت داشته باشند. صندوق توسعه ملی مجوز انصراف داده اند و توصیه و تاکید کرده اند و حتی در دیدار اخیر با مردم استان گلایه داشتند که توصیه ها در دوره جدید رئیس جمهور کمتر عملی شده است. آنها توجه ویژه ای به توصیه های رهبر عالی دارند و از طرف دیگر توجه مقامات به استان جلب شده است و فرماندار جهادی ، به همراه سایر مقامات ، در پی موضوعات و سرعت پیشرفت در استان پیگیری می کنند. . مطلوب است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: باید قدر این مهم را بدانیم و از این فرصت طلایی استفاده کنیم و نگذاریم با فعالیت های حاشیه ای، درگیری و اغتشاش خواسته های دشمن برآورده شود، بلکه سعی کنیم برای حفظ وحدت و امنیت هوشیار باشیم. در سطح ملی مهیا کنیم تا شتاب پیشرفت استان سریعتر باشد و به زودی شاهد شکوفایی استان باشیم.

وکیل وی گفت: برای معتمدین ، ​​من پیشنهاد کردم که فرصت برگزاری کنفرانس کرشید ولایات از چند طریق مورد استفاده قرار گیرد ، اولا ، برای بیان ابعاد مختلف شخصیت رهبر عالی ، تا مردم بتوانند با ابعاد بیشتر آشنا شوند از شخصیت از رهبر عالی و از طرف دیگر ، ما می توانیم مشکلات را حل کنیم ، به شهر کمک کنیم و موج فرهنگی را در سطح استان و شهر ایجاد کنیم تا مردم بتوانند از آن بهره مند شوند.

گفتنی است در چهاردهمین همایش خورشید ولایت، کتاب «آقای ایرانشهر» جدیدترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد که خاطرات حضور مقام معظم رهبری در ایرانشهر در دوران تبعید را روایت می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=172762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.