افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

پروازهای عمره آغاز نشده به تعویق افتاد/پروازها در آینده نزدیک – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 172721
پروازهای عمره آغاز نشده به تعویق افتاد/پروازها در آینده نزدیک – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، پس از ۹ سال قرار بود اولین عملیات عمره صبح روز چهارشنبه (۲۲ دی) با اولین پرواز از فرودگاه امام (ره) از ساعت ۵:۴۵ صبح انجام شود زیرا مجوز پرواز از سوی عربستان صادر نشده بود. . عربستان سعودی این پروازها تا اطلاع ثانوی لغو شده است. زائرانی که آماده سفر […]

به گزارش خبرنگار مهر، پس از ۹ سال قرار بود اولین عملیات عمره صبح روز چهارشنبه (۲۲ دی) با اولین پرواز از فرودگاه امام (ره) از ساعت ۵:۴۵ صبح انجام شود زیرا مجوز پرواز از سوی عربستان صادر نشده بود. . عربستان سعودی این پروازها تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

زائرانی که آماده سفر به مکه بودند، ساعاتی قبل از حرکت از لغو پرواز مطلع شدند. البته در همین رابطه حسام قربانعلی، سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، دلیل لغو این پروازها را «عدم مجوز پرواز به فرودگاه جده از عربستان» اعلام کرده است. اما مجوز پرواز ایران برای برقراری پروازهای عمره یکباره به فرودگاه عربستان پس از گذشت پنج روز صادر نشده است.

اظهارات ضد و نقیض مسئولان در پروازهای عمره

سفرهای عمره ایرانیان به دلیل عدم صدور مجوز پرواز از سوی عربستان لغو شد، اما وزیر ارشاد دلیل عدم اجازه به حجاج را «اختلاف فنی» خواند.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه برقراری نشدن پروازهای عمره به دلیل «تخلف فنی» است، اظهار داشت: علت به تعویق افتادن پروازهای عمره منفرد اختلاف فنی بوده است و مشکل جدی نیست و باید بین سازمان های هواپیمایی دو کشور حل شود.»

این در حالی است که رئیس سازمان حج و زیارت روز پنجشنبه (۱۸ دی ماه) در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که هیچ گونه مشکل و محدودیتی برای انجام پروازهای عمره از سوی عربستان وجود ندارد و حتی مشکلی که در پروازهای حج به وجود آمده به دلیل آن است. به ناوگان هوایی قدیمی، کشور ما بوده است.

مشکل مجوزهای لازم برای پرواز به عربستان در حالی است که مقامات سازمان هواپیمایی کشوری به عربستان سفر کرده بودند و مقدمات لازم برای پروازها فراهم شده بود. اما ناگهان چند ساعت مانده به شروع ماموریت ها، مسئولان اعلام می کنند که مجوز لازم برای پرواز به جده یا مدینه را ندارند.

لغو کاروان های عمره تا 26 آذر

اما حج و تشکیلات زیارت در این بار اعلام شده در حال حاضر تمامی کاروان های عمره تا 26 دی ماه لغو شده و هیچ کاروانی در این مدت نمی تواند به سرزمین وحی سفر کند.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار بود روزانه دو عملیات عمره انجام دهد و مقدمات اعزام 30 هزار ایرانی به عربستان سعودی فراهم شده است.

به عربستان سعودی برای برقراری پرواز اجازه ندهید

سعید چالباری مدیرکل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه موانع صدور مجوز پروازهای عمره طی روزهای آینده برطرف می شود، گفت: در مذاکرات با عربستان سعودی “تمام توافقات صورت گرفته است. ساخته شده است، اما به دلیل شرایط عربستان سعودی.” عربستان مجوز نهایی پرواز به این کشور را صادر نکرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: قرار بود صبح امروز عملیات عمره با اولین پرواز از فرودگاه امام پس از 9 سال انجام شود. که به دلیل عدم صدور مجوز پرواز از سوی عربستان سعودی لغو شد. مسئولان حج و زیارت، وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی در تلاش برای حل این مشکل هستند.

وی ادامه داد: ایرانایر و معراج قرار بود حدود 62 هزار زائر را به خانه خدا بفرستند. همچنین حدود 30 هزار زائر طی روزهای آینده پس از رفع موانع از ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد فردای عمره حرکت خواهند کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تاریخ رسمی برای برقراری پروازهای عمره اعلام نشده است اما با توجه به شرایط موجود، طی روزهای آینده مسائل صدور مجوز برطرف خواهد شد. انجام پروازهای انفرادی عمره نیاز به هواپیمای پهن پیکر دارد و تا اطلاع ثانوی دو شرکت «ایرانایر» و «معراج» در عمره شرکت دارند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=172721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.